Το πρωί, μόλις φάει το πρωινό του, θα κατεβάσει τα παιχνίδια, θα τα απλώσει στο χαλί ή στο δάπεδο και θα αρχίσει να δημιουργεί. Μετά το μεσημεριανό, για να χαλαρώσει, πιάνει τους μαρκαδόρους και τα μπλοκ ακουαρέλας, για να εκδηλώσει την καλλιτεχνική του φύση και να σε ζωγραφίσει. Μετά από έναν μικρό υπνάκο, απλώνετε τα επιτραπέζια και ένας μαραθώνιος παιχνιδιού ξεκινά. Και έρχεται η νύχτα και μαζί της φέρνει ένα σκληρό (όχι για όλους) ερώτημα: ποιος θα τα μαζέψει όλα αυτά; Ο κλήρος πέφτει σε εσένα, τη στιγμή που θες να χαλαρώσεις, να διαβάσεις το αγαπημένο σου βιβλίο και να ξεκουραστείς.
Μήπως, λοιπόν, μιας και είστε όλοι στο σπίτι, αυτή είναι η καλύτερη ευκαιρία να μάθεις στο μικρό σου να να μαζεύει μόνο του τα παιχνίδια του και να τα τοποθετηθεί ξανά στην αρχική τους θέση; Μπορεί να ακούγεται αρκετά δύσκολο, αλλά τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο! Ας το προσπαθήσουμε…
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
– Πρόσθεσε το μάζεμα των παιχνιδιών στη ρουτίνα της ημέρας. Μπορεί να δεις την αλλαγή από τη μία μέρα στην άλλη, όμως, επειδή όλα είναι θέμα συνήθειας και εκπαίδευσης για τα παιδιά, σταδιακά θα έχεις το αποτέλεσμα που θέλεις: εσύ να ξεκουράζεσαι και όλα να είναι στη θέση τους.
– Φτιάξε μία λίστα τακτοποίησης με τα βήματα που πρέπει να ακολουθεί. Παλιό κόλπο. Δοκιμασμένο και πετυχημένο. Γράψε σε ένα παιχνιδιάρικο χαρτί τις οδηγίες επιτυχίας και να είσαι σίγουρη ότι μετά την τρίτη ή τέταρτη φορά, δε θα το χρειάζεται πια. Θα έχει μάθει να το κάνει μόνο του…
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
– Μην τα αφήνεις όλα για το βράδυ. Να είσαι ρεαλίστρια και να σκέφτεσαι με τη λογική: πότε είναι πιο εύκολο και ελκυστικό να μαζέψει τα παιχνίδια του, το βράδυ που θα έχει δημιουργηθεί ένα βουνό ή ένα – ένα, μετά το τέλος κάθε παιχνιδιού; Το δεύτερο (φυσικά).
– Όταν τακτοποιείς, άφησε το στην άκρη να παρακολουθεί. Είσαι το πρότυπό του. Και εσύ και ο μπαμπάς. Σου το έχω πει αρκετές φορές μέσα από αυτή τη στήλη. Βλέποντας εσένα να βάζεις τα βιβλία σου στα ράφια, θα καταλάβει ότι το ίδιο ακριβώς πρέπει να κάνει με τα υπόλοιπα αντικείμενα. Και θα το κάνει με το σωστό τρόπο😉
– Στην άκρη του δωματίου, άφησε μεγάλα και πολύχρωμα κουτιά αποθήκευσης. Άλλο για παιχνίδια, άλλο για κουκλάκια, άλλο για τους μαρκαδόρους και τις μπογιές. Επίσης, όσο το βλέπει μπροστά του, τόσο θα του εξάπτεται η περιέργεια να τα χρησιμοποιήσει.
– Παρότρυνε το να κάνει μία προσπάθεια. Μην περιμένεις να πάρει από μόνο του την πρωτοβουλία, γιατί κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να συμβεί. Επειδή, πολύ απλά, σίγουρα ένα μικρό παιδάκι προτιμά να κάνει εντελώς διαφορετικά πράγματα με τα παιχνίδια του από το να τα βάλει σε τάξη.
– Στην πρώτη του αμέλεια, μην τα μαζέψεις εσύ. Το πιο κρίσιμο στάδιο αυτής της εκμάθησης είναι η πρώτη φορά που το μικρό σου θα βαριέται να οργανώσει τα πράγματα του.
– Δώσε του ένα μικρό κίνητρο σε μορφή επιβράβευσης. Για παράδειγμα, αν μαζέψει όλα του τα παιχνίδια σε πέντε λεπτά, θα φάει μεγαλύτερο κομμάτι από το κέικ που έχεις ετοιμάσει. Πρόσεξε, όμως, μην κάνεις την τεχνική αυτή συνήθεια, γιατί η ουσία δεν κρύβεται στο να κάνει μία πράξη και να περιμένει αντάλλαγμα, αλλά να μάθει να το κάνει σωστά και ανιδιοτελώς.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ