Η στροφή των καταναλωτών στο ecommerce είναι ξεκάθαρη και πρέπει να γίνει σαφές ότι ήρθε για να μείνει. Ακόμα και στην μετά-COVID εποχή, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις αναμένεται να παίζουν σημαντικό ρόλο στον συνολικό κύκλο εργασιών των επιχειρήσεων – όσων έχουν καταφέρει να λειτουργήσουν ένα ηλεκτρονικό κατάστημα προφανώς…
Είναι χαρακτηριστικό το ότι, σύμφωνα με στοιχεία του ELTRUN από τον Ιανουάριο του 2021, μόλις το 17% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων διαθέτουν ηλεκτρονική πλατφόρμα αγορών. Ωστόσο, φαίνεται ότι τα lockdowns έκαναν τους ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων να συνειδητοποιήσουν την ανάγκη για ψηφιακή παρουσία και δημιουργία e–shop, κάτι που επιβεβαιώνεται από το πρόγραμμα ΕΣΠΑ e-Λιανικό, το οποίο συγκέντρωσε πάνω από 11.000 αιτήσεις.
Η δημιουργία e–shop και γενικά η ψηφιακή παρουσία για τις μικρές, μεσαίες επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες είναι απαραίτητη στον σημερινό ψηφιακό κόσμο. Η Mastercard με την πλατφόρμα Digital Doors αυτό ακριβώς προσπαθεί να επιτύχει, προσφέροντας ολιστική υποστήριξη που περιλαμβάνει εργαλεία και ψηφιακές υπηρεσίες από εξειδικευμένους συνεργάτες σε ειδικά πακέτα και προσφορές, καθώς και online κατάρτιση με τη μορφή μαθημάτων γύρω από το ηλεκτρονικό επιχειρείν.
Τα στοιχεία δείχνουν σαφή τάση προς το ecommerce
Η συντριπτική πλειονότητα των Ελλήνων καταναλωτών χρησιμοποιούν πλέον τακτικά το Internet, ενώ οι 6 στους 10 από αυτούς αξιοποιούν ανελλιπώς τα ηλεκτρονικά καταστήματα. Μάλιστα, το ecommerce έχει διευρυνθεί σε όλους τους κλάδους πέρα από τους τυπικούς, δηλαδή τις ηλεκτρονικές συσκευές και τα βιβλία. Είδη ένδυσης, υπόδησης, τρόφιμα, αλλά και υπηρεσίες βρίσκονται πλέον στη λίστα των καταναλωτών. Είναι σαφές λοιπόν ότι εάν μια επιχείρηση δεν διαθέτει online παρουσία οι πιθανότητες να επιβιώσει, αλλά και να αντιμετωπίσει μελλοντικές κρίσεις όπως η τρέχουσα, είναι ελάχιστες.
Online παρουσία όμως δεν σημαίνει πια μόνο ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, αλλά κάτι πολύ περισσότερο από αυτό. Περιλαμβάνει οπωσδήποτε παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα, τακτική ηλεκτρονική επικοινωνία με πελάτες για προσφορές, νέα προϊόντα κ.λπ, στοχευμένες καμπάνιες, ψηφιακές διαφημίσεις και πολλά άλλα.
Όλα αυτά μπορεί να προκαλέσουν… «πονοκέφαλο» σε έναν επαγγελματία, ο οποίος αντιλαμβάνεται την ανάγκη, αλλά δεν γνωρίζει πώς να τα επιτύχει για να βελτιώσει τις υπηρεσίες του. Εδώ ακριβώς έρχεται η Mastercard και το πρόγραμμα Digital Doors που ανακοίνωσε πρόσφατα, και το οποίο απευθύνεται σε μικρές επιχειρήσεις και αυτοαπασχολούμενους, βοηθώντας τις να μπουν δυναμικά στον νέο ψηφιακό κόσμο.
Μαζί με τους συνεργάτες της, ελληνικές εταιρείες-παρόχους υπηρεσιών και ψηφιακών εργαλείων, η Mastercard βοηθά τις ΜμΕ να δημιουργήσουν μια επιτυχημένη διαδικτυακή παρουσία. Οι παρεχόμενες υπηρεσίες περιλαμβάνουν τα εξής:
-
Δημιουργία σύγχρονου ηλεκτρονικού καταστήματος
-
Εργαλεία για επιτυχημένες ηλεκτρονικές καμπάνιες
-
Συμβουλές ανάπτυξης, βελτίωσης εικόνας, αύξησης πωλήσεων κ.λπ.
-
Διαφημίσεις σε Facebook, Instagram και Google
-
Διαφημιστικές καμπάνιες με τη βοήθεια influencers
Αξίζει να σημειωθεί ότι πέραν των ψηφιακών υπηρεσιών, στην πλατφόρμα είναι διαθέσιμες σημαντικές μηνιαίες εκπτώσεις στις χρεώσεις ρεύματος και φυσικού αερίου, που εξασφάλισε η Mastercard, σε συνεργασία με εταιρεία – πάροχο.
Όπως προαναφέραμε, τα παραπάνω διατίθενται σε ειδικά πακέτα προσφορών από εξειδικευμένους συνεργάτες της Mastercard και είναι διαθέσιμα μέσω της πλατφόρμας Digital Doors. Οι επιχειρήσεις μπορούν να επιλέξουν όσες από τις υπηρεσίες επιθυμούν ανάλογα με τις ανάγκες τους.
Δεν είναι όμως μόνο αυτό. Μαζί με τα εργαλεία και τις υπηρεσίες είναι απαραίτητη και η κατάρτιση. Η Mastercard έχει φροντίσει και για αυτό και, σε συνεργασία με το Κέντρο Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΚΕΚ) της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας (ΓΣΕΒΕΕ), ανακοίνωσε μία σειρά δωρεάν εξ αποστάσεως μαθημάτων για την ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων των ΜμΕ. Τα μαθήματα, διάρκειας 12 ωρών το καθένα, είναι διαθέσιμα από τη Δευτέρα 7 Ιουνίου και για ένα έτος και καλύπτουν τις παρακάτω θεματικές:
-
Ψηφιακές συναλλαγές – Ηλεκτρονικές πληρωμές: Τα μαθήματα αυτά θα βοηθήσουν τις ΜμΕ να γνωρίσουν καλύτερα τον τρόπο λειτουργίας του ηλεκτρονικού εμπορίου, να κατανοήσουν την έννοια του «ψηφιακού πελάτη» και να εξοικειωθούν περισσότερο με τα διαφορετικά είδη ηλεκτρονικών πληρωμών και τα χαρακτηριστικά τους.
-
Ψηφιακό marketing με τη χρήση social media: Το πέρασμα από το παραδοσιακό στο ψηφιακό marketing. Οι ΜμΕ θα μάθουν πώς μπορούν να προσεγγίζουν υφιστάμενους και νέους πελάτες και να προβάλλουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους χρησιμοποιώντας τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και άλλα ψηφιακά εργαλεία.
-
Βασικές αρχές επικοινωνίας στην εξυπηρέτηση πελατών: Σωστή εξυπηρέτηση, σημαίνει σωστή επικοινωνία. Τα μαθήματα αυτά θα βοηθήσουν τους ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων να βελτιώσουν την επικοινωνία με τους πελάτες τους και να ανταποκριθούν αποτελεσματικότερα στις ανάγκες και τις επιθυμίες τους, ξεπερνώντας τα όποια εμπόδια.
Απαραίτητη προϋπόθεση για να παρακολουθήσει κάποιος τα μαθήματα είναι να κάνει την εγγραφή του σε αυτήν τη σελίδα.
Οι ψηφιακές πόρτες της Mastercard άνοιξαν. Όλες οι μικρές επιχειρήσεις μπορούν να μπουν και να κάνουν το πρώτο βήμα στον νέο ψηφιακό κόσμο.