Αναμφισβήτητα ο καταναλωτής του 2022 δεν έχει πολλά κοινά με εκείνον των περασμένων εποχών. Ως σύγχρονοι καταναλωτές δεν επιθυμούμε μονάχα μεγάλη ποικιλία, υψηλή ποιότητα προϊόντων και ανταγωνιστικές τιμές. Θέλουμε να νιώσουμε πως με κάθε μας αγορά στηρίζουμε μία εταιρεία που ενδιαφέρεται για όλα όσα νοιαζόμαστε -για την ευεξία μας, για τους αγαπημένους μας ανθρώπους και, φυσικά, για το μεγάλο μας σπίτι, τον πλανήτη Γη.
Έτσι, σε μια περίοδο που η προστασία του περιβάλλοντος αποτελεί προτεραιότητα για κράτη, δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, οι επιχειρήσεις οφείλουν να κάνουν ό,τι μπορούν ώστε να διασφαλίσουν τη βιωσιμότητα του περιβάλλοντος, αφήνοντας έργο προστιθέμενης αξίας για εμάς και τις επόμενες γενιές. Και μία από αυτές, η ΑΒ Βασιλόπουλος, γίνεται παράδειγμα βιώσιμης ανάπτυξης και λειτουργίας για κάθε ελληνική επιχείρηση. Έχοντας ήδη κινηθεί προς την κατεύθυνση υλοποίησης καινοτόμων δράσεων και πρωτοβουλιών που αγκαλιάζουν τις ανάγκες του πλανήτη μας, η ΑΒ καταγράφει την εξέλιξή της και κάθε της βήμα στην Έκθεση “Δράσεις Εταιρικής Υπευθυνότητας”. Πρόκειται για μία ετήσια έκθεση που συγκεντρώνει απολογιστικά όλα όσα έκανε η εταιρεία, ως υπεύθυνος εταιρικός πολίτης και περιλαμβάνει δράσεις μέσα από τις οποίες κάνει τη διαφορά για τον Άνθρωπο, τα Προϊόντα και το Περιβάλλον.
Αναγνωρίζοντας πως η ελληνική αλλά και η παγκόσμια κοινότητα έχει κληθεί να αντιμετωπίσει πολλαπλές προκλήσεις, πολλές από τις οποίες αφορούν και στο περιβάλλον, η ΑΒ Βασιλόπουλος επένδυσε και μέσα στο 2021, στην αειφόρο ανάπτυξη.
Δέσμευση για τη μείωση της σπατάλης τροφίμων
Η ΑΒ Βασιλόπουλος δεσμεύτηκε να μειώσει το δικό της αποτύπωμα σε αυτή κατά 50% έως το 2025. Σύμφωνα μάλιστα με μελέτες, αν καταφέρναμε όλοι να μειώσουμε στο ήμισυ τη σπατάλη τροφίμων, θα ήταν δυνατόν να θρέψουμε 1 δισεκατομμύριο συνανθρώπους μας που υποσιτίζονται καθημερινά.
H ΑΒ, λοιπόν, σε συνεργασία με το WWF Ελλάς, ηγείται μιας προσπάθειας για μείωση σπατάλης τροφίμων σε όλους τους κρίκους της εφοδιαστικής της αλυσίδας. Στόχος είναι να εντοπίσει βέλτιστες λύσεις για να αλλάξουμε τις συνήθειες μας και τον τρόπο που αντιμετωπίζουμε το φαγητό, με απώτερο στόχο τη μείωση της σπατάλης.
Ταυτόχρονα, η ΑΒ πραγματοποίησε και την πρώτη ολοκληρωμένη έρευνα εφοδιαστικής αλυσίδας στην Ελλάδα, αλλά και την πιο εκτενή, όσον αφορά την σπατάλη τροφίμων σε επίπεδο νοικοκυριού. Συγκεκριμένα, τον Σεπτέμβριο του 2021 ολοκλήρωσε 18μηνη έρευνα με το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, που είχε ως στόχο να διερευνήσει το πρόβλημα σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα, από τους προμηθευτές, τα καταστήματα έως και τους πελάτες, και να απαντήσει στο ερώτημα: “πόσο φαγητό σπαταλάμε τελικά στην Ελλάδα;”.
Παράλληλα, μία ακόμα αξιοσημείωτη δράση της ΑΒ Βασιλόπουλος, που συνεχίστηκε και μέσα στο 2021, αποτελεί η σύμπραξή της με την Οργάνωση Μπορούμε, για την ίδρυση της πρώτης Συμμαχίας για τη Μείωση Σπατάλης των Τροφίμων στην Ελλάδα. Η Συμμαχία ήδη αριθμεί ένα διευρυμένο σύνολο μελών που αποτελούν τους κοινωνικούς και επιχειρηματικούς εταίρους της ΑΒ Βασιλόπουλος, ενώ η εν λόγω πρωτοβουλία τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Σημαντική μείωση του πλαστικού στις συσκευασίες
Στην Ευρώπη, αλλά και παγκοσμίως, πολύς λόγος γίνεται για τις βλαβερές και μακροχρόνιες συνέπειες της εκτεταμένης χρήσης πλαστικών στο περιβάλλον. Λαμβάνοντας πολύ σοβαρά τις προειδοποιήσεις της επιστημονικής κοινότητας, η ΑΒ Βασιλόπουλος κατήργησε τα πλαστικά μίας χρήσης που πωλούνταν μέσα από τα καταστήματά της, ενώ δεσμεύτηκε να μειώσει το βάρος στο πλαστικό που χρησιμοποιείται σε πολλές από τις συσκευασίες της, έως και το 2025. Αξίζει να αναφερθεί ότι σε αυτό το πλαίσιο, μόνο το 2021, η ΑΒ κατάφερε να μειώσει το βάρος πλαστικού που χρησιμοποιήθηκε σε συσκευασίες κατά 72 τόνους συνολικά. Επιπλέον, στόχος της είναι να αντικαταστήσει πλήρως, έως το 2025, το σύνολο των πλαστικών συσκευασιών, με νέες συσκευασίες από ανακυκλώσιμη, ανακυκλωμένη ή κομποστοποιημένη πρώτη ύλη.
Κινήσεις για μείωση της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας
Η βιωσιμότητα έχει άμεση σύνδεση με την εξοικονόμηση φυσικών πόρων κι ενέργειας. Γι’ αυτό και η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει λάβει μέτρα για τη μείωση του ενεργειακού της αποτυπώματος. Συγκεκριμένα, έχει καταφέρει να περιορίσει την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στο σύνολο των εγκαταστάσεων της κατά 29,5%, σε σύγκριση με το 2008 (έτος βάσης). Ταυτόχρονα, έχει πετύχει μείωση κατά 85% σε εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου σε σύγκριση με την ίδια χρονιά. Η αλυσίδα σουπερμάρκετ εφαρμόζει, επιπλέον, σύστημα ενεργειακής διαχείρισης με παρακολούθηση και πλήρη καταγραφή της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας, σε όλες τις εγκαταστάσεις της.
Στο ίδιο πλαίσιο, η ΑΒ Βασιλόπουλος φιλοδοξεί να μειώσει και την εξάρτηση της κοινωνίας από τα ορυκτά καύσιμα έχοντας τοποθετήσει, μέχρι τέλος του 2021, 360 σημεία φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε συνεργασία με τη ΔΕΗ Blue, σε 78 καταστήματα της αλυσίδας σουπερμάρκετ σε όλη την Ελλάδα, από την Κρήτη και την Πελοπόννησο έως την Αττική και την Κομοτηνή.
Επιπροσθέτως η ΑΒ Βασιλόπουλος, αποτελεί τη μοναδική εταιρεία στην Ευρώπη, η οποία εφαρμόζει Σύστημα Ατομικής Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών, σε μία προσπάθεια να διαχειριστεί με τον καλύτερο τρόπο τα απορρίμματά της. Έτσι το 2021 έκλεισε με 93 Κέντρα Ανακύκλωσης που βρίσκονται σε καταστήματα ΑΒ Βασιλόπουλος πανελλαδικά και σε αυτά συλλέγονται και ανακυκλώνονται περισσότερες από 3.000.000 συσκευασίες κάθε χρόνο.
Εκπαίδευση και της νέας γενιάς στη βιώσιμη διαχείριση
Για την ΑΒ Βασιλόπουλος, η νέα γενιά είναι εκείνη που θα καθορίσει το μέλλον αυτού του κόσμου και η μόνη που μπορεί να αντιστρέψει τις κακές και επιβλαβείς -για το περιβάλλον- συνήθειες των προηγούμενων. Έτσι, έχει δημιουργήσει το Κινητό Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Ανακύκλωσης, ένα διώροφο λεωφορείο που μεταδίδει το μήνυμα της ανακύκλωσης σε όλη την Ελλάδα, έχοντας ήδη εκπαιδεύσει πάνω από 22.000 μαθητές σε θέματα ανακύκλωσης και προστασίας του περιβάλλοντος.
Έχοντας ήδη αποδείξει πως στόχος της είναι να φροντίσει όλα όσα νοιαζόμαστε, η ΑΒ Βασιλόπουλος, υπόσχεται να συνεχίζει με το ίδιο μεράκι, την ίδια αμείωτη αγάπη και το ίδιο πάθος να ακούει τις ανάγκες της κοινωνίας αλλά και των πελατών της. Δίνοντας πάντα τον καλύτερό της εαυτό για τον Άνθρωπο, τα Προϊόντα και το Περιβάλλον, γίνεται πρότυπο για κάθε επιχείρηση και αποτυπώνει τα θαυμαστά αποτελέσματα των δράσεων της στην κοινωνία.
Μπορείτε να διαβάσετε εδώ ολόκληρη την Έκθεση “Δράσεις Εταιρικής Υπευθυνότητας 2021” της ΑΒ Βασιλόπουλος.