Με την παρουσίαση κοσμημάτων haute couture από τους οίκους Chanel, Boucheron, Chaumet, Dior, Van Cleef & Arpels που έγιναν στις boutique των οίκων στη Place Vendome, συνοδευόμενες από άφθονη σαμπάνια και καναπεδάκια και με την παρουσίαση της συλλογής της Azzedine Alaia ολοκληρώθηκε χθές, επίσημα, η εβδομάδα (4 ημέρες διαρκεί) υψηλής ραπτικής στο Παρίσι.
Μία βδομάδα που αναμφίβολα έχει αέρα αριστοκρατικό, πολύ μόδα, σπουδαίες προσωπικότητες από όλον τον κόσμο, άγχος για το πώς θα προλάβεις να πας και στα 8 shows της ημέρας (φροντίζοντας να αλλάξεις ρούχα για το καθένα) και ξέφρενα after party που σου δίνουν το δικαίωμα στο όνειρο, στο όνειρο της τέχνης της haute couture μόδας.
Η haute couture σε αντίθεση με τις συλλογές ready-to-wear απευθύνεται στους λίγους. Σε αυτούς που πιστεύουν πως η μόδα είναι μοναδικά κομμάτια τέχνης άξια θαυμασμού και σε αυτούς με ογκώδη οικονομική ευχέρεια που τους επιτρέπεται να τα αποκτήσουν. Για την ιστορία, όλες οι πελάτισσες αυτών των κομματιών μετά την ολοκλήρωση του κάθε show έχουν κλεισμένο ραντεβού στο atelier του εκάστοτε σχεδιαστή ώστε να προβάρει η καθεμία το ρούχο της αρεσκείας της και να το διαμορφώσει ανάλογα με τις ανάγκες του σωματότυπού της.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το τετραήμερο τέχνης, όπως θα το χαρακτήριζα, ξεκίνησε τη Δευτέρα με 8 shows. Δύο από αυτά του Christian Dior και του Giambattista Valli.
O οίκος Dior είχε ένα επιπλέον βάρος αυτή τη φορά αφού ήταν το πρώτο show μετά την απομάκρυνση του John Galliano από creative director του οίκου (όλοι θυμόμαστε το σκάνδαλο με τις βωμολοχείες σε bistro του Παρισιού). Ο Dior σύμφωνα με τους διεθνείς γκουρού της μόδας απογοήτευσε τους οπαδούς του μιας και ο Galliano ακολουθούσε μια συγκεκριμένη γραμμή και ύφος όλα αυτά τα χρόνια κερδίζοντας πέρα από τις εντυπώσεις, και, πολλούς οπαδούς πράγμα που δεν κατάφεραν να ξεπεράσουν οι νέοι δημιουργοί.
Φέτος, οι νέοι δημιουργοί του οίκου έφεραν ένα πιο γεωμετρικό στιλ με πολυμορφία στα σχέδια και ποικιλία στα χρώματα. Κοριτσίστικες φούστες, στολισμένα με κοκαλάκια μαλλιά που παρέπεμπαν σε παιδικά ζαχαρωτά αλλά και μακριά φορέματα με πολλά στρώματα υφάσματος στο τελείωμά τους, έδωσαν μια νέα όψη που δημιούργησε πολλά ερωτηματικά για την πορεία και την επιτυχία της συλλογής.
Την πρώτη μέρα της εβδομάδας μόδας έκλεισε ο Giambattista Valli παρουσιάζοντας elegant κοκτέιλ φορέματα κεντημένα στο χέρι με φτερά στρουθοκάμηλου δοσμένα σε απαλές αποχρώσεις όπως το κρεμ, το κοραλλί ροζ και έντονο το στοιχείο του άσπρου μαύρου.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η δεύτερη μέρα, ίσως και η καρδιά των shows, άνοιξε με Giorgio Armani Prive και μπορώ κι από δω να φέρω ως εικόνα στο μυαλό μου το κατακόκκινο χαλί έξω από την είσοδο να περιμένει τις καλοντυμένες καλεσμένες του κάτω από δρακόντια μέτρα ασφαλείας. Ο Giorgio Armani αφιέρωσε όλη την collection του στην Ιαπωνία για το δραματικό γεγονός που συνέβη πριν από μερικούς μήνες στη χώρα. Αν και θα μπορούσε να αποτελεί και μία έξυπνη επιχειρηματική κίνηση σε μια νέα αγορά όπως αυτή της Ασίας.
Τα μοντέλα φόρεσαν κιμονό από μετάξι, μακριά στενά φορέματα που παρέπεμπαν σε γκέισες και ρούχα στολισμένα με έντονα λουλούδια που έδιναν μία εξωτική διάθεση. Αξίζει να σημειωθεί πάντως πως ο Αrmani ήταν ο μόνος που δημιούργησε haute couture συλλογή που τα ρούχα της μπορούν να οραματιστούν πως φοριούνται μέσα στην καθημερινότητα.
Ενώ η Chanel, πρωτοπόρος στα concept των shows της παρουσίασε την haute couture συλλογή της στις 22.30 το βράδυ της Τρίτης διαμορφώνοντας το εσωτερικό του χώρου με τέτοιο τρόπο ώστε να μεταφέρει στους παρεβρισκόμενους έναν απόλυτα Παρισιάνικο αέρα. Σκοτεινό background και χρήση ειδικών εφέ που έδιναν την αίσθηση της βροχής. Όλο το σκηνικό, όλη η έμπνευση, δεν είναι άλλη από τη μητρόπολη της μόδας, το Παρίσι.
Όλο το σκηνικό ήταν έτσι διαμορφωμένο που θύμισε έντονα την Coco Chanel. Ταγέρ σε αποχρώσεις γκρί – μαύρο και σκούρο μπλέ συνδυασμένες με μπότες μέχρι το γόνατο και καπέλα που θύμησαν το παραμύθι της Mary Poppins. Οι Pencil φούστες και τα φορέματα έφεραν αναμνήσεις παλαιότερων συλλογών με ευχάριστο διάλειμμα ανάμεσα στα μουντά χρώματα, οι δημιουργίες σε έντονο φούξια. Η βραδιά είναι σίγουρο πως θα ολοκληρώθηκε με έντονη ανταλλαγή απόψεων όλων των fashionistas σε κάποιο after party και με άγχος για το hangover και το πρωινό ξύπνημα για το show του Valentino.
O Valentino παρουσίασε τη συλλογή του την Τετάρτη το πρωί με ρούχα και φορέματα ανάλαφρα που θύμισαν πριγκίπισσες βγαλμένες από παραμύθια.
Με έντονα στοιχεία ρομαντισμού όχι μόνο στο ύφος αλλά και στην επιλογή υφασμάτων. Λευκές διαφάνειες, τούλι, έντονα κοψίματα στους ώμους και χρυσές λεπτομέρειες στα μαλλιά δημιουργούν ένα έντονα παραμυθένιο σκηνικό.
Ενώ την ημέρα έκλεισε επιτυχημένα ο Jean Paul Gaultier με το ιδιαίτερο στιλ του και δύο λέξεις να σου έρχονται στο μυαλό: drama and glamour. Αυτή τη φορά ο δημιουργός χρησιμοποίησε γκρι μάλλινες φούστες με κόψιμο που παραπέμπει στη δεκαετία του ΄50.
Επανέφερε την καμπαρντίνα στο προσκήνιο και με έντονα παιχνιδιάρικη διάθεση παρουσίασε ένα boyfriend στιλ με δερμάτινο μαύρο κοστούμι και γραβάτα. Φυσικά δεν έλειψε και η αναφορά στα κλασικά trends του οίκου προφανώς προσαρμοσμένα στα σημερινά δεδομένα.
Tης Χριστίνας Κατσαούνη
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ