Μπορεί οι άνδρες να είναι πιο ανταγωνιστικoί από τις γυναίκες αλλά αν μια σέξι γυναίκα με καμπύλες και εξυπνάδα ψάχνει για δουλειά θα δυσκολευτεί να βρει, αν στη θέση διευθυντή είναι….γυναίκα!
Τα αγόρια είναι πιο ανταγωνιστικά από τα κορίτσια ήδη από την ηλικία των τεσσάρων ετών και παραμένουν εξίσου πιο ανταγωνιστικοί ως ενήλικες, αποκτώντας έτσι συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των γυναικών, πράγμα που εξηγεί γιατί κατά μέσο όρο βγάζουν πιο πολλά χρήματα από αυτές, σύμφωνα με μια νέα γερμανική έρευνα.
Aλλη έρευνα αποκαλύπτει ότι οι γυναίκες, όταν είναι εργοδότριες ή αρμόδιες για προσλήψεις, έχουν προκατάληψη σε βάρος άλλων όμορφων γυναικών που ζητούν δουλειά και προτιμούν να…τις αφήσουν στην ανεργία.
Οι ερευνητές του ινστιτούτου ερευνών Iza, με επικεφαλής τον καθηγητή Ματίας Σούτερ και τη Ντανιέλα Ρίτσλερ, που παρουσίασαν τα ευρήματά τους στο ετήσιο συνέδριο της βρετανικής Βασιλικής Οικονομικής Εταιρίας, σύμφωνα με την “Τέλεγκραφ”, έκαναν διάφορα πειράματα (αγώνες δρόμου, τεστ μαθηματικών κ.α.) σε παιδιά και εφήβους ηλικίας τριών έως 18 ετών, που σε όλες τις περιπτώσεις έπρεπε να επιλέξουν αν θα εκτελούσαν τη δραστηριότητα μόνοι τους ή σε ανταγωνισμό με τους υπόλοιπους.
Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι, παρόλο που τα κορίτσια είχαν σε προσωπικό επίπεδο ανάλογες ικανότητες (αθλητικές, μαθηματικές κλπ) με τα αγόρια, διάλεξαν σε πολύ μικρότερο ποσοστό από τα αγόρια να ανταγωνιστούν, αποφεύγοντας να ρισκάρουν την ήττα.
Ορμώμενοι από αυτή τη διαπίστωση, οι ερευνητές καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι αυτή η αποφυγή ανταγωνισμού «συνοδεύει» ως νοοτροπία τις γυναίκες στην ενήλικη ζωή τους και έχει, μεταξύ άλλων, ως συνέπεια να βγάζουν συνήθως λιγότερα χρήματα από τη δουλειά τους σε σχέση με τους άνδρες συναδέλφους τους της ίδιας ηλικίας. “Για να πετύχει κανείς πιο ελκυστικές και καλοπληρωμένες δουλειές στη σύγχρονη οικονομία, είναι σημαντικό να αντιμετωπίζει την πρόκληση του ανταγωνισμού και να μην την αποφεύγει”, εκτιμούν οι Γερμανοί ερευνητές.
Από την άλλη, μια άλλη έρευνα από ισραηλινούς οικονομολόγους, που επίσης παρουσιάστηκε στο ετήσιο συνέδριο της βρετανικής Βασιλικής Οικονομικής Εταιρίας, διαπίστωσε ότι οι εμφανίσιμες γυναίκες είναι λιγότερο πιθανό να προσληφθούν σε μια νέα θέση εργασίας, αν ο υποψήφιος εργοδότης τους ή ο υπεύθυνος για την πρόσληψη είναι επίσης γυναίκα.
Οι ερευνητές, κάνοντας τα σχετικά πειράματα με τις αποστολές περίπου 5.000 βιογραφικών σε 2.500 εταιρίες που έψαχναν προσωπικό, ανακάλυψαν ότι αν μια όμορφη γυναίκα που ψάχνει για δουλειά, στείλει μαζί με το βιογραφικό της μια αντιπροσωπευτική φωτογραφία της, λαμβάνει μόλις το ένα τέταρτο των απαντήσεων ή των προσκλήσεων για συνέντευξη (όταν το αίτημά της αξιολογείται από άλλη γυναίκα), σε σχέση με μια γυναίκα λιγότερο γοητευτική ή με μια που δεν στέλνει καθόλου φωτογραφία.
Το αντίθετο συμβαίνει με τους άνδρες υποψήφιους για απασχόληση, όταν γυναίκες αξιολογούν την περίπτωσή τους. Οι πιο γοητευτικοί άνδρες, που επισυνάπτουν τη σχετική φωτογραφία στο βιογραφικό τους, έχουν αυξημένες πιθανότητες να προσκληθούν για συνέντευξη στα γραφεία της εταιρίας, σε σχέση με όσους δεν στέλνουν καθόλου φωτογραφία ή, ακόμα χειρότερα, με όσους δεν είναι εμφανίσιμοι.
Οι ερευνητές συμπεραίνουν ότι οι γυναίκες που κάνουν την αξιολόγηση της πρόσληψης, συνειδητά ή όχι, δεν θέλουν περισσότερο ανταγωνισμό στην επιχείρησή τους, αν προσλάβουν μια νέα όμορφη συνάδελφο, που θα τραβάει πάνω της την προσοχή των συναδέλφων. Δυστυχώς για όσες ψάχνουν για απασχόληση, η συντριπτική πλειονότητα (σε ποσοστό μέχρι και 96%) των αρμόδιων για τις προσλήψεις στα τμήματα ανθρωπίνου δυναμικού των μεγάλων κυρίως εταιριών είναι γυναίκες 20-30 ετών και ανύπαντρες…
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ