Η Αμερικανίδα ηθοποιός Νάταλι Πόρτμαν προκάλεσε αίσθηση σήμερα στη Μόστρα της Βενετίας και έβαλε πλώρη για το βραβείο πρώτου γυναικείου ρόλου με την ερμηνεία της στην ταινία “Τζάκι” του Χιλιανού Πάμπλο Λαρέν, όπου παρουσιάζει τη χήρα του προέδρου Τζον Κένεντι, βουτηγμένη στο πένθος μετά τη δολοφονία του, το 1963.
“Είδαμε φωτογραφίες, ακούσαμε ηχογραφημένες συνομιλίες της Τζάκι. Ήταν ψυχρή, διστακτική στις δημόσιες εμφανίσεις της αλλά πολύ διαφορετική όταν μιλούσε με κάποιον παλιό φίλο” είπε η 35χρονη ηθοποιός στη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε μετά την προβολή της ταινίας στο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Βενετίας.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
“Εμπνεύστηκα από πραγματικά γεγονότα, δεν είδα άλλες ταινίες, ούτε άλλες ηθοποιούς να ερμηνεύουν την Τζάκι”, πρόσθεσε η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός για την ερμηνεία της στον “Μαύρο Κύκνο” το 2011.
Η ταινία, που διαγωνίζεται για τον Χρυσό Λέοντα, αφηγείται τις τέσσερις ημέρες μετά τη δολοφονία του Κένεντι στο Ντάλας, στις 22 Νοεμβρίου 1963, μέσα από τα μάτια της χήρας του. Η ταινία καταχειροκροτήθηκε στην πρωινή προβολή της.
“Πιστεύω ότι η Τζάκι ήταν μια γυναίκα μυστηριώδης, μια από τις πιο άγνωστες μεταξύ των γνωστών προσωπικοτήτων. Ήταν μεγάλη πρόκληση για εμένα να χρησιμοποιήσω τον κινηματογράφο για να την προσεγγίσω”, είπε ο 40χρονος σκηνοθέτης, για τον οποίο η “Τζάκι” είναι η πρώτη ταινία που γυρίζει μακριά από τη γενέτειρά του. Όπως έγινε και με δύο άλλους Λατινοαμερικανούς σκηνοθέτες, τους Μεξικανούς Αλεχάντρο Γκονσάλες Ινιάριτου (Birdman) και Αλφόνσο Κουαρόν (Gravity), η Βενετία μπορεί να αποδειχθεί και για αυτόν το πρώτο σκαλοπάτι για τα Όσκαρ.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
“Ξέρουμε όλοι τι έγινε με τον Κένεντι αλλά δεν ξέρουμε πώς ήταν αυτές οι τρεις ημέρες για εκείνη. Η αφήγηση είναι περισσότερο συναισθηματική παρά χρονολογική”, εξήγησε ο Χιλιανός σκηνοθέτης.
Τόσο ο Λαρέν όσο και η Πόρτμαν είπαν ότι εμπνεύστηκαν και από τις ηχογραφημένες συνεντεύξεις που έδωσε η Τζάκι Κένεντι στον ιστορικό Άρθουρ Σλέσινγκερ.
Η Νάταλι Πόρτμαν είναι εντυπωσιακή όχι μόνο στην ομοιότητά των χαρακτηριστικών της με την Τζάκι αλλά και στον τρόπο που κινείται. Η κάμερα του Λαρέν την παρακολουθεί από πολύ κοντά καθ’ όλη τη διάρκεια της ταινίας. Διευθυντής φωτογραφίας στη ταινία ήταν ο Γάλλος Στεφάν Φοντέν.
“Ήταν πολύ δύσκολο για τη Νάταλι να έχει τα μέλη της ομάδας τόσο κοντά της στα γυρίσματα, όμως ήθελα κάτι πολύ κοντινό, πολύ προσωπικό, για να καταφέρουμε να αισθανθούμε ό,τι ένιωσε η Τζάκι. Είναι ένα πρόσωπο σε κίνδυνο”, εξήγησε.
“Όλοι γνώριζαν την Τζάκι, ήξεραν πώς κινείται, πώς περπατάει. Υπήρχε επομένως η πιθανότητα να με συγκρίνουν με το πρωτότυπο και φοβόμουν πολύ επειδή δεν πίστεψα ποτέ ότι είμαι σπουδαία μίμος”, σχολίασε η Πόρτμαν.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ