Ο Κυριάκος Μαμιδάκης ήταν από τους επιχειρηματίες της προηγούμενης γενιάς και δεν είχε απασχολήσει ποτέ την δημοσιότητα είτε με προσωπική του ζωή είτε με δημόσιες εμφανίσεις. Η οικογένειά του μετά τον πόλεμο ασχολιόταν κατ’εξοχήν με τα πετρέλαια, με τουριστικές επιχειρήσεις και φυσικά, με το κρασί και το λάδι που προερχόταν από την Κρήτη. Η υπαγωγή στο άρθρο 99 περί πτώχευσις ήταν βαρύ φορτίο όπως φαίνεται για τον 84χρονο επιχειρηματία. Δύσκολα αντέχει κανείς την εταιρεία που με κόπο δημιούργησε να μπαίνει σε αυτή τη διαδικασία κι έτσι ήρθε το τραγικό τέλος.
Ποιος ακριβώς όμως ήταν ο Κυριάκος Μαμιδάκης; Γεννήθηκε το 1932 στην Ανώσκελη Χανίων, ένα χωριό της επαρχίας Κισσάμουαπό τους Αλέξανδρο και Ειρήνη Μαμιδάκη. Το χειμώνα μετράει – δεν μετράει δέκα κατοίκους το χωριό. Από εκεί, ξεκίνησε η δυναστεία Μαμιδάκη. Ο πατριάρχης της οικογένειας και του Ομίλου, ο Γιώργος Μαμιδάκης, λέγεται ότι πριν ασχοληθεί με τα πετρελαιοειδή, πουλούσε ροδέλαιο. Σύμφωνα με το economy365 μετά την κατοχή, ίδρυσε την εταιρεία που θα γινόταν η αρχή για τον Όμιλο Mamidoil – Jetoi. Εκμεταλλευόμενος την κρίση του Σουέζ στράφηκε στην Ανατολή και έχοντας καλή σχέση με τους Ρώσους έκλεισε συνεργασία για την αποκλειστική αντιπροσώπευση των πετρελαίων τους μέχρι το 1981.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η εταιρεία καυσίμων, έφτασε να αποτελεί την τρίτη δύναμη της αγοράς, με μερίδιο 8,5%, με δίκτυο 600 πρατηρίων, με πέντε θυγατρικές στα Βαλκάνια. Ταυτοχρόνως η οικογένεια δραστηριοποιήθηκε στη ναυτιλία, την εμπορία αυτοκινήτων, τα ξενοδοχεία, τους πολυχώρους, την παραγωγή και τυποποίηση ελαιολάδου και κρασιού.
Μεγάλη οικογένεια: Εδώ και πολλά χρόνια, επτά αδέρφια έτρεχαν τις οικογενειακές επιχειρήσεις. Ο Κυριάκος, ο Νίκος, ο Μανόλης, η Κατερίνα, η Ερασμία, η Ελευθερία και ο Γιώργος που ούτε αυτός ζει πια. Αποκτούν δεκαεφτά παιδιά και εικοσιτέσσερα εγγόνια. Σχεδόν όλοι ασχολούνται με τις επιχειρήσεις. Στο τιμόνι, βρίσκεται ο Κυριάκος και μαζί του ο Νίκος, ο ισχυρός άνδρας της Jet Oil – κάποιοι πιστεύουν ότι η κατάρρευση της εταιρείας οφείλεται στις δικές του επιλογές και μόνο, σύμφωνα με το economy365 πάντα. Τα οικονομικά προβλήματα για τη Jet Oil εμφανίζονται το 2008. Τα κέρδη γίνονται ζημίες ύψους 538.000 ευρώ το 2009.
Ταυτόχρονα, οι αδελφοί Μαμιδάκη προσπαθούν να ξεμπλοκάρουν μια μεγάλη επένδυση, ύψους 20 εκατ. ευρώ, για τη δημιουργία αποθηκευτικών εγκαταστάσεων στη Σούδα της Κρήτης, που έχει κολλήσει από το 2006. Οι επιχειρηματικοί αντίπαλοι λένε ότι ο Κυριάκος Μαμιδάκης χρησιμοποίησε τη στενή φιλία με τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη για να εκδώσει τις άδειες για το έργο. Ο ίδιος δεν κρύβει τη φιλία που τους συνδέει, αλλά τονίζει ότι οι επικριτές του ψεύδονται και επιχειρούν να πλήξουν το όνομά του.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Τα μεγάλα προβλήματα για τη Jet Oil αρχίζουν πέρυσι, όταν η εταιρεία αναγκάζεται να διακόψει την τροφοδοσία στη Νότια Ελλάδα και τα πρατήρια αλλάζουν σήμα. Η εταιρεία προσπαθεί να κρατήσει το δίκτυο της βόρειας Ελλάδας και των νησιών, αλλά τα προβλήματα κορυφώνονται στο τέλος τους περασμένου χρόνου, με αποτέλεσμα το δίκτυο να την εγκαταλείπει με ταχείς ρυθμούς.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ