Πρεμιέρα με πολλούς επώνυμους καλεσμένους έκανε χθες βράδυ στο Θέατρο Μουσούρη, ο Πέτρος Φιλιππίδης με τον Γεράσιμο Σκιαδαρέση, τον Δημήτρη Μαυρόπουλο και την Φαίη Ξυλά. Το TLIFE βρέθηκε στην παράσταση του “Φον Δημητράκη” και σου εξασφάλισε πλούσιο φωτογραφικό υλικό.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το “παρών” στη βραδιά έδωσαν πολλά ονόματα από τον καλλιτεχνικό χώρο. Ανάμεσά τους ήταν η Φωτεινή Δάρρα, η Ιωάννα Τριανταφυλλίδου με τον Πάνο Βλάχο, η Παναγιώτα Βλαντή, ο Κώστας Μαρτάκης, ο Αιμίλιος Χειλάκης με την σύζυγό του Αθηνά Μαξίμου, ο Γιώργος Λιάγκας, η Λόλα Νταϊφά, η Νόνικα Γαληνέα και πολλοί άλλοι.
Λίγα λόγια για την υπόθεση του έργου:
Ο “Φον Δημητράκης” του Δημήτρη Ψαθά, ένα αλληγορικό θεατρικό κείμενο με κοινωνικές και πολιτικές προεκτάσεις,γράφτηκε το 1946, στην περίοδο του Εμφυλίου.
Η υπόθεση εκτυλίσσεται σ’ ένα αστικό σπίτι της Αθήνας του 1942. Ο Δημήτρης Χαρίτος είναι ένας ανίκανος και ψεύτης πολιτευτής, ένας δειλός οσφυοκάμπτης, ο οποίος θέλει πάση θυσία να υπουργοποιηθεί. Όταν του δίνεται η ευκαιρία, μέσω ενός Έλληνα πράκτορα των Γερμανών, να γίνει υπουργός της κατοχικής κυβέρνησης, τότε χάνει το μέτρο, γελοιοποιείται χάριν της εξουσίας, αποκηρύσσει μέχρι και τον γιο του – ο οποίος ως αντάρτης του βουνού δυσκόλεψε την ανέλιξή του- και σφιχταγκαλιάζεται με την υπουργική καρέκλα, που δε θέλει με τίποτε να χάσει. Στην οικογένεια αυτού του προδότη, όμως, οι απόψεις είναι διαφορετικές: εκτός από τον αντιφρονούντα γιό του, η κόρη κι ο αδερφός του ενώνονται για να μεταφέρουν πίσω από την πλάτη του τρόφιμα και πολεμοφόδια στους αντάρτες. Μια αντίφαση που σχολιάζεται καυστικά.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Πίσω από τη έξοχη κωμωδία χαρακτήρων του Ψαθά, βρίσκεται σε όλη του την οξύτητα το τραγικό στοιχείο. Θίγεται το θέμα της εξάρτησης των ανθρώπων από την εξουσία, η επικινδυνότητα της αρρωστημένης φιλοδοξίας, ενώ παράλληλα τίθεται το δίλημμα αν οι επιλογές των ανθρώπων πρέπει να γίνονται σύμφωνα με τη συνείδηση ή με το συμφέρον. Η επιστροφή στη σκηνή του θρυλικού “Φον Δημητράκη”, του κορυφαίου έργου του Ψαθά, συμπίπτει με μια εποχή που μοιάζει σε πολλά μ’ εκείνην που πρωτοεμφανίστηκε.