Η πιο καταστροφική χρονιά για τα αμερικανικά τηλεοπτικά σόου ήταν η φετινή (2010/2011), σύμφωνα με τους αναλυτές. Μόνο το 23% των νέων προγραμμάτων που βγήκαν φέτος στον αέρα, εξαιρούνται τα ριάλιτι σόου και τα προγράμματα που έκαναν πρεμιέρα μεσούσης της σεζόν, κατάφεραν να πάρουν το πράσινο φως και να συνεχίσουν και του χρόνου (από Οκτώβριο). Αυτά τα νούμερα είναι ιστορικά χαμηλά, τα χαμηλότερα των τελευταίων πέντε ετών και όπως επισημαίνει ο Μάικλ Νέιθανσον, ειδικός αναλυτής, η τηλεοπτική σεζόν 2010/2011 ήταν στο σύνολό της καταστροφική για τις νέες σειρές που προβλήθηκαν.
Συγκεκριμένα, από το σύνολο των σειρών ή εκπομπών με σενάριο που βγήκαν στον αέρα το φθινόπωρο του 2010, μόλις πέντε ανανέωσαν το ραντεβού τους για την επόμενη σεζόν. Αν κοιτάξουμε τα στοιχεία, συγκριτικά με πέρυσι, η μία στις δύο σειρές θα έβγαζε και δεύτερο κύκλο επεισοδίων, δηλαδή το ποσοστό βιωσιμότητας των νέων σειρών ήταν στο 50%. Φέτος αυτό μειώθηκε κατά το ήμισυ. Στον χορό των περικοπών πρωτοστατεί το CBS, το FOX και το CW που θύματά τους είναι η αναβίωση του θρυλικού “Χαβάη 5-0”, το “Μάικ και Μόλι”, το “Νικίτα” κ.ά.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Σύμφωνα με τους αναλυτές, αποτέλεσμα της έλλειψης μεγάλων τηλεοπτικών σουξέ, τύπου “24” ή “Lost” πλέον η αξία των σόου που θεωρούνται επιτυχημένα αυξάνεται παρά τα μικρότερα νούμερα τηλεθέασης που σημειώνουν συγκριτικά με παλαιότερες επιτυχίες.
Ο αναλυτής Νέιθανσον εκτιμά πως οι πωλήσεις σειρών από μεγάλα τηλεοπτικά δίκτυα σε μικρότερα που αποφέρουν κέρδη έχουν πέσει και είναι πια στο ίδιο επίπεδο με αυτό πριν από πέντε χρόνια. Κοινώς, τα κέρδη από τις μεταπωλήσεις των τηλεοπτικών δικαιωμάτων είναι στα επίπεδα του 2005.
Οι επιτυχημένοι
Ο Νέιθανσον, αναλύοντας δύο επιτυχημένες σειρές, το “Big Bang Theory” και το “Modern Family” που κάνουν τηλεθέαση και σαρώνουν τα ΕΜΜΥ, διαπιστώνει πως δεν έχουν καν διπλασιάσει την αξία μεταπώλησής τους. Συγκεκριμένα, το “Big Bang Theory” κερδίζει 1,5 εκατ. δολάρια το επεισόδιο από μεταπώληση ή 32 cents ανά τηλεθεατή. Το κέρδος για τα κανάλια ερχόταν μετά από 2-3 χρόνια προβολής μιας σειράς. Αλλά πια ένας νέος παίχτης έχει αλλάξει το? παιχνίδι και αυτός είναι η παγκοσμιοποίηση. Τα κανάλια, προμοτάροντας δυνατά μια νέα σειρά την οποία πωλούν παγκοσμίως, κάνουν απόσβεση στον έναν χρόνο.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Από την άλλη μεριά, τη συρρίκνωση του BBC φαίνεται πως επιθυμεί να εκμεταλλευτεί το δίκτυο Sky. Οι ιθύνοντες ανακοίνωσαν την πρόθεσή τους να ενισχύσουν κατά 600 εκατομμύρια λίρες την ανάπτυξη του προγράμματός του για τα επόμενα τρία χρόνια. Η αύξηση του μπάτζετ είναι ενάντια στην κρίση και γενναία αφού είναι της τάξεως του 50% από το υφιστάμενο. Μάλιστα η διάθεση του συγκεκριμένου μπάτζετ αφορά την παραγωγή βρετανικών αποκλειστικά παραγωγών, μιας και το κανάλι έχει και διεθνή πρόγραμμα. Υπενθυμίζουμε ότι το Sky έχει επενδύσει από την αρχή της χρονιάς και σε 3D τηλεοπτικά προγράμματα και έχει χαρίσει εξαιρετικές σειρές με διεθνή καριέρα όπως το “Shameless”.
Πηγή : TV Εθνος
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ