Η πιο μεγάλη ώρα είναι τώρα για την ελληνική τηλεόραση, γιατί έφτασε η στιγμή του απολογισμού…Τώρα που ο χρόνος για την υποδοχή της νέας χρονιάς ήδη έχει ξεκινήσει να μετρά αντίστροφα και τα κανάλια ετοιμάζονται να αποχαιρετήσουν την τηλεοπτική σεζόν 2012-2013.
Αυτός είναι και ο λόγος, άλλωστε, που παραδοσιακά κάθε χρόνο τέτοια εποχή η εταιρεία τηλεοπτικών μετρήσεων Nielsen προχωρά στην έκδοση του ετήσιου βιβλίου της, του τηλεοπτικού yearbook, μέσα από το οποίο βγαίνουν ενδιαφέροντα συμπεράσματα. Οχι μόνο για τα προγράμματα που σημείωσαν τη μεγαλύτερη επιτυχία, αλλά και για την τηλοψία μας γενικότερα.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Σύμφωνα, λοιπόν, με τα στοιχεία της Nielsen, η σεζόν του 2012-2013 ήταν μία σεζόν κατά τη διάρκεια της οποίας όλοι οι τηλεοπτικοί ιθύνοντες στοιχημάτιζαν πως, λόγω κρίσης, οι περισσότεροι των τηλεθεατών θα κολλούσαν ακόμα περισσότερο μπροστά από τη μικρή τους οθόνη. Αυτός, σου λέει, θα ήταν ο μοναδικός τρόπος διεξόδου και διασκέδασης και έτσι το μέσο θα γνώριζε μέρες δόξας λαμπρές. Τελικά, έπεσαν έξω? Διαβάζοντας κανείς προσεκτικά τον πίνακα με τον μέσο ημερήσιο χρόνο τηλεθέασης ανά μήνα, διαπιστώνει πως όλη τη σεζόν του 2012-2013 είδαμε λιγότερη τηλεόραση σε σχέση με τη σεζόν του 2011-2012, διαψεύδοντας όλα τα προγνωστικά περί του αντιθέτου.
Ο μήνας δε που είδαμε περισσότερη τηλεόραση ήταν ο Γενάρης, όπου και αγγίξαμε τα 298 λεπτά ημερησίως, ενώ την πλάτη μας τη γυρίσαμε στο «γυαλί» παραδοσιακά τον Αύγουστο ?μήνας διακοπών γαρ- όπου και φτάσαμε τα 166 λεπτά μέσου όρου ημερήσιας τηλεθέασης. Τους δύο αυτούς μήνες αντίστοιχα πέρσι είχαμε δει 311 λεπτά τηλεόραση καθημερινά κατά μέσον όρο και 179 λεπτά όταν έπιασαν οι ζέστες!
Φυσικά για ακόμα μία φορά «καρφωμένοι» στους καναπέδες τους ήταν οι τηλεθεατές μεγαλύτερης ηλικίας – οι άνδρες και οι γυναίκες των 65+, οι οποίοι όλο τον χρόνο βρέθηκαν να περνούν καθημερινά μπροστά από την TV πάνω από έξι με επτά ώρες, όπως επίσης το κοινό με χαμηλότερη μόρφωση από 15 ετών και άνω. Το νεανικό κοινό των 15-44 που λατρεύουν οι διαφημιστές, καθώς είναι, υποτίθεται, το πιο δυνατό κοινό σε ό,τι έχει να κάνει με την κατανάλωση, σε καθημερινή βάση δεν παρακολούθησε τηλεόραση πάνω από 189 λεπτά.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Οι τηλεθεατές δε με υψηλή μόρφωση ασχολήθηκαν με την τηλεόραση 207 λεπτά ημερησίως και οι τηλεθεατές μεσαίας μόρφωσης 263 λεπτά ημερησίως. Αναλυτικότερα τώρα, «ώρα Mega» έδειξε το? ρολόι των τηλεθεατών και κατά τη διάρκεια της σεζόν 2012-2013, μια και το Μεγάλο Κανάλι κατάφερε να κερδίσει την ψήφο της προτίμησης και της εμπιστοσύνης των τηλεθεατών, κόβοντας πρώτο το νήμα στους πίνακες τηλεθέασης.
Ετσι, ο πίνακας της κατάταξης των καναλιών σε ό,τι έχει να κάνει με τον μέσο όρο της ετήσιας τηλεθέασής τους διαμορφώνεται ως εξής: Mega 20,3%, ΑΝΤ1 17,1%, Alpha 13,0%, Star 10,5%, ΣΚΑΪ 9,1%, ΝΕΤ 6,7%, ΕΤ3 3,6% και ΕΤ1 2,7%. Μάλιστα, η πρωτιά του Mega συνεχίζεται και στα νεανικά κοινά από 15-44 ετών, όπου ο μέσος όρος της ετήσιας τηλεθέασης που έχει σημειώσει φτάνει το 19,0% και ακολουθούν: ΑΝΤ1 17,4%, Alpha 14,3%, Star 13,9%, ΣΚΑΪ 7,8%, ΝΕΤ 4,0%, ΕΤ1 2,1% και ΕΤ3 2,0%.
Μελετώντας πιο προσεκτικά το yearbook της Nielsen, έχει ενδιαφέρον μεταξύ άλλων και ο τρόπος με τον οποίο τα κανάλια αποφάσισαν να κατανείμουν το πρόγραμμά τους. Κατηγορίες όπως η τέχνη και ο πολιτισμός στην ιδιωτική τηλεόραση κατέχουν ένα κομμάτι από την πίτα της τάξεως από 0,1% έως μόλις 1,6%. Σε σχεδόν ανύπαρκτα επίπεδα κινείται και ο αθλητισμός από 0,1% έως 3,3%, αλλά και τα παιδικά προγράμματα (με εξαίρεση βασικά το Star 17,7%), που κι αυτά τα συναντάμε από 0,3% έως 3,5%.
Ποιο είδος προγράμματος είναι εκείνο που στην ιδιωτική τηλεόραση κατέχει τη μερίδα του λέοντος; Μάλλον αυτή είναι μία ερώτηση για εύκολους λύτες, γιατί αυτό το είδος προγράμματος είναι η ενημέρωση την οποία τη συναντάμε σε ποσοστά από 20,2% μέχρι και 66,6%!
Βλέπετε, στα χρόνια της κρίσης η καυτή, καθημερινή, πολιτική, οικονομική και κοινωνική επικαιρότητα και η συνεχής ανάγκη του κόσμου για ενημέρωση, έχει βάλει τα κανάλια σε έναν μαραθώνιο ενημέρωσης.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ