Η κριτικός κινηματογράφου της εφημερίδας Έθνος, Άντα Δαλιάκα, δίνει στο περιοδικό People το πλαίσιο της αποψινής απονομής, παρουσιάζοντας τους συσχετισμούς ανάμεσα στα φαβορί.
Διαβάστε αναλυτικά τις προβλέψεις της βραδιάς:
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η σεζόν των κινηματογραφικών βραβείων που ανέδειξε τον Γιώργο Λάνθιμο στους κορυφαίους της παγκόσμιας κινηματογραφικής σκηνής, με 10 υποψηφιότητες για Όσκαρ για την Ευνοούμενη (συμπεριλαμβανομένων αυτών της Σκηνοθεσίας και της Καλύτερης Ταινίας για τον ίδιο), ολοκληρώνεται σήμερα πανηγυρικά στο Dolby Theatre του Λος Άντζελες. Πραγματικά, δεν θυμόμαστε άλλη προ-οσκαρική περίοδο στην οποία τα χρυσά αγαλματίδια να φάνταζαν τόσο απρόβλεπτα. Κι αυτό όχι γιατί δεν έχουν υπάρξει ανατροπές της τελευταίας στιγμής, με πιο πρόσφατο παράδειγμα την ανάδειξη του Moonlight σε καλύτερη ταινία της χρονιάς, έναντι του La La Land. Αλλά γιατί τα επαγγελματικά σωματεία έχουν απονείμει ως σήμερα βραβεία σε… όλους.
Τα βραβεία των ενώσεων μοιράζονται πλέον σε πολλούς υποψήφιους συντελεστές των ταινιών που διεκδικούν το χρυσό αγαλματίδιο της Καλύτερης Ταινίας. Φέτος, την «πίτα» μοιράστηκαν οι εξής οκτώ ταινίες: Ένα Αστέρι Γεννιέται, Vice: Ο Δεύτερος στην Ιεραρχία, Ρόμα, BlacKkKlansman – H Παρείσφρηση, Πράσινο Βιβλίο, Η Ευνοούμενη, Black Panther και Bohemian Rhapsody. Όμως, η μοιρασιά αποδυναμώνει την ισχύ των βραβείων των σωματείων και των στατιστικών, μετατρέποντας τις βραβεύσεις σε λιγότερο αξιόπιστους δείκτες των διαθέσεων των ψηφοφόρων της Ακαδημίας. Με λίγα λόγια, τα Όσκαρ έχουν μεταλλαχθεί σε ένα pre-game εντυπώσεων για ικανούς λύτες.
Για τον Λάνθιμο και τη συγκομιδή της Ευνοούμενης, βάσει των διακρίσεων της ταινίας, με σημείο εκκίνησης το Φεστιβάλ Βενετίας, προμηνύονται βραβεύσεις για την καλλιτεχνική διεύθυνση, τα κοστούμια και το πρωτότυπο σενάριο των Deborah Davis και Tony McNamara (το έτερο φαβορί, το Πράσινο Βιβλίο, φέρει το βάρος ενός μίνι σκανδάλου γύρω από τις αλήθειες και τα ψέματα της ιστορίας καθώς και τα πεπραγμένα του σεναριογράφου Nick Vallelonga). Ο Γιώργος Μαυροψαρίδης, υποψήφιος για το μοντάζ της ταινίας, μπορεί να πήρε το βραβείο της Ένωσης Αμερικανών Μοντέρ στην κατηγορία της κωμωδίας, έχασε όμως το BAFTA από τον Hank Corwin του Vice, τουτέστιν είναι στα αουτσάιντερ.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Τι θα γίνει με το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου; Το βραβείο του Σωματείου Ηθοποιών, που συμπίπτει τα τελευταία έξι χρόνια με αυτό των Όσκαρ, αυξάνει τις πιθανότητες της 70χρονης Glenn Close
(Η Σύζυγος), που έχει στην πλάτη της άλλες 6 άκαρπες οσκαρικές υποψηφιότητες έναντι της Αγγλίδας Olivia Colman (Η Ευνοούμενη). Η Colman το παλεύει, ωστόσο, έχοντας βραβευτεί μεταξύ άλλων στη Βενετία και στα BAFTA. Η συμπρωταγωνίστριά της Rachel Weisz (Η Ευνοούμενη), με σημαντικές βραβεύσεις, έχει δυνατό ανταγωνισμό από τη Regina King (Αν η Οδός Μπιλ Μπορούσε να Μιλήσει) στον Β’ Γυναικείο Ρόλο, όπου επίσης υποψήφια, αλλά με ελάχιστες πιθανότητες (χωρίς βραβεύσεις ως προωθητικό μηχανισμό), είναι και η Emma Stone (ήδη βραβευμένη με Όσκαρ).
Την ίδια ώρα, στον A’ Ανδρικό Ρόλο ο Rami Malek, με σαρωτική παρουσία στην οσκαρική κούρσα, τρέχει προς το πρώτο του Όσκαρ για το Bohemian Rhapsody, ενώ ο Mahershala Ali (To Πράσινο Βιβλίο) είναι μια ανάσα από το δεύτερο Όσκαρ του μετά το Moonlight. Τόσοι οι εταιρείες στοιχημάτων όσο και τα βραβεία των σωματείων «δίνουν» Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Φωτογραφίας και πιθανόν Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας (με ισχυρό αντίπαλο δέος τον επίσης υποψήφιο στις κατηγορίες Σκηνοθεσίας και Φωτογραφίας Ψυχρό Πόλεμο, του Pawel Pawlikowski) στο Ρόμα του Alfonso Cuarοn.
Τι πολύτιμο δεν έχει το Ρόμα, που όμως τιμήθηκε με τον Χρυσό Λέοντα της Βενετίας και οσκαρικό προπομπό; Το βραβείο του Σωματείου Αμερικανών Παραγωγών, που ανήκει στο Πράσινο Βιβλίο του Peter Farrelly, μια ταινία αντιρατσιστική στην κλασική παράδοση του αμερικανικού σινεμά. Οι αποφάσεις του σωματείου έχουν ταυτιστεί με εκείνες των μελών της Ακαδημίας είκοσι φορές μέσα στα 28 χρόνια του θεσμού. Άρα, το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας είναι ντέρμπι μέχρι τέλους και όλα τα σενάρια πιθανά…
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ