Μπορεί να αποτελεί διαχρονικά έναν από τους κορυφαίους εκπροσώπους της avant garde στο χώρο της μόδας, όμως ο οίκος Prada δεν έκρυψε ποτέ τη βαθιά αγάπη του για την καινοτόμα σύγχρονη αρχιτεκτονική και την εξαιρετικής ομορφιάς ιστορική κληρονομιά που διατηρείται ζωντανή σε παγκόσμιο επίπεδο, τονίζοντας σε κάθε ευκαιρία την “ιερή” σύνδεση της μόδας με τον πολιτισμό! Στο πλαίσιο, λοιπόν, αυτής της “ροπής” του οίκου και της… πρωθιέρειάς του, Miuccia Prada, προς τον πολιτισμό, ένας νέος εμβληματικός χώρος άνοιξε τις πόρτες του στην καρδιά της Σανγκάης, ο οποίος συγκεντρώνει μέσα του όλη τη φιλοσοφία του brand γύρω από τις Καλές Τέχνες, την αρχιτεκτονική δημιουργία και τις πολιτισμικές αξίες. Το υπερπολυτελές Prada Rong Zhai είναι ήδη γεγονός από τον περασμένο Οκτώβριο, οπότε και εγκαινιάστηκε φιλοξενώντας το fashion show για την Prada 2018 Resort collection και πλέον οι πόρτες του άνοιξαν επίσημα και για το ευρύ κοινό!
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το Prada Rong Zhai αποτελεί το πιο μεγαλόπνοο και φιλόδοξο project της Prada έως σήμερα και στεγάζεται σε μια δυτικού ρυθμού εξοχική έπαυλη του 20ου αιώνα, που χρειάστηκε έξι χρόνια για να αναστηλωθεί ώστε να μεταμορφωθεί στο πολιτιστικό κέντρο που θα φιλοξενεί καλλιτεχνικές εκθέσεις και performance! Το αρχιτεκτονικό αριστούργημα ανεγέρθηκε μεταξύ του 1899 και του 1910 από έναν Γερμανό υπήκοο, ενώ το 1918 αγοράστηκε από το μεγιστάνα του αλευριού και του βαμβακιού, Yung Tsoong-King, ο οποίος είναι υπεύθυνος και για την τωρινή εικόνα της βίλας, αφού αναβίωσε αρχαιοελληνικά μοτίβα, κινεζικά χαρακτηριστικά και Art Deco λεπτομέρειες στους εσωτερικούς χώρους του.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η Prada απέκτησε το μεγαλειώδες κτίριο το 2011 και προκειμένου να προχωρήσει σε βαθιές εργασίες αναστήλωσης, “στρατολόγησε” τον κορυφαίο Ιταλό αρχιτέκτονα Roberto Baciocchi να αναλάβει το έργο. Ο ίδιος, πιστός συνεργάτης του οίκου για πολλά χρόνια, φρόντισε ώστε όλες οι εργασίες να ολοκληρωθούν, αντικαθιστώντας και αναπληρώνοντας τις φθορές με υλικά που ακολουθούν τις παραδοσιακές και πανομοιότυπες τεχνικές κατασκευής της εποχής: οι τζαμαρίες με βιτρό (αρκετές από τις οποίες αναπαριστούν στιγμιότυπα εμπορίου αποτίοντας φόρο τιμής στο μεγιστάνα Yung) διορθώθηκαν με γυαλί του 1940 από παλιές γερμανικές βιομηχανίες, ενώ κατεστραμμένα ή χαμένα πλακάκια από τους τοίχους ενός εκπληκτικού υπνοδωματίου αντικαταστάθηκαν από νέα που δημιουργήθηκαν με την ίδια διαδικασία.
Ωστόσο, ο οίκος αποφάσισε πως αντί να “φορτώσει” το χώρο με σύγχρονα έπιπλα και διακόσμηση που να υπακούει στην αισθητική της Prada, θα το χρησιμοποιούσε ως ένα χώρο που θα “γιορτάζει” τις Τέχνες και την πρωτοπορία. Για αυτό το λόγο, ανέθεσε στον creative director Michael Rock την επιμέλεια του interior design, δίνοντάς στην έπαυλη την εικόνα ενός χώρου εκθέσεων, αφήνοντας κενές τις πελώριες εσωτερικές σάλες και κοσμώντας το εκάστοτε δωμάτιο με εκθεσιακές πληροφορίες σχετικά με τις προγενέστερες χρήσεις τους! Μάλιστα, ο Rock δήλωσε: “Ήταν ένας τρόπος να φτιάξουμε κάτι με προσοχή, το οποίο δεν θα αποτελούσε απλά ένα ‘φόντο’ για το Instagram. Όταν σχεδιάζεις μια συλλογή, σκέφτεσαι ‘ιστορικά’, από πού προέρχονται οι σιλουέτες και η κίνηση, αλλά προσπαθείς ταυτόχρονα να δημιουργήσεις κάτι σύγχρονο. Ακριβώς το ίδιο συνέβη και με αυτό το σπίτι”.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ