Συνεχίζοντας να κινούμαστε στο ρυθμό των Fashion Weeks που λαμβάνουν χώρα ανά τον κόσμο αυτή τη περίοδο, επόμενη στάση είναι το Παρίσι και η Εβδομάδα Μόδας του, όπου ο εμβληματικός οίκος Dior παρουσίασε τη νέα συλλογή του για τη σεζόν Φθινόπωρο/Χειμώνας 2018. Το κοινό που παρευρέθηκε στο catwalk του γαλλικού οίκου βρέθηκε να παρατηρεί με περιέργεια (και πολλές απορίες) το décor που στήθηκε για να φιλοξενήσει ένα runway που έμελλε να μείνει αξέχαστο στους πανταχού λάτρεις της μόδας! Ένας χώρος που καλύφθηκε εξολοκλήρου με αποκόμματα vintage περιοδικών και εξώφυλλα από τα κορυφαία fashion magazines ήταν η πρώτη εικόνα που αντίκρισαν οι καλεσμένοι, ενώ οι πιο παρατηρητικοί ίσως άρχισαν να διακρίνουν, ανάμεσα στα πολλά “τσιτάτα”, τους γνωστούς τίτλους περιοδικών και τις παλιακές γραμματοσειρές, τις λέξεις “WOMAN”, “RIGHTS”, “HUMAN” και “FEMME”. Ο τόνος είχε ήδη δοθεί, πολύ πριν τα μοντέλα εμφανιστούν στο catwalk!
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Κάνοντας μια αναδρομή στο παρελθόν και βάζοντας στο “στόχαστρο” τα 60s, οι τοίχοι, οι πάγκοι και τα δάπεδα της αίθουσας επενδύθηκαν με σκισμένες σελίδες και front pages από περιοδικά μόδας του 1968! Και αν όλα αυτά δεν κατάφεραν να δώσουν την απάντηση στα πολλά ερωτηματικά που δημιουργήθηκαν στο μυαλό των παρευρισκομένων, το show ξεκίνησε με το slogan “C’est non non non et NON!” να αναγράφεται στην μπλούζα του μοντέλου, δίνοντας το στίγμα της εξέγερσης του ’68 και του γαλλικού Μάη! Πλέον ήταν ξεκάθαρο πως η art director του οίκου Dior, Maria Grazia Chiuri, απέτιε φόρο τιμής στο νεανικό κίνημα της Γαλλίας που πάλεψε για την ισότητα, τη γυναικεία χειραφέτηση και τη σεξουαλική απελευθέρωση -έννοιες πολύ επίκαιρες και το Φεβρουάριο του 2018!
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ένα λιγάκι πιο πρόσφατο σύνθημα έκανε επίσης την εμφάνισή του στην αίθουσα που φιλοξένησε το fashion show του Dior, με τα λόγια της Hillary Clinton “Women’s rights are human rights” (“Τα δικαιώματα των γυναικών είναι ανθρώπινα δικαιώματα”) να κοσμούν ένα μεγάλο μέρος του τοίχου, ενώ σε σημείωση του οίκου προς το κοινό παρατέθηκαν τα λόγια της θρυλικής αρθρογράφου και fashion director Diana Vreeland: “Τα 60s αφορούσαν τις προσωπικότητες. Ήταν η πρώτη φορά που τα μοντέλα απέκτησαν προσωπικότητα. Ήταν μια εκπληκτική περίοδος με τεράστιους στόχους, μια εποχή ανακαλύψεων και αυτά τα κορίτσια επινόησαν τους εαυτούς τους”.
Η θεματική της συλλογής και κατ’ επέκταση του μοναδικού στησίματος του χώρου “γεννήθηκε” στο μυαλό της Grazia Chiuri, όταν επισκέφτηκε την έκθεση It’s Just a Beginning γύρω από τα γεγονότα του 1968, στο National Gallery of Modern Art της Ρώμης. Επιστρέφοντας στο Παρίσι, αναζήτησε στα αρχεία του οίκου στοιχεία από τη συγκεκριμένη περίοδο και ανακάλυψε μια φωτογραφία νεαρών κοριτσιών έξω από τη μπουτίκ του Dior στο Παρίσι, να διαδηλώνουν κρατώντας πλακά με το σύνθημα “Υποστηρίξτε τη μίνι φούστα”, ως αντίδραση στις συντηρητικές γραμμές του label. Μάλιστα, αυτή ακριβώς η κίνηση στάθηκε αφορμή για τη δημιουργία της σειράς Miss Dior προοριζόταν για το νεανικό κοινό από το σχεδιαστή Marc Bohan, που κρατούσε τα ηνία του οίκου εκείνη την περίοδο.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Top Stories
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ