Ξεκίνησε την καριέρα του ως ένας πολλά υποσχόμενος νεαρός εικαστικός, αλλά πολύ σύντομα τον “κέρδισε” μια ελαφρώς διαφορετική μορφή τέχνης. Ολοκληρώνοντας τις σπουδές του στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, επισκέφτηκε την Βαρκελώνη για να παρακολουθήσει μαθήματα σχεδιασμού εσωτερικών χώρων. Παραδέχεται πως πάντα έτρεφε δυνατά αισθήματα για την διακόσμηση, αφού όπως λέει ο πατέρας του ήταν εργολάβος και γι’ αυτό η κατασκευή και το interior design ήταν έννοιες πολύ οικείες για εκείνον. Στην καταλανική πρωτεύουσα, λοιπόν, διδάχτηκε την συναισθηματική διακόσμηση και κάπως έτσι “πάντρεψε” τις δύο μεγάλες αγάπες του: τις εικαστικές τέχνες με το interior design. Από εκεί και πέρα, η ιστορία του γράφτηκε με… καρμική συνέπεια! Ο λόγος για τον Ευάγγελο Μιχέλη, έναν από τους κορυφαίους interior designers της χώρας. Με μακρά “θητεία” ως συνεργάτης στα μεγαλύτερα ελληνικά περιοδικά, όπως τα Elle Decor, Marie Claire, Maison & Decoration και Βήμα Deco όπου εργάστηκε ως επιμελητής φωτογραφήσεων, αλλά και με τον “τίτλο” του διακοσμητή της showbiz και του επιχειρηματικού κόσμου, μοιάζει να έχει κατακτήσει τον χώρο του interior design στην Ελλάδα. Και όμως, είναι ένας επαγγελματίας που δεν εφησυχάζει και πάντα ψάχνει καινούριες πηγές έμπνευσης. Αν τον ρωτήσεις ποιος είναι ο επόμενος στόχος του, θα σου πει πως θέλει να επικεντρωθεί στον εσωτερικό σχεδιασμό των boutique hotels! Αφορμή για την γνωριμία μας στάθηκε το γενέθλιο πάρτι για τα οκτώ χρόνια του TLIFE, όπου ο Ευάγγελος Μιχέλης κλήθηκε να στήσει στο roof garden του Hilton Athens ένα εκρηκτικό σκηνικό! Και το έκανε χωρίς καμία αμφιβολία… Με αυτή την ευκαιρία, λοιπόν, μας υποδέχτηκε στον προσωπικό χώρο του στο κέντρο της Αθήνας. Γιατί όπως λέει ο ίδιος: “Η διακόσμησή σου είναι μια ποιότητα. Είναι το καταφύγιό σου, η ταυτότητά σου, ο τρόπος που σε αντιλαμβάνονται οι άνθρωποι”.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Μετά τα εικαστικά, η διακόσμηση. Πώς έγινε αυτή η μετάβαση;
Η αλήθεια είναι πως μετά την Βαρκελώνη αποφάσισα να φύγω από την Ελλάδα και να γυρίσω στην Ισπανία. Σε εκείνο το διάστημα, όμως, επιμελήθηκα την διακόσμηση βιτρινών ενός γνωστού καταστήματος στην Θεσσαλονίκη. Ένα τηλεφώνημα που δέχτηκα εκείνη την περίοδο αποδείχτηκε καθοριστικό για την μετέπειτα πορεία μου, αφού με ενημέρωσαν πως μια πολύ διάσημη αλυσίδα καταστημάτων καφέ έχει προσέξει την δουλειά μου και θέλει να συνεργαστούμε. Κάπως έτσι, ξεκίνησα να εργάζομαι στα 24 χρόνια μου με πολυεθνικές εταιρίες. Η μια δουλειά έφερνε την άλλη και κατέληξα να δουλεύω σε καταστήματα σε όλη την χώρα, ενώ παράλληλα άρχισα να αναλαμβάνω την διακόσμηση κατοικιών.
Τι ακριβώς είναι η συναισθηματική διακόσμηση;
Η βασική ιδέα του συγκεκριμένου κλάδου είναι η αντιμετώπιση του εσωτερικού χώρου ως ένα τρισδιάστατο έργο τέχνης με κύριο συστατικό τον συναισθηματικό κόσμο του πελάτη. Αυτή η προσέγγιση δίνει μεγαλύτερη άνεση ευελιξίας στον designer, ώστε να διαφοροποιείται σε στυλ ανάλογα με τον άνθρωπο που έχει απέναντί του και σύμφωνα με το budget που θέλει να διαθέσει, βοηθώντας τον να αναπτύξει την προσωπική αισθητική του. Είναι ένα είδος ψυχολογίας. Για παράδειγμα, πέντε άνθρωποι διαφορετικών καταβολών που μπαίνουν για πρώτη φορά σε έναν χώρο θα τον χαρακτηρίσουν ο καθένας με άλλο τρόπο, διότι η αισθητική δεν είναι μια αντικειμενική αξία. Αυτό που κάνει, λοιπόν με λίγα λόγια η συναισθηματική διακόσμηση, είναι να μελετά την ψυχοσύνθεση και το υποσυνείδητο πολλών ανθρώπων για να μπορέσει να τους προβάλει στο τώρα αυτό που πραγματικά έχουν στο μυαλό τους.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακούγεται περίπλοκη και απαιτητική διαδικασία. Σε έχει δυσκολέψει ποτέ;
Είναι μια απαιτητική δουλειά, στην οποία χρειάζεται να έχεις πάντα ξεκάθαρο στόχο και στρατηγική. Σίγουρα υπάρχουν δυσκολίες, το θέμα όμως είναι η διαχείρισή τους, που έρχεται μέσα από την εμπειρία χρόνων.
Ως interior designer ακολουθείς πάντα ένα συγκεκριμένο, προσωπικό στυλ;
Θεωρώ πως όχι, διότι λόγω της εκπαίδευσής μου η μεγάλη πρόκληση είναι κάθε φορά ο άνθρωπος που έχω απέναντί μου. Προσπαθώ να τον εξερευνήσω και να βγάλω στην επιφάνεια κρυμμένα στοιχεία, ώστε να τα συνθέσω σε ένα ενιαίο σύνολο που θα μας φτάσει στο μέγιστο της αισθητικής, δηλαδή στην αρμονία. Επομένως, εκ των πραγμάτων δεν μπορώ να έχω στεγανά στην αισθητική μου. Φροντίζω να είμαι πάντα ενήμερος γύρω από την μόδα και τις τάσεις, ταξιδεύω πολύ και συνεχώς μαθαίνω κάτι, έχω νέες πηγές έμπνευσης και είμαι open σε ό,τι συμβαίνει γύρω μου.
Υπάρχει, όμως, κάτι που χαρακτηρίζει πάντα τις δουλειές σου; Ένα προσωπικό στίγμα;
Ένα χαρακτηριστικό στοιχείο μου ήταν πάντα οι τοιχογραφίες. Ωστόσο πλέον λόγω έλλειψης χρόνου, δεν μου είναι εύκολο να ασχοληθώ με τα murals και έτσι επιλέγω να τα αντικαταστήσω με έργα τέχνης και γλυπτά. Αν υπάρχει, όμως, κάτι που θεωρώ πως μέχρι σήμερα χαρακτηρίζει την δουλειά μου, αυτό είναι οι χρωματικές συνθέσεις που δημιουργώ στους χώρους και το “πάντρεμα” διαφορετικών στυλ. Ο τρόπος που διαχειρίζομαι τις αποχρώσεις έχει μια μοναδικότητα. Το χρώμα έχει μεγάλη δύναμη και αυτό μπορείς να το διαπιστώσεις και από τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό. Επίσης, ένα υλικό που λατρεύω και το χρησιμοποιώ πολύ είναι οι ταπετσαρίες, οι οποίες πλέον αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της βιομηχανίας, αφού κάθε σεζόν κυκλοφορούν διαφορετικές συλλογές και αυτό με την σειρά του ανανεώνει συνεχώς την δουλειά μου, στην οποία δεν επαναλαμβάνονται σταθερά μοτίβα.
Μιλώντας για την βιομηχανία, τι να περιμένουμε αυτή την σεζόν;
Οι παστέλ αποχρώσεις, όπως το ροζ της πούδρας είναι μεγάλο trend σε αυτή την φάση. Επίσης, τα floral, ως μια κλασική αξία παραμένουν στο επίκεντρο. Προσωπικά κλίνω περισσότερο προς την παριζιάνικη αισθητική και λιγότερο προς τον λονδρέζικο σχεδιασμό. Όσο για το scandinavian design, θεωρώ πως μπορεί να μιξαριστεί σε πολλά διαφορετικά στυλ. Παρ’ όλα αυτά, είμαι άνθρωπος που αντλεί έμπνευση από τις τάσεις και έπειτα τις προσαρμόζει στα πραγματικά “θέλω” του κάθε πελάτη.
Είναι η διακόσμηση το πρώτο πράγμα που παρατηρείς πάντα στην καθημερινότητά σου και πώς εμπνέεσαι από αυτό;
Για να είμαι ειλικρινής, είμαι λιγάκι “άρρωστος” με αυτό, σχεδόν ταλαιπωρούμαι από αυτή την εμμονή μου. Ακόμη και στην άγονη γραμμή να με πετάξεις, σε μια κρυμμένη ταβέρνα, πάλι την διακόσμηση θα παρατηρήσω. Γιατί ακόμη και εκεί μπορεί να δω κάποια υλικά που θα λειτουργήσουν ως πηγή έμπνευσης για το επόμενο project που μπορεί να μην το είχα καν φανταστεί.
Το καλοκαίρι επιμελήθηκες το interior design για το πάρτι του TLIFE, ένα project που στέφθηκε με μεγάλη επιτυχία. Ποιες ήταν οι πηγές έμπνευσής σου εκεί και ποια στοιχεία αγάπησες περισσότερο;
Με την Τατιάνα Στεφανίδου γνωριζόμαστε αρκετά χρόνια και έχουμε απίθανη χημεία. Γνωρίζω καλά την αισθητική της και αυτό με βοήθησε πολύ στον σχεδιασμό του πάρτι. Το σημαντικότερο στοιχείο που θέλαμε να αναδείξουμε ήταν η αίσθηση της τεχνολογίας, μιας και μιλάμε για μια online γυναικεία πλατφόρμα, ένα σύγχρονο μέσο. Αυτό προσπάθησα να το αναδείξω με το video installation του καταρράκτη που στήσαμε στην είσοδο του roof garden για να “εισάγουμε” τους καλεσμένους σε μια νέα διάσταση, αλλά και με τα φουτουριστικά έπιπλα που τοποθετήθηκαν στην βεράντα του Hilton Athens. Από την άλλη, έστησα ένα photobooth που διαμορφώθηκε με τα εκπληκτικά έπιπλα του ελληνικού brand Καραγεωργίου, τα οποία κινήθηκαν περισσότερο στην lux και chic πλευρά της γυναίκας ώστε να ανταποκρίνονται στα δεδομένα του TLIFE, αλλά και στην αισθητική της ίδιας της οικοδέσποινας.
Εκτός, όμως, από το πάρτι του TLIFE, φέτος ανέλαβες και ένα ακόμη μεγαλόπνοο project για τον Cavalli. Θα μου πεις ποιες ήταν οι πηγές έμπνευσής σου; Σε ποια σημεία εστιάζεις;
Η οικογένεια Cavalli έχει στρέψει πλέον το ενδιαφέρον της στην πολυτέλεια των αλκοολούχων ποτών και του clubbing. Έτσι, με κάλεσαν να διαμορφώσω το interior design για το promo party που διοργανώθηκε σε γνωστό luxury beach bar-resto της Μυκόνου, με αφορμή το λανσάρισμα της νέας Roberto Cavalli Vodka. Ήταν μια συνεργασία επίσης πολύ επιτυχημένη σε ένα event υψηλών απαιτήσεων. Ήθελα ο χώρος να αποπνέει ethnic αύρα, μιας και το μπουκάλι φέρει στον σχεδιασμό του ένα φίδι που τυλίγεται γύρω του, στοιχείο πολύ χαρακτηριστικό για την εταιρία που μας έχει συνηθίσει σε african και jungle prints. Κινήθηκα, επομένως, σε αυτές τις αισθητικές γραμμές. Και σε αυτό το gala δεν έλειπε το photobooth σαλόνι για τους καλεσμένους, που θεωρώ ότι λειτουργεί ως ένα πολύ ωραίο αναμνηστικό παιχνίδι. Επιπλέον, χρησιμοποιήθηκαν αντικείμενα και υφάσματα του οίκου για να έχει το concept το σωστό matching με το brand και να θυμίζει την αισθητική του οικοδεσπότη. Φυσικά, το ίδιο σημαντικό για εμένα ήταν και το dinner party που δόθηκε προς τιμήν των δύο κληρονόμων της οικογένειας Cavalli.
V. Michelis
Ευάγγελος Μιχέλης – artist | interior designers
www.vmichelis.gr
van.michelis@gmail.com
Instagram @vmichelis
Φωτογραφίες για το TLIFE: Αλέξανδρος Μακρής
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ