20 χρόνια Color of the Year ή με διαφορετική διατύπωση… 20 χρόνια επιτυχίες! Γιατί τόσο είναι το χρονικό διάστημα που ο χρωματικός “κολοσσός” της Pantone και το εξειδικευμένο προσωπικό του Pantone Color Institute μελετούν, αναλύουν και ανακαλύπτουν ποια θα είναι η απόχρωση που όλος ο κόσμος θα προτιμήσει μέσα στην επόμενη χρονιά. Τα πάντα ξεκίνησαν πίσω στο 2000, όταν η εταιρία αποφάσισε να κάνει την πρώτη εμπεριστατωμένη πρόβλεψή της γύρω από το χρώμα που θα απασχολήσει το κοινό εκείνη την χρονιά. Ήταν το γαλάζιο Cerulean, που μάλλον κανείς δεν θυμάται. Βλέπεις, χρειάστηκε να περάσουν περίπου 10 χρόνια μέχρι το Color of the Year να γίνει ευρέως γνωστό και να αποκτήσει εμπορική αξία. Από το 2011, όμως, και έπειτα, η Pantone κατάφερε από “πρόβλεψη” να μετατρέψει σιγά-σιγά το Χρώμα της Χρονιάς σε απόλυτη τάση και πλέον όλοι οι τομείς του lifestyle να εξαρτώνται από εκείνη!
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Και επειδή την περασμένη Τετάρτη, όπως διάβασες εδώ, η εταιρία ανακοίνωσε το Living Coral ως το Χρώμα του 2019, μήπως θα σε ενδιέφερε να κάνουμε μια αναδρομή στο παρελθόν της Pantone για να δούμε πώς ακριβώς διαμορφώθηκαν οι χρωματικές επιλογές της και με ποιο τρόπο έχουν επηρεάσει τις δικές μας στιλιστικές επιλογές;
2000 | Cerulean
Ήταν το Millennium όταν η Pantone αποφάσισε για πρώτη φορά να κάνει μια… μαντεψιά και αυτή ήταν μια γαλάζια απόχρωση με γκρι νότες, την οποία ονόμασε Cerulean. Ο λόγος πίσω από την συγκεκριμένη επιλογή ήταν το στρες που είχε προκαλέσει στον κόσμο η αλλαγή χιλιετίας. Αυτή, λοιπόν, η χαλαρωτική απόχρωση θεωρήθηκε ιδανική για να προκαλέσει ασφάλεια και οικειότητα στο κοινό την δεδομένη χρονική στιγμή.
2001 | Fuchsia Rose
Ζεστό, με γεμάτο σώμα, ζωηρό, με έντονη προσωπικότητα και… ροζ. Ήταν το φούξια που επιλέχθηκε την δεύτερη χρονιά από την Pantone, ακριβώς επειδή εκπροσωπούσε ως απόχρωση το αντίθετο από το Cerulean: είχε ξεσηκωτικό χαρακτήρα!
2002 | True Red
Θα μπορούσε να λέγεται και True Blood, μιας και το κατακόκκινο χρώμα είναι τόσο κοντά στην ατόφια απόχρωση του αίματος. Η Pantone εξέδωσε αυτό το Color of the Year σε μια χρονιά με βαρύ κλίμα και απέραντο πένθος, μιας και είχε προηγηθεί το τρομοκρατικό χτύπημα της 11η Σεπτεμβρίου στην Νέα Υόρκη. Εικάζεται, λοιπόν, πως αυτός ήταν ο βασικός λόγος για τον οποίο επιλέχθηκε το χρώμα της αγάπης και της συμπόνοιας.
2003 | Aqua Sky
Η εταιρία επιστρέφει στην μπλε παλέτα που, όπως αποδείχθηκε αργότερα, αγάπησε πολύ! Το aqua επιλέχθηκε για τα εντυπωσιακά χαλαρωτικά αποτελέσματά του, αλλά και τον ζωντανό χαρακτήρα του!
2004 | Tiger Lily
Μια έντονα πορτοκαλί απόχρωση, με βαθιά υπόσταση, αλλά και έντονα ζωηρό χαρακτήρα, που ήταν αρκετά επίκαιρη εκείνη την χρονιά, μιας και τα πορτοκαλί είχαν επιστρέψει στο προσκήνιο.
2005 | Blue Turquoise
Άλλη μία απόχρωση που ήρθε ως έμπνευση από το φυσικό περιβάλλον, όπως και το λουλουδένιο Tiger Lily. Το τρίτο μπλε που εμφανίζεται στις επιλογές της Pantone θυμίζει την θάλασσα και γι’ αυτό θεωρήθηκε πως θα προκαλέσει αισθήματα γαλήνης και ηρεμίας στο κοινό.
2006 | Sand Dollar
Η πιο neutral και φυσική απόχρωση μέχρι τότε, το μπεζ της άμμου επιλέχθηκε από την Pantonte ως “σχόλιο” στην αμερικανική οικονομική κρίση που ξεκινούσε. Ή μήπως την προέβλεψε πριν καλά-καλά αρχίσει; Ιδού η απορία!
2007 | Chili Pepper
Μία ακόμη θαρραλέα χρωματική επιλογή, η οποία αυτή την φορά αφουγκράστηκε τον δυναμικό χαρακτήρα της χρονιάς, με τα έντονα statements και τις εκκεντρικές εικόνες. Και κάπως έτσι, μας έδωσε το… πικάντικο κόκκινο!
2008 | Blue Iris
Είναι μωβ; Είναι μπλε; Είναι και τα δύο; Ναι, είναι, αλλά η Pantone το έβλεπε μωβ με μπλε τόνους. Πάντως, ο λόγος που το ανέδειξε σε Χρώμα της Χρονιάς ήταν το γεγονός πως έχει χαλαρωτικές ιδιότητες.
2009 | Mimosa
Το πρώτο κίτρινο που ανακηρύχθηκε σε Color of the Year και που τώρα που το κοιτάζω “διαβάζω” πίσω του το σημερινό Gen Z Yellow! Ας ξεκαθαρίσουμε, λοιπόν, από τώρα ότι η Pantone ήταν η πρώτη που το είδε ως εκρηκτικό χρώμα!
2010 | Turquoise
Το ατόφιο τιρκουάζ ήρθε ως απάντηση στην οικονομική κρίση που βίωσε η Αμερική. Γιατί; Διότι θύμιζε εξωτικές παραλίες, διακοπές και τροπικούς προορισμούς!
2011 | Honeysuckle
Ίσως η πρώτη χρονιά που το Χρώμα της Χρονιάς άρχισε να γίνεται θεσμός. Αυτό το κοκκινωπό ροζ χρώμα θεωρήθηκε ιδιαιτέρως αισιόδοξο και επιλέχθηκε για την ικανότητά του να φτιάχνει την διάθεση!
2012 | Tangerine Tango
Πορτοκαλί ξανά, αλλά σε πιο βαθιά και μυστηριακή τονικότητα. Το “μανταρινί” του ’12 ήταν η αναζωογόνηση που χρειαζόταν ο κόσμος. Γι’ αυτό και θυμίζει τα χρώματα του ηλιοβασιλέματος.
2013 | Emerald Green
Το χρώμα του πολύτιμου λίθου γίνεται για πρώτη φορά Χρώμα της Χρονιάς το 2013, αλλά καταφέρνει να μεσουρανήσει μέχρι και σήμερα. Όπως φαίνεται, η Pantone επέλεξε το σμαραγδί για να δώσει έμφαση στο wellness και την πνευματική ισορροπία.
2014 | Radiant Orchid
Φούξια, ροζ, μωβ. Τρεις κατευθύνσεις που κατέληξαν σε μια απόχρωση ζωηρή, ζεστή, ευχάριστη και δημιουργική.
2015 | Marsala
Εκλεπτυσμένο, γήινο και πλούσιο, αυτό το κόκκινο του φίνου ερυθρού κρασιού επιλέχθηκε για την πολυχρηστική ιδιότητά του.
2016 | Rose Quartz & Serenity
Για πρώτη (και τελευταία ως τώρα) φορά, η Pantone δεν δίνει μία, αλλά δύο αποχρώσεις ως Χρώματα της Χρονιάς! Είναι το απαλό και ζεστό ροζ και το χαλαρωτικό και εκλεπτυσμένο γαλάζιο. Και τα δύο “ευθύνονται” για την φρενίτιδα του millennial pink και την επέλαση του dusty γαλάζιου! Αυτές οι δύο αποχρώσεις έγιναν συνώνυμο της ηρεμίας και του comfort, ενώ έθεσαν τις βάσεις για το gender neautral μέλλον που ήρθε.
2017 | Greenery
Boom! Μετά τις σαγηνευτικές αποχρώσεις της προηγούμενης χρονιάς που… χάλασαν κόσμο, η Pantone αλλάζει εντελώς ρότα και μας δίνει αυτό το πράσινο! Γιατί; Διότι, η αλήθεια δεν κρύβεται στους Sex Pistols, αλλά στην φύση! Κι αν το Greenery δεν σε έπεισε ποτέ ως χρώμα, τότε να σου υπενθυμίσω πως έκτοτε τα φυτά εσωτερικού χώρου έγιναν η μεγαλύτερη τάση ever!
2018 | Ultra Violet
Δεύτερο boom! Μετά το φυσικό περιβάλλον και την πράσινη λαίλαπα, η εταιρία κάνει ξανά στροφή και το… ρίχνει στους γαλαξίες, τις μελλοντικές πολιτείες και την συμπαντική δύναμη. Από τα εγκόσμια… στα ουράνια!
2019 | Living Coral
Ξανά στροφή και πίσω στα γήινα! Μόλις η Pantone ανακοίνωσε το χρώμα της ερχόμενης χρονιάς, όλοι εκπνεύσαμε με ανακούφιση! Επιστροφή, λοιπόν, στην ζεστασιά και το coziness με μια παστέλ κοραλί απόχρωση που προκαλεί αισθήματα ασφάλειας και οικειότητας, ενώ αφυπνίζει τις αισθήσεις!
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ