Περίπου 10.000 km χρειάστηκε να ταξιδέψει ο οίκος Dior για να παρουσιάσει στα τέλη του Νοεμβρίου την Pre-Fall ανδρική συλλογή του για το 2019. Βλέπεις, ο κορυφαίος γαλλικός οίκος μόδας επέλεξε το Τόκιο ως τόπο λανσαρίσματος της menswear σειράς του, ως φόρο τιμής στην μεγάλη αγάπη που έτρεφε στην ιαπωνική κουλτούρα ο iconic δημιουργός του, Christian Dior. Και ενώ η υψηλή ραπτική εντυπωσίασε κοινό και κριτικούς, κάτι άλλο “έκλεψε” την παράσταση στο fashion show. Τι ήταν αυτό; Το ρετροφουτουριστικό γλυπτό ρομπότ που σχεδίασε και κατασκεύασε ο Ιάπωνας καλλιτέχνης, Hajime Sorayama, και το οποίο τοποθετήθηκε στο κέντρο του εκκεντρικού runway!
Η ιδέα ανήκει στον artistic director του Dior menswear, Kim Jones, που προσκάλεσε τον Sorayama να εμπνευστεί και να δημιουργήσει αυτό το επιβλητικό fembot (female robot), το οποίο τελικά πήρε την μορφή της “εξιδανικευμένης γυναίκας”, με λεπτομέρειες και χαρακτηριστικά που παραπέμπουν σε μηχανική μορφή… ζωής! Ο Sorayama, γιορτάζοντας 40 χρόνια ενασχόλησης με τον σχεδιασμό ρομπότ (άλλωστε, ο ίδιος είναι υπεύθυνος για το πρωτοποριακό σκύλο-ρομπότ που κυκλοφόρησε η Sony μέσα στο 2017), δέχτηκε αμέσως την πρόκληση για την συμμετοχή του στο εμβληματικό fashion show!
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
“Ποτέ πριν δεν είχα δημιουργήσει ένα γλυπτό τέτοιου μεγέθους και ενθουσιάστηκα με την ιδέα πως θα έκανα κάτι καινούριο” λέει ο Hajime Sorayama, ο οποίος άντλησε έμπνευση για την μορφή που θα έδινε στο fembot του από τους χαρακτήρες του βιβλίου Sexy Robot που κυκλοφόρησε το 1983.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Για την δημιουργία του εντυπωσιακού γλυπτού χρησιμοποιήθηκαν μεγάλοι όγκοι από φελιζόλ, που σμιλεύτηκαν από τον καλλιτέχνη για να πάρουν την γυναικεία μορφή, ενώ έπειτα καλύφθηκαν με πολλαπλά στρώματα αλουμινίου, που χρειάστηκαν 20 ημέρες για να τελειοποιηθούν. Μάλιστα, το τελικό βάρος του fembot έφτασε σχεδόν τον ένα τόνο, καθιστώντας απαραίτητη την συνεργασία 16 ατόμων προκειμένου να συναρμολογηθεί!
“Ο Christian Dior ήταν σαγηνευμένος από την χώρα, εξετάζοντας την κουλτούρα των ενδυμασιών και χρησιμοποιώντας αυτή την βαθιά μελέτη του ως έμπνευση για την δουλειά του” λέει ο οίκος Dior και συνεχίζει: “Ο Kim Jones επιλέγει να εξερευνήσει όχι τον ιστορικό μύθο της Ιαπωνίας, αλλά την σύγχρονη πραγματικότητα, με αναφορές τόσο στο ιστορικό παρελθόν της, όσο και στο φαντασιακό μέλλον της”. Γι’ αυτό και η Pre-Fall ανδρική συλλογή αντικατοπτρίζει το high-tech, φουτουριστικό όραμα που παρουσίασε ο Hajime Sorayama μέσω του κεντρικού εκθέματός του. Έτσι, τα μοντέλα φόρεσαν υφάνσεις με εκτυπώσεις από τα illustrations του καλλιτέχνη, μεταλλικά blazer, ατσάλινα καπέλα και αξεσουάρ που θύμιζαν μηχανικές κλειδώσεις και βίδες!
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ