Για χρόνια αποτελεί βασικό συνεργάτη του iconic οίκου μόδας, Prada, αφού η δημιουργική ομάδα AMO, δηλαδή το ερευνητικό και σχεδιαστικό studio της αρχιτεκτονικής εταιρίας OMA, επιμελείται το layout και την διαμόρφωση των catwalks για τα fashion shows του ιταλικού brand. Το γραφείο OMA, όμως, είναι περιβόητο για τις καινοτομίες και την πρωτοποριακή ματιά του στην σύγχρονη αρχιτεκτονική και γι’ αυτό δεν είναι άξιο απορίας που ο κορυφαίος οίκος δημοπρασιών Sotheby’s “στρατολόγησε” την εταιρία για να αναλάβει την πλήρη ανακαίνιση των εμβληματικών κεντρικών γκαλερί και των HQs του στην Νέα Υόρκη! Το έργο της αναδιαμόρφωσης επιβλέπει ως επικεφαλής ο εταίρος της αρχιτεκτονικής φίρμας, Shohei Shigematsu
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Στόχος της αναδιάρθρωσης του κτιρίου είναι να αυξηθεί ο χώρος των γκαλερί από τα 20.421 τ.μ. στα 27.432 τ.μ., αλλά και να δημιουργήσει νέες συνθήκες για την επίδειξη των έργων τέχνης. Μάλιστα, όταν ολοκληρωθεί το project, το εμβληματικό κτίσμα του Sotheby’s στο Upper East Side του Manhattan θα περιλαμβάνει συνολικά 40 γκαλερί στους τέσσερις ορόφους του, ενώ ο Shigematsu έχει φροντίσει να σχεδιάσει τους χώρους σε διάφορα μεγέθη και σχήματα, με την μικρότερη αίθουσα να εκτείνεται στα 33 τ.μ., ώστε να φιλοξενούν έργα όλων των διαστάσεων.
“Θελήσαμε να φέρουμε στην ζωή το όραμα του οίκου για την αναζωογόνηση και την βελτίωση της εμπειρίας των πελατών του. Για να το κάνουμε αυτό, εισάγαμε την έννοια της υψηλής ευελιξίας, μέσα από την αναδιοργάνωση των χώρων και την πολυχρηστικότητα των γκαλερί” επισημαίνει ο αρχιτέκτονας.
Μεταξύ των νέων γκαλερί που θα δημιουργηθούν στο Sotheby’s περιλαμβάνεται μια γκαλερί με ύψος έξι μέτρα για να παρουσιάζει τα έργα μεγάλης κλίμακας, την αίθουσα Grand Gallery με μήκος 46 μέτρα για να φιλοξενεί ολοκληρωμένες εκθέσεις, καθώς και μια σειρά από μικρότερες γκαλερί που επικοινωνούν και σχηματίζουν συνολικά ένα L, για την παρουσίαση μικρότερων artworks και έργων σε χαρτί. Επιπλέον, το κτίριο θα διαθέτει τις Enfilade Galleries, δηλαδή τέσσερις χώρους με το ακριβώς ίδιο μέγεθος που θα τοποθετηθούν ο ένας δίπλα στον άλλο, αλλά και αίθουσες “οικιστικού μοντέλου”, που θα φιλοξενούν εκθέσεις επίπλων, design και συλλογές. Τέλος, πέρα από τις 40 δημόσιες γκαλερί, τα HQ θα διαθέτουν και άλλες εννέα prive αίθουσες για διακριτικές και ιδιωτικές πωλήσεις, καθώς και δύο ακόμη ευέλικτους χώρους για την διενέργεια δημοπρασιών.
Η πλειοψηφία των δημόσιων και κοινόχρηστων χώρων θα βρίσκεται στα χαμηλότερα επίπεδα του κτιρίου, ως μέρος της πρωτοβουλίας ενίσχυσης του δημόσιου χαρακτήρα της επιχείρησης. Άλλωστε, όπως επισημαίνει ο αρχιτέκτονας: “Τα νέα HQs σχεδιάστηκαν για να είναι περισσότερα ‘επικοινωνιακά’ και να προάγουν την εξερεύνηση. Έτσι, όλα τα δημόσια προγράμματα μεταφέρθηκαν στους χαμηλούς ορόφους, ώστε να είναι εύκολη και άμεση η πρόσβαση σε αυτά”.
Τα εγκαίνια των νέων χώρων του οίκου αναμένεται να γίνουν τον Μάιο με το λανσάρισμα των εκθέσεων και των δημοπρασιών των θεματικών ενοτήτων Impressionist & Modern και Contemporary Art.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ