Στις 13 Νοεμβρίου στο Βερολίνο η P&G Future Fabrics συγκέντρωσε ανθρώπους της μόδας και της βιομηχανίας υφασμάτων σε μία γιορτή αισθήσεων. Το Tlife κι εγώ ήμασταν εκεί καλεσμένοι της ελληνικής ομάδας.
H πρόσκληση είχε έχει έρθει ένα μήνα πριν και η χαρά μου ήταν ακόμη μεγαλύτερη γιατί δεν είχα ξαναπάει στο περιβόητο Βερολίνο. Οι απαραίτητες διαδικασίες έγιναν και έτσι την Τετάρτη 7.00 βρεθήκαμε στο αεροδρόμια για να ξεκινήσουμε.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Φθάσαμε στο χειμερινό -οφείλω να ομολογήσω- Βερολίνο μεσημέρι και στο δρόμο προς το αεροδρόμιο αρχίσαμε να κάνουμε τα πλάνα μας για τις 2 ώρες που είχαμε ελεύθερες πριν το wellcome party στο ξενοδοχείο. Μας είχαν εξασφαλίσει τη διαμονή μας σε ένα από τα πιο ωραία ξενοδοχεία στο κέντρο της πόλης: το Wyndham Grand Hotel με υπέροχη θέα και καταπληκτικά δωμάτια. Κάναμε check in, τακτοποιηθήκαμε στα δωμάτια και γρήγορα ξεκινήσαμε για μία μικρή βόλτα στην πόλη.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Στο Βερολίνο κάνει κρύο. Πολύ κρύο. Αυτό που σου διαπερνά το μπουφάν, αλλά ο κόσμος είναι πολύ χαμογελαστός και κάνει πολύ ποδήλατο. Παντού έβλεπα κορίτσια με τέλειο styling on bike ή μπαμπάδες να σέρνουν ένα τύπου καροτσάκι με 2 παιδάκια μέσα… Φανταστικό!
Φτάσαμε στην πιο hype γειτονιά της πόλης, το Kreuzberg, που είναι γεμάτη από galleries, small cafes, bootiques και πολλούς hippsters.
Μπήκαμε και σε ένα ελληνικού τύπου μπακάλικο με τέλεια παραδοσιακά προιόντα από όλη την Ελλάδα -τυριά, κρασιά, ελιές κλπ- και η ιδιοκτήτρια μας είπε ότι έβγαλε άδεια σε 3 ώρες κάτι που στην Ελλάδα απαιτεί 6 μήνες. Καθίσαμε για ένα γρήγορο φαγητό σε ένα υπέροχο εστιατόριο με φιλέτα μόνο και υπέροχο κρασί από την Αργεντινή.
Γυρίσαμε στο ξενοδοχείο και στο wellcome Party όπου είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε και άλλους συναδέλφους από το event που είχαν έρθει από την Κίνα, την Ινδία και την Ευρώπη. Προσωπικότητες της βιομηχανίας ρούχων και της γνωστικής ψοχολογίας όπως και το επιστημονικό προσωπικό της P&G. H βραδιά κύλησε πολύ ωραία με υπέροχη μουσική και καταπληκτικά coktails.
Το επόμενο πρωί μετά από ένα φανταστικό πρωινό με ό,τι μπορείς να φανταστείς μεταφερθήκαμε στο Café Moskau, ένα καταπληκτικό κτίριο σε σχέδια του Josef Strauss για την κυρίως εκδήλωση.
Το τμήμα Fabric Care της P&G αποκάλυψε αποκλειστικά τις κινήσεις που κάνει για να καλύψει τις πολυ-αισθητήριες τάσεις της μόδας και πώς ανταποκρίνεται στην πρόκληση της διατήρησης της ομορφιάς και της διάρκειας των ρούχων για τους καταναλωτές. Η φετινή έκθεση P&G Future Fabrics φιλοξενήθηκε στο πολύβουο Βερολίνο. Για τα brand του τμήματος Fabric Care, κλήθηκαν κορυφαίοι ειδικοί από τα τμήματα μόδας, υφασμάτων και ανθρώπινης ψυχολογίας προκειμένου να συζητήσουν για τις πιο πρόσφατες εξελίξεις σε ό,τι αφορά τα υφάσματα αλλά και τον τρόπο που οι ασυνείδητες αποφάσεις μας επηρεάζουν τις απόψεις μας για τα ρούχα.
Στην κεντρική ομιλία που έγινε από τον John Turner, P&G, Διευθυντή Έρευνας & Ανάπτυξης, ο Turner σχολίασε: «ότι οι επιστήμονες της P&G παρουσιάζουν νέες εξελίξεις στην προσέγγιση τριών βημάτων FibreSCIENCE, όσον αφορά τον καθαρισμό, την προστασία και τη βελτίωση της εικόνας των ρούχων. Οι εξελίξεις αυτές εστιάζουν στην παράταση και τη βελτίωση των πολυαισθητηριακών ιδιοτήτων των υφασμάτων που επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αντιλαμβάνονται τα ρούχα τους, δηλαδή την εμφάνιση, την αίσθηση και το άρωμά τους. Ο κύκλος ζωής των ρούχων μας συχνά είναι σύντομος, γιατί δεν φροντίζουμε σωστά αυτές τις ιδιότητες.
Οι ντουλάπες μας είναι γεμάτες ρούχα, αλλά φοράμε μόνο το 20% στο 80% των περιπτώσεων. Γιατί λοιπόν δεν φοράμε τα υπόλοιπα; Γιατί σταματήσαμε να αγαπάμε κάποιο ρούχο για το οποίο ξοδέψαμε τα χρήματά μας που με κόπο βγάλαμε; Η P&G εξετάζει τη φροντίδα των υφασμάτων από μια νέα οπτική για να βρει την απάντηση. Φέρνουμε την επανάσταση εφαρμόζοντας αποτελέσματα από πρόσφατες έρευνες στη γνωστική επιστήμη της ανθρώπινης αντίληψης προκειμένου να κατανοήσουμε ΓΙΑΤΙ απορρίπτουμε ένα ρούχο και πώς η σχέση μας με τα ρούχα αλλάζει με τον καιρό. Εφαρμόζοντας αυτές τις γνώσεις στο FibreSCIENCE επαναπροσδιορίζουμε τη σημασία της φροντίδας των υφασμάτων για τους καταναλωτές και τα ρούχα τους.»
Το Première Vision, επίσημος συνεργάτης της P&G Future Fabrics στο χώρο των υφασμάτων, άνοιξε με μια παρουσίαση της Associate Fashion Director, Sabine Le Chatelier, σχετικά με τη μόδα ως πολυαισθητηριακή εμπειρία, η οποία παρουσίασε τον τρόπο με τον οποίο τα υφάσματα δεν απευθύνονται μόνο στα μάτια αλλά πρόκειται για μια αλχημεία που αφορά την όραση, την αίσθηση και τη συμπεριφορά. Επίσης, παρουσιάστηκαν οι σύγχρονες τάσεις του κλάδου στα υφάσματα όπου η φαντασία και η τεχνολογία συνδυάζονται για να παρέχουν συναρπαστικές καινοτομίες, με υφάσματα που μπορούν να πλυθούν, που απαιτούν ελάχιστη φροντίδα και μπορούν να διατηρηθούν.
Αυτή η τάση της μόδας που απευθύνεται σε πολλές αισθήσεις ερευνήθηκε περαιτέρω στο πλαίσιο μιας παρουσίασης που έκανε o ψυχολόγος ειδικός στην γνωσιακή επιστήμη, Δρ Lawrence Rosenblum, ο οποίος αποκάλυψε ότι τα τελευταία χρόνια στην έρευνα της αντιληπτικής ψυχολογίας γίνεται ολοένα και περισσότερο λόγος για μια «πολυ-αισθητηριακή επανάσταση», γεγονός που δείχνει ότι οι αισθήσεις μας επηρεάζουν πάντα η μια την άλλη και έχουν αντίκτυπο στις προτιμήσεις και τις διαθέσεις μας, πολύ περισσότερο από ό,τι αντιλαμβανόμαστε και συχνά με τρόπους που ούτε καν γνωρίζουμε. Η συνεργασία του Δρ Rosenblum με την P&G δείχνει με ποιον τρόπο οι χιλιάδες διαισθητηριακές επιρροές που ασκούνται στην εμπειρία μας με τη μόδα -αυτό που βλέπετε, η αίσθηση στην αφή σας, η μυρωδιά που μυρίζετε- επηρεάζουν τη σχέση που έχουμε με τα ρούχα και την τελική μας απόφαση για το τι θα φορέσουμε.
Στην συνέχεια ανέβηκε στο πλατώ η επίσημη καλεσμένη Mary Katrantzou για ένα πολύ ενδιαφέρον Q&A όπου ανάμεσα σε αλλά μας είπε:
«Η εξέλιξη των υφασμάτων είναι αναπόσπαστο κομμάτι της μόδας και επηρεάζουν τη βιομηχανία της μόδας. Τα υφάσματα οδηγούν τη μόδα. Οι σχεδιαστές σχεδιάζουν τώρα και η έμπνευσή τους οδηγείται από την υφαντική ανάπτυξη. Είμαστε πιο ακριβής στην ενημέρωσή μας για τα κλωστοϋφαντουργικά εργοστάσια, συχνά ζητώντας συγκεκριμένες συνθέσεις υφασμάτων λόγω των επιπτώσεων που έχουν για τη δομή και την σιλουέτα του ενδύματος”.
“Έχουμε κάνει αμέτρητες συζητήσεις στο πλαίσιο της μόδας αλλά και της περιποίησης. Όταν δημιουργώ ένα fashion ρούχο που θα κοστίσει αρκετά χρήματα θα πρέπει ο καταναλωτής να ξέρει ότι μπορεί να το φροντίσει και να διατηρήσει έτσι τη σχέση αυτή για όσο το δυνατόν περισσότερο καιρό. Η σύγχρονη βιομηχανία περιποίησης όπως η P&G σου δίνει αυτή την δυνατότητα” συμπλήρωσε η σχεδιάστρια.
Aκολούθησε ένα lunch break με υπέροχα εδέσματα και ένα μικρό διάλειμμα ενώ μετά όλα τα groups περάσαμε στα experience Lenor room με ειδικούς να μας εξηγούν πως τα αρώματα που έχουμε στο μυαλό μας πχ το πράσινο μήλο ή κάτι που θυμίζει τη γιαγιά μας αν το μυρίσουμε στα ρούχα μας θα μας κάνει να θέλουμε να το φοράμε πιο συχνά, αλλά και πως με επιστημονικές μελέτες το Lenor μπορεί να εγγυηθεί υψηλή περιποίηση στα “ακριβά” μας ρούχα και όλα αυτά με video προβολές tables με υπέροχα λουλούδια και συστατικά περιποίησης που πραγματικά σε ταξίδευαν. Και μας παρουσίασαν αποκλειστικά σε πρώτη προβολή τα 3 σε ένα Lenor limited edition σχεδιασμένα από τον Giles Deacon προιόντα περιοποίησης ρούχων με φανταστικά αρώματα.
Για φινάλε απολαύσαμε το show του Giles Deacon και τη συλλογή «Dress for Yes» που σχεδιάσε αποκλειστικά για την P&G και το προιόν Lenor, η οποία είχε υπέροχα χρώματα και υφάσματα και το κυριότερο μπορείς όλα να τα πλύνεις στο πλυντήριο εφόσον μπορούν να διατηρηθούν υπέροχα όπως όταν τα σχεδίαζε.
Ο Deacon σχολίασε: «Ύστερα από ένα χρόνο συνεργασίας με το τμήμα Fabric Care της P&G, είδα τις προόδους τους σε ό,τι αφορά στη φροντίδα των ρούχων. Έχω περάσει αρκετό χρόνο με την ταλαντούχα ομάδα τους στο Κέντρο Καινοτομίας στις Βρυξέλλες και έχω δει την πρόοδο στη δουλειά που κάνουν εκεί. Πηγή έμπνευσης για μένα ήταν αυτό που μπορεί να κάνει το Lenor για να εξασφαλίσει ότι τα ρούχα παραμένουν όμορφα για αρκετό καιρό μετά τη σχεδίασή τους.”
Η υπέροχη αυτή ημέρα θα τελείωνε με ένα αποχαιρετιστήριο δείπνο αλλά εμείς ξεκλέψαμε λίγο χρόνο και κάναμε μία ακόμη μικρή βόλτα στην πόλη. Στα πλακόστρωτα και τα βιομηχανικά κτίρια, στα φωτισμένα με κεριά cafes και στα υπέροχα καταστήματα με ρούχα στα οποία και περάσαμε τελικά αυτές τις λίγες ώρες ψωνίζοντας σαν αν μην υπάρχει αύριο.
Αφού επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο και πολύ γρήγορα ετοιμαστήκαμε μας μετέφεραν στο venue όπου θα γινόταν το party, στο Ewerk, ένα εκπληκτικό χώρο που χτίστηκε το 1885 και βρίσκεται στο κέντρο της ανατολικής πόλης, όχι μακριά από τη διάσημη πλατεία Gendarmenmarkt. Η βραδιά ξεκίνησε με coktails και finger foods ενώ πολύ γρήγορα καθίσαμε για να ξεκινήσει το δείπνο. Παρατηρούσα τον κόσμο, τους καλεσμένους, το χώρο… Ήταν πραγματικά 2 μέρες γεμάτες, κουραστικές αλλά πολύ περιεκτικές. Η οργάνωση άψογη με χειρουργική ακρίβεια σε όλα και με πολύ style. Γνώρισα συναδέλφους από τον μακρινή Ινδία αλλά και την γειτονική Σερβία και άκουσα πράγματα για future fabrics, μία τεχνολογία που είναι σε μεγάλη εξέλιξη.
Ευχαριστώ P&G για αυτό το πραγματικά ευωδιαστό ταξίδι σε μυρωδιές αλλά και εικόνες. Εύχομαι σύντομα να ξαναείμαι στην magic list σου!
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ