Στις προηγούμενες έρευνες μας ‘Κραχ και στο Σεξ 1 & 2’, επισημάνθηκε η πτώση της λίμπιντο, λόγω της οικονομικής κρίσης και των καταθλιπτικών της επιπτώσεων στη ζωή μας.
Στην πιο πρόσφατη έρευνα του Ανδρολογικού Ινστιτούτου σε συνεργασία με την Εταιρία Μελέτης Ανθρώπινης Σεξουαλικότητας (Ε.Μ.Α.Σ.), σε δείγμα 600 ανδρών και γυναικών ηλικίας 25-64, φαίνεται πως η σεξουαλική ζωή ΑΝΑΣΤΑΙΝΕΤΑΙ, αφού οι αριθμοί δείχνουν πως οι Έλληνες ξαναποκτούν την ερωτική τους διάθεση: το 63% του συνολικού δείγματος δηλώνει ότι η ερωτική του επιθυμία δεν έχει διόλου επηρεαστεί αρνητικά από την οικονομική κρίση, ενώ το 17% των ανδρών που συμμετείχαν στην έρευνα, αναφέρει αύξηση της ερωτικής επιθυμίας.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΔΟΞΟΥ
Στις προηγούμενες ερμηνείες για τη σχέση κρίσης και λίμπιντο, τονίζαμε πως σε μια οικονομικού τύπου κρίση αυξάνεται η καταθλιπτική διάθεση, άρα επηρεάζεται αρνητικά η ερωτική διάθεση του πολίτη. Ο φόβος για το μέλλον, η ανασφάλεια και η έλλειψη προοπτικής μοιάζει να επηρεάζουν αρνητικά την διάθεση για έρωτα και ζωή.
Το ΠΑΡΑΔΟΞΟ της σημερινής, όμως, κρίσης που επηρεάζει θετικά τη λίμπιντο, αφού το 18% των ανδρών του δείγματος αναφέρει αύξηση των σεξουαλικών επαφών παρά το γεγονός ότι το αντίστοιχο 66% αναμένει επιδείνωση της οικογενειακής κατάστασης για το 2012, μπορεί να εξηγηθεί μόνο από την πρωτόγονη και αρχαϊκή φύση του ανθρώπου.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Μπροστά στο παράδοξο του θανάτου ο μέσος άνθρωπος θέλει να κάνει έρωτα στις απόλυτες καταστροφές. Οι άνθρωποι θέλουν να κάνουν παιδιά στη βία, δηλαδή στη κοινωνική και φυσική καταστροφή οι άνθρωποι θέλουν να αμυνθούν, όχι με τα λογικά και πολιτιστικά τους προσόντα, αλλά με τα φυσικά τους ένστικτα που θεωρούν ότι είναι τα μόνα που τους έχουν απομείνει. Γι’αυτό και το 28% του δείγματος στην ερώτηση «που οδηγεί η οικονομική κρίση της σεξουαλική ζωή των ζευγαριών;» απαντά πως οδηγεί σε πιο στενή σχέση.
Τα φύλα προσπαθούν σε τέτοιες συνθήκες να γίνουν όμορφα και ελκυστικά, να κάνουν σεξ και να ερωτευτούν, θεωρώντας ότι αυτό είναι η μοναδική περιουσία που κανείς δε θα τους πάρει.
Όταν δεν έχεις κάτι άλλο να χάσεις, δε φοβάσαι να εκτεθείς. Όπως μπροστά στο θάνατο ο άνθρωπος απολαμβάνει τα πρωτεϊκά και σημαντικά της καθημερινότητας ξεχνώντας τον καθωσπρεπισμό και την εικόνα της κατανάλωσης, έτσι και ο «Homo Economicus» γίνεται «Homo Evolutis», δηλαδή ο κατασκευασμένος καταναλωτής της σύγχρονης οικονομίας ξαναγυρίζει στην ανθρώπινη εξέλιξη.
Στον πυρήνα της κοινωνικότητας βρίσκεται ο κύκλος του σεξ που τροφοδοτεί, ζωικά και ηδονικά, την ανθρώπινη φύση με την απαραίτητη ενέργεια για να επιβιώσει.
Όταν οι θεσμοί και η σύγχρονη οικονομία (που είναι και αυτή θεσμός) καταρρέουν, οι βασικές μας ανάγκες για επιβεβαίωση βρίσκονται όχι στους αριθμούς, αλλά στη διατήρηση της ταυτότητας μας και της σεξουαλικής μας ενέργειας, σαν όπλα μοναδικά για την αντίσταση στην καταστροφή.
Η κηδεία της οικονομίας όπως περιγράφηκε το τελευταίο διάστημα, ίσως να ήταν η λύτρωση και η κάθαρση στην τραγωδία. Ο κάθε Γολγοθάς έχει ένα τέλος που πολύ σοφά, μυθολογικά και ιδεολογικά, περιγράφηκε σαν ‘ΑΝΑΣΤΑΣΗ’.
Η δική μας ‘ΑΝΑΣΤΑΣΗ’ ας ξεκινήσει από την ΕΡΩΤΙΚΗ ΔΙΑΘΕΣΗ, που μπορεί να οδηγήσει και σε διάθεση για ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ και ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ