Ένα πολύ συμβολικό και ιδιαίτερο δώρο θα κάνει στη σημερινή τους συνάντηση ο Πρωθυπουργός στην Amal Alamuddin Clooney.
Όπως γράφει σήμερα ο ΒΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣ, πρόκειται για φωτογραφική σύνθεση της φωτογράφου Αμαλίας Σωτηροπούλου, με τίτλο η χαμένη αδερφή. Η φωτογράφος Αμαλία Σωτηροπούλου είναι ανάμεσα στους Έλληνες που προσπαθούν με την τέχνη τους και με όλες τις δυνάμεις τους, να επιστρέψουν τα γλυπτά του Παρθενώνα στην πατρίδα τους και η …. χαμένη Καρυάτιδα ήταν η πηγή έμπευσής της για την φωτογραφική της έκθεση, η οποία έχει προσφερθεί στο Ιστορικό Μουσείο Σκουφά.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
H ίδια η φωτογράφος έχεις γράψει για την έκθεσή της
«Σημασία έχει ότι δεν είμαστε μόνοι, αλλά στηρίζουμε ιδέες και αξίες από τον 5ον π.Χ. αιώνα, στο βράχο της Ακρόπολης έως και σήμερα.
Με το φακό μου θέλησα να αποτυπώσω τα συναισθήματα μου, και να δώσω καλλιτεχνικές προεκτάσεις για τον άνθρωπο, για την πόλη, και πάνω από όλα για την Ελλάδα.
Το όραμα μου ήταν να φέρω έστω εικονικά στη χώρα μου την μοναχική, ξενιτεμένη Καρυάτιδα, που το 1803 άρπαξε ο λόρδος Έλγιν και την πήγε στο Λονδίνο.
Την επισκέφτηκα σε μια αίθουσα του Βρετανικού Μουσείου, δίπλα στα γλυπτά του Παρθενώνα όπου μετρούσε την μοναξιά της.
Εδώ και κάμποσα χρόνια γίνονται προσπάθειες από την πολιτεία για την επιστροφή της.
Κάποιοι το πίστεψαν ,όπως κι εγώ. Για αυτό και θέλησα εικονικά να τη φέρω πίσω, να συναντήσει τις αδελφές της.
Οι Καρυάτιδες είναι για μένα σιωπηλοί συνομιλητές, σύμβολα της γυναικείας δύναμης και διαχρονικότητας, που η ομορφιά τους στέκει πάνω από το χρόνο.
Περιφρονούν την ανορεξική εποχή μας. Είναι στιβαρές αλλά και αέρινες συνάμα.
Μπορεί να μοιάζουν αλλά η καθεμιά τους είναι μοναδική.
Το Ερέχθειο ήταν το πρώτο από τα μνημεία της Ακρόπολης που αποκαταστάθηκε.
Όμως οι πέντε κόρες από τις Καρυές δεν μπορούσαν να αντέξουν την ατμοσφαιρική ρύπανση.
Έτσι τις πήγαν στο μουσείο και τις απομόνωσαν σε ένα γυάλινο δωμάτιο με άζωτο για να σωθούν.
Από το 1975 ως το 2007 τριάντα δύο ολόκληρα χρόνια ασφυκτιούσαν εκεί μέσα.
Τώρα στο νέο τους σπίτι τις περιποιούνται με ειδικά μηχανήματα και την μέθοδο lazer.
Μόνο η ξενιτεμένη λείπει.
Σήμερα που η πόλη σέρνεται και το κέντρο της έχει χαθεί, μαζί του νομίζω ότι έχει χαθεί και το κέντρο γενικώς.
Το κέντρο τις κοινωνίας, το κέντρο της οικονομίας, το κέντρο της πίστης.
Μέσα από την έκθεση μου θέλω να τονίσω ότι το όποιο βάρος το σηκώνουμε όλοι μας.
Φέρνω λοιπόν την Καρυάτιδα εικονικά για να γνωρίσει την Ελλάδα του 2014 στηρίζοντας την οροφή της.»
Αμαλία Σωτηροπούλου
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
H φωτογράφος Αμαλία Σωτηροπούλου
Δες το βίντεο
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ