400 π.Χ. Αθήνα. Ο Αριστοφάνης γράφει ένα από τα σημαντικότερα έργα του. Μία από τις εμβληματικότερες πολιτικές σάτιρες της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Μία κωμωδία που φέρνει στο προσκήνιο τις γυναίκες. Που τολμάει να «εκθέσει» και να εκθειάσει την δημοκρατία, προπαγανδίζοντας κατ’ ουσίαν την ίδια της τη δύναμη ως ταυτόχρονη αδυναμία της και ανάποδα.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Αυτές τις Εκκλησιάζουσες, τις αρχαίες μα τόσο μοντέρνες, τις πολιτικοποιημένες μα τόσο αθώες, τις ατίθασες, τις ανέμελες, τις δυνατές, τις προφητικές… παρουσιάζει και υπενθυμίζει στο θεατρικό κοινό ο Αλέξανδρος Ρήγας το καλοκαίρι του 2018. Η αρχαία παράσταση έχει ξεκινήσει επίσημα την περιοδεία της και το βράδυ της Πέμπτης πλήθος κόσμου την απόλαυσε στο Θέατρο Βράχων στην Αθήνα.
Ανάμεσα στις διάσημες παρουσίες που έδωσαν το παρών ήταν η Ελισάβετ Μουτάφη με τον Μάνο Νιφλή, η Μίρκα Παπακωνσταντίνου, ο Παύλος Ευαγγελόπουλος, ο Σπύρος Μπιμπίλας, η Άννα Φόνσου, ο Πέτρος Ίμβριος, ο Παναγιώτης Μπουγιούρης και πολλοί άλλοι.
Δες όλες τις φωτογραφίες:
Παναγιώτης Μπουγιούρης
Θάνος Καλλίρης
Ελισάβετ Μουτάφη – Μάνος Νιφλής
Μαριλένα Παναγιωτοπούλου
Μίρκα Παπακωνσταντίνου-Νεφέλη Ορφανού
Πέτρος Ίμβριος
Σπύρος Μπιμπίλας-Μέμος Μπεγνής-Ανδρέας Μάνεσης
Άννα Φόνσου-Γιώργος Γαρνάβος
Δημήτρης Παπαδάκης-Παναγιώτης Μπουγιούρης-Ησαΐας Ματιάμπα
Παύλος Ευαγγελόπουλος-Χάρης Γρηγορόπουλος
Μελέτης Ηλίας-Γιώργος Κωνσταντίνου
Μίρκα Παπακωνσταντίνου-Αλέξανδρος Ρήγας
Δημήτρης Σταρόβας-Πέτρος Ίμβριος
Κώστας Βενετσάνος-Γιώργος Κωνσταντίνου-Σπύρος Μπιμπίλας-Γαλήνη Τσεβά
Λίγα λόγια για την παράσταση:
Οι γυναίκες αποφασίζουν να πάρουν τα ηνία της πόλης. Με ηγέτιδα την πολυμήχανη Πραξαγόρα καταφέρνουν το ακατόρθωτο. Χωρίς καμία επανάσταση. Χωρίς κανέναν πόλεμο. Χωρίς κανέναν εκβιασμό… οι γυναίκες ντύνονται άντρες και παρεισφρέουν στην Εκκλησία του δήμου, ψηφίζοντας νόμο ώστε η εξουσία της πόλης να περάσει στα χέρια των γυναικών.
Ο Αριστοφάνης προτείνει την ισότητα, την οικονομική και ερωτική κοινοκτημοσύνη, εξαίρει τη δημοκρατία, προλαβαίνει το φεμινιστικό κίνημα κατά κάτι αιώνες, στήνει ένα σχεδόν αστυνομικό σκηνικό με παρασκηνιακές δράσεις και επιβεβαιώνει ότι το χιούμορ και η κωμωδία είναι άρρηκτα δεμένα με την ευφυΐα, με τον πολιτισμό, με την εξέλιξη, με το ίδιο το DNA των αρχαίων ελληνικών πόλεων. Την ίδια στιγμή στήνει στον τοίχο τους συγχρονούς του Αθηναίους, καυτηριάζοντας ανελέητα τον άσχημό τους εαυτό, που τον θεωρεί υπεύθυνο για τα δεινά της φυλής.
Αυτές τις Εκκλησιάζουσες, τις αρχαίες μα τόσο μοντέρνες, τις πολιτικοποιημένες μα τόσο αθώες, τις ατίθασες, τις ανέμελες, τις δυνατές, τις προφητικές… παρουσιάζει και υπενθυμίζει στο θεατρικό κοινό ο Αλέξανδρος Ρήγας το καλοκαίρι του 2018.
Με απεριόριστο σεβασμό και αγάπη στον Αριστοφάνη, διατηρώντας τον λόγο και το ύφος του αρχαίου κειμένου, μέσα από την αριστουργηματική μετάφραση του Πολύβιου Δημητρακόπουλου, ο Αλέξανδρος Ρήγας εντάσσει την σύγχρονη ματιά στη διαχρονική αυτή κωμωδία, την οποία προσαρμόζει στο εικαστικό και δραματουργικό πλαίσιο του πρωτότυπου έργου.
Φωτογραφίες: NDP
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ