Σάλος έχει ξεσπάσει στη Βρετανία με διαφημιστική αφίσα που δείχνει μια έγκυο καθολική καλόγρια να απολαμβάνει ένα παγωτό κυπελλάκι.
Η παγωτοβιομηχανία Αntonio Federici αποφάσισε να αγνοήσει επιδεικτικά την εντολή της βρετανικής Αρχής Διαφημιστικών Προτύπων (ΑSΑ) να ανακληθεί η επίμαχη αφίσα διότι προσβάλλει την καθολική θρησκεία. Και μάλιστα ανακοίνωσε ότι «θα γεμίσει με αφίσες» πολλά από τα σημεία της διαδρομής που θα ακολουθήσει ο Πάπας Βενέδικτος ΙΣτ΄ την Παρασκευή κατά την επίσημη επίσκεψή του στη Βρετανία.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
«Απορώ για ποιον λόγο γίνεται όλος αυτός ο θόρυβος. Μόνο ένα μικρό ποσοστό αυτών που έχουν δει τις διαφημίσεις έχει κάνει παράπονα» τόνισε ο διευθυντής Δημιουργικού της εταιρείας Ματ Ο΄ Κόνορ. «Δεν πρόκειται να υποκύψουμε σε αυτή την αναίτια απαγόρευση των διαφημίσεών μας» επεσήμανε εκπρόσωπος της Αntonio Federici. Και προειδοποίησε: «Η πρόθεσή μας πλέον είναι να γεμίσουμε με τις επίμαχες αφίσες όλους τους δρόμους από όπου θα περάσει η αυτοκινητοπομπή του Ποντίφικα. Κάθε απαγόρευση είναι άστοχη, αφού αυτές οι διαφημίσεις αποτελούν τη συνέχεια μιας ολόκληρης διαφημιστικής εκστρατείας». Η εταιρεία εδρεύει στην Αγγλία και είναι θυγατρική παγωτοβιομηχανίας από την Ιταλία. Ανέθεσε σε ομάδα φωτογράφων να δημιουργήσουν μια σειρά αμφιλεγόμενες διαφημίσεις για τα προϊόντα της με την ευκαιρία της επίσκεψης του Πάπα. Η αφίσα απεικονίζει μια έγκυο μοναχή να τρώει από ένα κυπελλάκι παγωτό, ενώ από κάτω υπάρχει το μότο «Ιmmaculately conceived» («Αγνή δημιουργία») που παραπέμπει γλωσσικά στην άμωμο σύλληψη της Παναγίας.
Το «παγωτό του Διαβόλου» προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων από την Καθολική Εκκλησία, σημάδι ότι οι δημιουργοί της διαφήμισης πέτυχαν τον σκοπό τους. «Αποφασίσαμε την απαγόρευση της διαφήμισης επειδή το διττό νόημα της αμώμου συλλήψεως είναι πιθανόν να προσβάλει το θρησκευτικό συναίσθημα πολλών καθολικών» εξηγεί σε ανακοίνωσή της η ΑSΑ.
Πριν από έναν χρόνο η ίδια Αρχή είχε απαγορεύσει και τις δύο πρώτες διαφημίσεις της εταιρείας. Η πρώτη απεικόνιζε μια καλόγρια και έναν γεροδεμένο, ημίγυμνο ιερέα σε στιγμή πάθους, ενώ η δεύτερη δύο (ομοφυλόφιλους;) άνδρες, έναν λευκό και έναν μαύρο, με κλασική ενδυμασία καθολικού ιερέα να είναι έτοιμοι να φιληθούν με το μότο «We believe in salvation» («Πιστεύουμε στη σωτηρία»).
Ο Αντόνιο Φεντερίτσι, παππούς των σημερινών τριών ιδιοκτητών της εταιρείας Φρανκ, Μαξ και Φίλιπο, είναι ο άνθρωπος που το 1896 λέγεται πως επινόησε πρώτος την αυθεντική συνταγή της οικογενειακής επιχείρησης για παγωτό. Ο Φεντερίτσι, ο οποίος ζούσε πριν από πολλά χρόνια στο Πορτοφίνο της ιταλικής Ριβιέρας και ήταν λάτρης της όπερας, κατασκεύασε το πρώτο του παγωτό για να το προσφέρει ως δώρο στους αγαπημένους του τενόρους της εποχής εκείνης.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ