Η κα ΕιρήνηΣουγανίδου είναι το πρότυπο μιας σωστής Γυναίκας Manager η οποία τα καταφέρνει και στους 3 σημαντικούς ρόλους της ζώης της. Η ιστορία της μοιάζει με όνειρο, καθώς ξεκίνησε σαν μια απλή βοηθός στο γραφείο Τύπου στην εταιρεία θρύλο της Ελληνικής Κινηματογραφικης Διανομής την “Προοπτική” και κατάφερε με την πάροδο των χρόνων και έχοντας περάσει από όλες τις θέσεις να γίνει γενική διευθύντρια και μέτοχος.
Παρέμεινε στη θέση της γενικής διευθύντριας, ακόμα και με την εξαγορά της “Προοπτικής” από την Audiovisual. Κάπου εκεί ξεκίνησαν οι δυσκολίες, όταν η συνεργασία διακόπηκε ξαφνικά και έμεινε για περίπου 9 μήνες εκτός αγοράς. Η κα Ειρήνη Σουγανίδου, όμως, σηκώθηκε και εδώ και 2 χρόνια επανήλθε δυναμικά δημιουργώντας την Feelgood. Και σε ένα δύσκολο με λίγους παίχτες χώρο κατάφερε το ακατόρθωτο: με ταπεινά αλλα με σοβαρό σχεδιασμό βήματα να αποκτήσει ήδη ένα μεγάλο μερίδιο της αγοράς…
Η κα Σουγανίδου μίλησε στο TLIFE για τη Feelgood, την επιλογή των κινηματογραφικών ταινιών, αλλά και το πώς συνδυάζει καριέρα και οικογένεια.
Η Feelgood είναι ένα προσωπικό σας στοίχημα;
Στοίχημα δεν ξέρω, γιατί δεν μπαίνω ποτέ σε διαδικασία να αποδείξω κάτι σε κάποιον, ακόμα και στον εαυτό μου. Έχω γευτεί πολλές χαρές μέσα στο χώρο και πολλές λύπες, οπότε είμαι πολύ συνειδητοποιημένη. Η Feelgood, όμως, είναι μια νέα οικογένεια για ‘μένα, στην οποία μπορώ να κάνω ελεύθερα αυτό που έχω μάθεί όλα αυτα τα χρόνια, να βλέπω ταινίες, να αγοράζω ταινίες και να προσπαθώ να τις φέρω στην Ελλάδα με τους συνεργάτες μου με τον καλύτερο δυνατό τρόπο…
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Σε βοηθάει οπωσδήποτε στο να έχεις μια σφαιρική αντίληψη! Αυτό, όμως, που εγώ θεωρώ πως είναι πολύ σημαντικό όταν έχεις φτάσει στην κορυφή, έχοντας διανύσει όλα τα στάδια είναι ότι σέβεσαι πολύ περισσότερο την δουλειά των συνεργατών σου.
Βλέπω ότι στην Feelgood επιλέξατε να στηρίξετε τους Έλληνες δημιουργούς και κυρίως τις έκτος διανομής ταινιών;
Το ελληνικό σινεμά το αγαπάμε πάρα πολύ σε ολες του τις μορφές. Μια καλή εμπορική ταινία είναι μέσα στο προφίλ μας. Πρόθεση μας, όμως, είναι να συνεχίσουμε να στηρίζουμε δύσκολες ταινίες δηλαδή αυτές που δεν ειναι προφανείς επιλογές,
Για εμένα είχε ρίσκο η επιλογη του “Κυνοδοντα” και το λέω αυτό γνωρίζοντας την πρώτη ταινία του Λάνθιμου. Εσείς, όμως, την πιστέψατε και επενδύσατε αρκετά σε αυτήν την ταινία;
Με τον “Κυνόδοντα” σαν εταιρεία επιλέξαμε να συνεργαστούμε πριν ακόμα η ταινία επιλεχθεί στο φεστιβάλ Καννών. Ήταν για ‘μας ένα στοίχημα το οποίο πρόεκυψε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Έκανε 50.000 εισιτήρια και βεβαίως με την υποψηφιότητα για Oscar καλύτερης ξένης ταινίας, νομίζω είναι η απόλυτη δικαίωση των επιλογών μας…
Υπάρχει κάποια συνταγή στην επιλογή μιας ταινίας;
Δεν υπάρχει συνταγή και αυτό αφόρα και το Χόλυγουντ. Ούτε το Χόλυγουντ έχει βρει τη συνταγή. Μπορεί να έχεις σπουδαίους ηθοποιούς, να έχεις πάρει ένα σημαντικό σκηνοθέτη, να έχεις ένα σενάριο που θεωρητικά να είναι κάλο και στο δέσιμο όλων αυτών τον υλικών κατι να μην βγει σωστά.
Έχετε πιστέψει πότε σε μια ταινία, η οποία τελικά σας απογοήτευσε ή να εχει συμβεί το αντίθετο;
Αυτό ειναι το άλλο πολύ ενδιαφέρον στη δική μας τη δουλειά που δεν σε κάνει να βαριέσαι ποτέ και να έχεις πάντοτε εκπλήξεις. Είναι μια δουλειά που λειτουργούν κάποιες στιγμές πράγματα έξω απά τη στατιστική, τη λογική και την εμπειρία.
Ποια ταινία εσείς πιστέψατε αλλά ο κόσμος έμεινε παγερά αδιάφορός. Ή ποια ταινία φοβηθήκατε και αυτή διέλυσε τα ταμεία;
”Τα παιδια δεν παίζει” μια ταινία απο την Πάτρα για ‘μένα ήταν ένα πολυ ωραίο ντοκιμαντέρ με πολύ ψύχη καθόλου φτιασιδωμένο και καθόλου βαρετό. Εμπορικά είχε μια καριέρα τέτοια που δεν δικαίωσε την προσπάθεια που όλοι κάναμε για να την βγάλουμε στους κινηματόγραφους… “Ο γάμος αλλά ελληνικά” ήταν μια ταινία που είχαμε δει και αγοράσει πριν ακόμα στην Αμερική κάνει τον πανικό. Εμείς είχαμε γελάσει πάρα πολύ, αλλά φοβηθήκαμε πως θα την αποδεχτεί ο Έλληνας έτσι φολκλορικά που τον δείχνει. Επίσης, το “Αμελί”, όταν είχα διαβάσει το σενάριο δεν μου φάνηκε ότι αυτό το έργο θα έκοβε τόσες εκατοντάδες χιλιάδες εισιτήρια, όπως και “οι Ζωές των αλλων”.
Η οικονομική κρίση επηρεάζει το χώρο του κινηματογράφου ή θα βγει κερδισμένος;
Ο κινηματογράφος σε περιόδους κρίσης όχι απλα δεν ειναι χαμένος, αλλα βγαίνει κερδισμένος. Γιατί μπορείς να ξεχαστείς για 2 ώρες και να ξεφύγεις από όλα αυτά που βιώνουμε καθημερινά.
Τα μελλοντικά σχέδια τις Feelgood;
Θα συνεχίσουμε την εμπλοκή μας ως διανομείς ελληνικών ταινιών και ως συμπαραγωγοί πια. Βέβαια στο μπουκέτο της Feelgood υπάρχει πια και η διανομή των ταινιών της Disney.
Πιο είναι πιο δύσκολο να είσαι μανά η γενική διευθύντρια σε μια εταιρια;
Ο συνδυασμός είναι ιδιαίτερα δύσκολος: έχω 2 παιδιά και λειτουργώ με τις ενοχές τις δίκες μου και τις ανοχές των δικών μου. Δεν μπορείς να είσαι τέλειος σε κάτι για αυτό τρέχω συνέχεα προσπαθώντας να προλάβω όσα μπορώ… Ο χρόνος και το στρες είναι ενα πρόβλημα, η δική μου όμως οικογένεια με εχει βοηθήσει πολύ. Βέβαια εχω κρατήσει μια ισορροπία μεταξύ των 2 αυτών ρόλων.
Πιστεύετε ότι λείπετε στα παιδιά σας;
Ναι τους λείπω για αυτό έχω θυσιάσει τα Σαββατοκύριακα για να ειμαι μαζί τους μην έχοντας καθόλου προσωπικό χρονο για εμένα. Αλλά είναι κάτι που με γεμίζει. Επίσης, τα παιδιά μου και ο σύζυγος μου, με συμβουλεύουν πολυ για το θέμα των ταινιών. Ένα παράδειγμα θα σας πώ, τα παιδιά μου με βοήθησαν και στην επιλογή του τίτλου τις ταινίας “Ζουμπαίος και Ιουλιέτα”…
Μεγάλες χάρες από την δουλειά η από την οικογένεια;
Σαφέστατα οι επαγγελματικές επιτυχίες με κάνουν χαρούμενη και είναι μια ανταμοιβή για τους κόπους μου και τα χρόνια που έχω εργαστεί. Όμως, πιστεύω ότι τις πιο μεγάλες χάρες τις παίρνω από την οικογένεια μου.
Tι θα συμβουλεύατε σε μια νεα εργαζομένη μητέρα;
Yπομονή, ισορροπία, και διαχείριση ελέγχων, γιατί πότε δεν πρόκειται να μπορεί κανείς να ανταποκριθεί πλήρως και στα δύο. Eπίσης, πιστεύω στα συναισθήματα και όχι στο χρόνο!
Συνέντευξη: Γιώργος Καζιάνης
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ