Πολλές από εμάς γνωρίσαμε τον τελευταίο χρόνο άγνωστες λέξεις όπως ΔΝΤ,Τρόικα, μνημόνιο, δημοσιονομικό έλλειμα. Είναι η λεγόμενη οικονομική κρίση που έγινε άθελά μας, αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας και είχε σαν αποτέλεσμα να πάρει η κυβέρνηση ένα σωρό οικονομικά μέτρα που έκαναν την καθημερινότητά μας ακόμα πιο δύσκολη.
Κάποιους από εμάς μας, η οικονομική κρίση μας βρήκε απροετοίμαστους και μας λύγισε. Υπάρχουν όμως και κάποιοι που αντιστάθηκαν και ορθοπόδησαν σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς. Άνθρωποι που ψυχανεμίστηκαν τις ανάγκες της αγοράς ή τους βοήθησε η τύχη και δουλεύοντας σκληρά κατάφεραν όχι απλά να επιβιώσουν αλλά και να αναπτυχθούν.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
To TLIFE συγκέντρωσε μερικά τέτοια παραδείγματα ανθρώπων που στήσανε την δική τους επιχείρηση μέσα στην κρίση και μας μίλησαν για το πώς τα κατάφεραν.
Απόδραση με όπλο την φαντασία
Η Γιούλη Μαστοράκη αγαπούσε από μικρό παιδί την ιστορία της Αλίκης στην χώρα των θαυμάτων . Πάντα ήθελε να της διαβάζουν οι δικοί της το παραμύθι λίγο πριν κοιμηθεί. Έτσι αποφάσισε να μεταφέρει την παραμυθένια ζωή της ηρωίδας της σε ένα ιδιαίτερο καφέ στον Πειραιά. “Μέσα στους δύσκολους και μίζερους καιρούς εμείς προβάλουμε αντίσταση και δραπετεύουμε με όχημα την φαντασία“, εξηγεί η κα Μαστοράκη στο TLIFE.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
To “Small Cafe-bruncherie” έχει ανοίξει εδώ και λίγους μήνες στο κέντρο του Πειραιά στην οδό Αριστοτέλους 10 και αποτελεί μία πολύ προτώτυπη επιλογή αφού είναι διακοσμηνένο με λουλούδια που μιλάνε, πολυθρόνες – φύλλα, το φόρεμα της Αλίκης και τα αξεσουάρ του τρελο-καπελά, όλα αυθεντικά από την Disneyland. “Εκτός από ότι το μαγαζί είναι ιδιαίτερο και ξεχωριστό κάνουμε κι άλλες πρσπάθειες. Δίνουμε μεγάλη σημασία στην σχέση ποιότητας και τιμής και σεβόμαστε το κάθε ευρώ που θα ξοδέψουν οι πελάτες μας“, εξηγεί η ιδιοκτήτρια. “Ο Έλληνας σκέφτεται που θα ξοδέψει τα λεφτά του κι εμείς ανταποκρινόμαστε όσο καλύτερα μπορούμε στα φαινόμενα της εποχής“, συνεχίζει.
Τι γίνεται όμως με την κρίση; “Παρά την μεγάλη κρίση πήραμε το ρίσκο να επενδύσουμε σε αυτό το ιδιαίτερο μαγαζί και μάλιστα με μεγάλες δυσκολίες. Όπως φαίνεται όμως ήταν μία ευκαιρία γιατί αρχίζει να αποδίδει“, αναφέρει η κα Μαστοράκη.
Μετά το πρώτο κατάστημα ανοίγουν αλλά 10!
Kόντρα στην οικονομική συγκυρία της εποχής φαίνεται πως πηγαίνει και ο ηθοποιός Κώστας Κρομμυδάς, ο οποίος ξεκίνησε τα πρώτα του επιχειρηματικά βήματα πέρα από το χώρο της υποκριτικής και μας σερβίρει τα μοναδικά παγωτά “Ben & Jerry’s” στο πρώτο του κατάστημα στον Πειραιά.
“Πρώτα από όλα έχουμε εμπιστοσύνη στο προϊόν που είναι εξαιρετικό. Άρεσε αρχικά ως γεύση σ’ εμάς και αυτό βοήθησε στο να πάρουμε την απόφαση για να ανοίξουμε το πρώτο κατάστημα. Κάναμε την πρώτη μας επένδυση στον Πειραιά και πάμε πολύ καλύτερα απ’ ό,τι περιμέναμε”, αναφέρει χαρακτηριστικά ο Κώστας Κρομμυδάς.
Δύο 25χρονα κορίτσια έκαναν το μεγάλο βήμα και άνοιξαν το δικό τους μαγαζί!
H Μαριλένα Ξυθάλη και η Βάνα Σιάμου είναι μόλις 25 χρονών και έχουν προχωρήσει ήδη σε ένα πολύ μεγάλο επιχειρηματικό βήμα! Έχουν ανοίξει μόνες τους ένα studio για σημαντικά μέρη ομορφιάς της γυναίκας και όχι μόνο. Οι υπηρεσίες που προσφέρει το Bequeen nails&more, μανικιούρ -πεντικιούρ, ονυχοπλαστική, αποτρίχωση και πολλές χειροποίητες δημιουργείες των κοριτσιών, όπως κοσμήματα και μπλουζάκια!
Η Μαριλένα έχει τελειώσει μέσα μαζικής ενημέρωσης στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και η Βάνα είναι αισθητικός. Για τη Μαριλένα τα πράγματα δεν ήρθαν όπως τα ήθελε, αφού στην αρχή δούλεψε στο αντικείμενό της σε γνωστή τηλεοπτική εκπομπή και αργότερα σε κάποια διαφημιστική. Όταν απολύθηκε και από εκεί λόγω περικοπών, πήρε την μεγάλη απόφαση να πάει σε σχολή να μάθει την τεχνική μανικιούρ-πεντικιούρ. Η Βάνα ήθελε πάντα να ανοίξει κάτι δικό της κι έτσι σε συνεργασία με την πολύ καλή της φίλη πήραν την απόφαση και προχώρησαν σε αυτό το επαγγελματικό βήμα.
Άνοιξαν το μαγαζί το Δεκέμβρη του 2009 και ως τώρα πηγαίνουν αρκετά καλά. Πολύ σύντομα μάλιστα θα κάνουν και απόσβεση! Αυτό που προσπάθησαν ήταν να μην μπλέξουν με δάνεια και τράπεζες και προσπάθησαν να βρουν τρόπους ώστε να γίνουν όλα οικονομικά. Αυτό συμβουλέυουν και στα νέα παιδιά που θέλουν να προχωρήσουν σε κάποιο επαγγελματικό βήμα, μόνοι τους. Το σημείο που άνοιξαν το studio, είναι το Γκάζι και συγκεκριμένα στην οδό Ζακυαδών 2.
Ένα μεγάλο κομμάτι του μυστικού της επιτυχίας τους πιστεύουν ότι είναι οι καλές προσφορές που βάζουν κατά καιρούς αλλά και οι γενικότερα προσιτές τιμές τους. Για παράδειγμα από 15 Οκτωβρίου ως και 15 Νοεμβρίου, το μανικιούρ-πεντικιούρ κοστίζει 25 ευρώ! Η πρωτοπορειακή ιδέα τους είναι ότι το ωράριο μπορεί να γίνει αρκετά ευέλικτο για όσες δεν βολεύονται με τα ωράρια καταστημάτων. Συγκεκριμένα εκτός από καθημερινά που είναι ανοιχτά ως τις 21:00, κάθε Παρασκευή μπορείς να κλείσεις το ραντεβού σου και ως τα μεσάνυχτα και μετά φυσικά να πιεις ένα ποτάκι δίπλα στα μπαράκια της περιοχής! Όλα αυτά και η καλή διάθεση των κοριτσιών κάνουν το μαγαζί αγαπητό τόσο ώστε φαίνεται μία καλή απόφαση και επιχειρηματική κίνηση μέσα στην περίοδο της οικονομικής κρίσης!
Η κρίση με τρομάζει αλλά ελπίζω στο καλύτερο
Η Σοφία Παναγάκου έχει ένα κατάστημα με μικρογεύματα στην Λ. Δημοκρατίας στο Μενίδι, το οποίο άνοιξε τον Ιούνιο με την επωνυμία “Tasty Sofi”. Παρόλο που το στήσιμο της επιχείρησης έγινε μέσα στην περίοδο της κρίσης η ίδια είναι πολύ αισιόδοξη αφού εργάζεται σκληρά μαζί με την μητέρα της. “Έχω κάνει πολύ μεγάλη προσωπική προσπάθεια και γι’ αυτό πηγαίνω σχετικά καλά“, μας εξηγεί η κα Παναγάκου. Η ίδια έχει επιλέξει να μην βάλει υπάλληλο στην επιχείρηση γιατί αυτό θα σήμαινε μεγαλύτερο κόστος. “Εγώ ποντάρω στο ότι έχω καλά πράγματα, στην καλή επικοινωνία που έχω με τους πελάτες μου και γι’αυτό το λόγο θεώρω ότι θα πάω κι ακόμα καλύτερα“, τονίζει η ίδια.
Φαντάζει δύσκολο το να κάνεις ένα τέτοιο βήμα αυτή την εποχή και δυσκολεύτηκε κι εκείνη αρκετά.”Στην αρχή έχεις πολύ άγχος αλλά πρέπει να έχεις υπομονή. Ακόμα και στους 5 μήνες που έχουν περάσει έχω άγχος. Όλοι μου λένε ότι μετά τον ένα χρόνο θα δεις αποτελέσματα”, εξηγεί. Τα αποτελέσματα αυτά έρχονται σταδιακά: “Σιγά σιγά περνώντας ο καιρός, βλέποντας την γνώμη των πελατών κι ότι έρχονται και ξαναέρχονται και ότι ανεβαίνει ο τζίρος έρχεται η ικανοποίηση. Μπορεί να δουλεύω πολλές ώρες αλλά δικαιώνεται ο κόπος μου!”
Όσον αφορά την δύσκολη οικονομική περίοδο, φυσικά είναι κάτι που κι εκείνη την επηρέασε αλλά και την φόβισε αρκετά. “Με τρόμαξε κι ακόμα με τρομάζει! Ακόμη τα μέτρα δεν είναι οριστικοποιημένα. Κι εγώ φοβάμαι, ότι κάποια στιγμή μπορεί να ξυπνήσω και να χάσω και το μαγαζί. Γι’αυτό προσπαθώ και στα τιμολογιά και στις οικονομικές μου συναλλαγές να είμαι εντάξει, να μην κάνω σπατάλες και γι’αυτό δεν βάζω υπάλληλο.” Η οικονομική κατάσταση την τρομάζει αλλά οι τυρόπιτες, οι καφέδες, οι κρέπες και τα σάντουιτς δεν είναι είδος πολυτελείας και στηρίζεται σε αυτό. “Είναι ένα είδος που θα περάσει λιγότερη κρίση από όλα τα υπόλοιπα και πάντα ελπίζεις στο καλύτερο”, λέει κλείνοντας.
Εσύ θα έπαιρνες την απόφαση να προχωρήσεις να κάνεις ένα τέτοιο βήμα;
Ρεπορτάζ: Άρτεμις Θύμιου, Εβίτα Τσιλοχρήστου, Νατάσσα Στρόβιλα
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ