Μαραθώνια ήταν η απολογία του σταθμάρχη της Λάρισας, ο οποίος φέρεται ότι ευθύνεται για το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα που στοίχισε τη ζωή 57 ανθρώπων στα Τέμπη.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ο 59χρονος δεν εμφανίστηκε με απολογητικό υπόμνημα και απάντησε πλήθος ερωτήσεων του Εισαγγελέα και της Ανακρίτριας. Πληροφορίες από την κατάθεσή του έφερε στο φως η ιστοσελίδα protothema.gr.
«Στις 7/2/1989, πρσλήφθηκα στον ΟΣΕ αρχικά σαν εργάτης στο τρενάκι του Πηλίου και μετά το έτος 1990 ήρθα στον ΟΣΕ Λάρισας στο τμήμα αποσκευών και εμπορευμάτων μέχρι και 30/4/2011 που καταργήθηκε το συγκεκριμένο τμήμα. Ξεκίνησα ως φορτωτής, εν συνεχεία ζυγιστής και επί 6-7 χρόνια ήμουν επιστάτης. Το έτος 2011 την 1 Μαΐου μετακινήθηκα με μετάταξη στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Λάρισας. Στις 6/7/2022 με κινητικότητα του 1ου κύκλου του έτους 2022, επέστρεψα στον ΟΣΕ προκειμένου να εργαστώ ως σταθμάρχης με βάση τις θέσεις της» είπε ο σταθμάρχης στην απολογία του.
Στην ερώτηση της ανακρίτριας σχετικά με το ποια είναι τα κριτήρια που πρέπει να πληροί κάποιος για να υποβάλλει αίτηση, στα πλαίσια της κινητικότητας, ως σταθμάρχης, ο 59χρονος απάντησε:
«Να έχει απολυτήριο λυκείου και δεν θυμάμαι αν υφίσταται και κάποιο ηλικιακό κριτήριο».
Ερώτηση: Τι αφορούσαν οι θέσεις κινητικότητας για τον ΟΣΕ;
Απάντηση: Οι θέσεις κινητικότητας, αφορούσαν μόνο μόνιμους υπαλλήλους. Με βάση τις θέσεις κινητικότητας στην Λάρισα υπήρχαν τέσσερις θέσεις σταθμάρχη και τέσσερις η πέντε θέσεις κλειδούχου. Συνολικά οι θέσεις κινητικότητας στην Ελλάδα ήταν 112 εκ των οποίων καλύφθηκαν οι έξι, δηλαδή δύο σταθμάρχες, εγώ στη Λάρισα και ένα σταθμάρχης στο Λιανοκλάδι και τέσσερις διοικητικοί. Για να καταστεί δυνατή η κινητικότητα ενός υπαλλήλου πρέπει να έχει την έγκριση της διεύθυνσης στην οποία ήδη υπηρετεί και να υπάρχουν και θέσεις στην υπηρεσία στην οποία επιθυμεί να μετακινηθεί. Η σχέση εργασίας που με συνέδεε με τον ΟΣΕ ήταν σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου με νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου.
Ο φορέας υποδοχής της αιτήσεως μου, δηλαδή ο ΟΣΕ, ενέκρινε την αίτηση μου και πέρασα από προφορική συνέντευξη και μετά βγήκε η απόφαση με την οποία έγινε δεκτή η αίτηση μου και δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ. Η συνέντευξη μου έλαβε χώρα με τηλεδιάσκεψη ενώπιον τριμελούς επιτροπής που είχε ορίσει η διοίκηση του ΟΣΕ, περίπου τον Μάιο του 2022 και λογικά έχει καταγραφεί ώστε να γίνει απομαγνητοφώνηση αυτής.
Δεν θυμάμαι το ονόματα των μελών της επιτροπής σίγουρα όμως θα βρίσκονται στα αρχεία της διοίκησης και λογικά είναι αναρτημένα και στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ, διότι προκειμένου οι επιτροπές αυτές να είναι έγκυρες, γίνεται δημόσια ανάρτηση των ονομάτων των μελών της επιτροπής. Στις 6/7/ 2022, έκανα αναφορά ανάληψης υπηρεσίας στην Γ’ Επιθεώρηση του ΟΣΕ Λάρισας της Διεύθυνσης Κυκλοφορίας στην οποία προϊστάμενος είναι ο ……….. Εργάζομαι ήδη 35 χρόνια και απομένουν άλλα πέντε για τη συνταξιοδότησή μου.
Μέχρι να ξεκινήσει η θεωρητική μου εκπαίδευση, την 1/2022, πήγαινα υποχρεωτικά σε διάφορους σταθμούς για να βλέπω. Στους σταθμούς αυτούς με έστελνε ο προϊστάμενος μου …………. Στις 1/8/2022, Ξεκίνησε η θεωρητική μου εκπαίδευση, η οποία είχε διάρκεια έως και 21/10/2022. Στην θεωρητική αυτή η εκπαίδευση ήμασταν 38 άτομα στη Θεσσαλονίκη κι άλλα 40 άτομα στην Αθήνα. Τέλος Ιουλίου, ο ΟΣΕ προσέλαβε για να καλύψει υπηρεσιακές ανάγκες στην Λάρισα άλλους 13 σταθμάρχες, οι οποίοι θα αμείβονταν με μπλοκάκι. Από 22/10/2022 μέχρι και 21/1/2023 κάναμε πρακτική εκπαίδευση σε διάφορους σταθμούς, με βάση το πρόγραμμα που εξέδιδε η Επιθεώρηση. Στα πλαίσια της πρακτικής μου εκπαίδευσης, έκανα προϋπηρεσία στη Λάρισα, στον Παλαιοφάρσαλο, στην Καλαμπάκα και στο Λιτόχωρο. Μετά το τέλος της τρίμηνης πρακτικής εκπαίδευσης, στις 23/1/ 2023, εξετάστηκα γραπτά και στις 24/1/2023 προφορικά στην Θεσσαλονίκη, ενώπιον της επιτροπής που έχει ορίσει η διοίκηση του ΟΣΕ.
Ερώτηση: Ποιο ήταν το περιεχόμενο της εξέτασης σας;
Απάντηση: Η εξέταση αφορούσε στην κυκλοφορία των συρμών, την ηλεκτροκίνηση, τα συστήματα GMSR και ETCS, τα οποία είναι ηλεκτρονικά συστήματα. Το 1ο βρίσκεται εντός του γραφείου του σταθμάρχη και μέσα στις αμαξοστοιχίες, ενώ το δεύτερο είναι στις αμαξοστοιχίες και στην υποδομή (μέσα στις σιδηροδρομικές γραμμές).
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ