Η Μίνα Ορφανού, η γνωστή ηθοποιός και η πρώτη τρανς βραβευμένη για την ερμηνεία της στην ταινία «Στρέλλα», μιλάει στην «ΟΝ time» και τη Σάσα Σταμάτη για τη ψυχολογική βία και το bullying που έχει ζήσει από γνωστή σκηνοθέτιδα.
Μάλιστα, η ταλαντούχα ηθοποιός δεν διστάζει να αποκαλύψει ότι σε γνωστή θεατρική παράσταση έφαγε χαστούκι στη σκηνή από μεγάλη κυρία του θεάτρου χωρίς να υπάρχει στο σενάριο.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Διάβασε το σχετικό απόσπασμα:
-Θα ήθελα να σε ρωτήσω ως ηθοποιός έχεις ζήσει κάποια άσχημη εμπειρία;
Τις πιο πολλές φορές που δέχτηκα λεκτική βία βασικά ήταν στο θέατρο.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
-Τι ακριβώς είχε συμβεί;
Επειδή έκανα αρκετά θεατρικά και δούλεψα με ηθοποιούς που ήταν σε μεγαλύτερη ηλικία, αλλά ως επί το πλείστον πιο πολύ κάνανε θέατρο και τους θεωρώ λίγο στην κουλτούρα της τέχνης. Η λεκτική βία που είχα εισπράξει είναι ότι δεν είμαι της σχολής, ότι είμαι ατάλαντη, ότι πρέπει να φάω πολλά ψωμιά και θα μην έχω το θράσος να ζητάω να είμαι είτε το πρώτο είτε το δεύτερο όνομα. Χωρίς να το έχω ζητήσει να είμαι ποτέ στην αρχή.
– Εσύ πώς ήσουν τότε ψυχολογικά;
Να μιλήσω άνετα;.
-Φυσικά
Βασικά στα α@@δια μου. Εγώ πιστεύω ότι έπαιζα καλά. Θα ήθελα όμως να σου αποκαλύψω ότι λεκτική βία εισέπραξα και από σκηνοθέτη γυναίκα, η οποία τα είχε κάνει πλακάκια με τους υπόλοιπους ηθοποιούς. Πηγαίνανε μετά στο θέατρο ή μετά την πρόβα να πιούν ένα ουζάκι ή ένα κρασάκι στα μαγαζιά που σύχναζαν. Εννοείται εμένα ποτέ δεν μου είχαν πει να πάω μαζί τους. Πρώτον, έτσι κι αλλιώς δεν θα πήγαινα στα χαμαιτυπεία που πήγαιναν και το δεύτερον είναι ότι ήξερα πάρα πολύ καλά ότι παίρνανε την τραβεστί, το θέτω ακριβώς έτσι όπως το νιώθω εγώ, για να τους κάνει νούμερα. Παίρνανε την τρανς, την τραβεστί όπως λένε, για να κάνει νούμερα, δεν με παίρνανε γιατί είχανε μια υπόληψη στο άτομό μου. Και κάποια στιγμή στο συγκεκριμένο θεατρικό που δεν θέλω να αναφέρω όνομα, η ηθοποιός αυτή, η μεγάλη κυρία, η αναιδέστατη γυναίκα, είχε βγάλει την κακιά της από την αρχή. Μου έλεγε δεν είσαι της σχολής, δεν έχεις ταλέντο κ.τ.λ. Στην παράσταση υπήρχε μια σκηνή που με ταρακούναγε σωματικά. Εκεί, σε αυτή τη σκηνή, έφαγα ένα χαστούκι στα μούτρα από αυτή τη γυναίκα όπου τη συγκεκριμένη μέρα ανάμεσα στο κοινό στην πλατεία ήταν μια τρανς από τη Γερμανία και είχε έρθει να με δει κι αντιλήφθηκε το χαστούκι και ακούστηκε η φωνή της από την πλατεία να λέει «αίσχος».
– Το χαστούκι υπήρχε στην πλοκή της παράστασης;
«Όχι δεν υπήρχε».
– Της είπες κάτι μετά;
Όχι ήταν φουριόζα. Ξέρεις κάτι, όταν εγώ είμαι 40 ας πούμε και έρχονται νέα παιδιά, δεν πρέπει να τα ζηλεύω. Έχω δεχτεί τη βία το ότι δεν είμαι ηθοποιός, το ότι «είσαι και τρανς, θα κάνεις τη δουλειά αυτή και δεν θα σε ξαναπάρουμε» και γι’ αυτό αποσύρθηκα πριν με αποσύρει το σύστημα… Θέλω επίσης να σου πως ότι όταν η συγκεκριμένη σκηνοθέτιδα του έργου αντιλήφθηκε τι έγινε και πήγα να της μιλήσω, μου σήκωσε το ανάστημά της, κάτι το οποίο εγώ δεν το επιτρέπω για τον εαυτό μου, δεν μου σήκωσε ανάστημα η ίδια η επιλογή μου, δεν θα μου σηκώσει μια μούτζα (στα καλιαρντά σημαίνει γυναίκα). Και όταν γύρισε και πήγε να μου την πει σχεδόν άγρια χωρίς σεβασμό απέναντι σε έναν άνθρωπο που έχει πάρει και ένα βραβείο, γιατί τελικά η τέχνη δεν βλέπει τίποτα, είναι στραβή και αόμματη και κουφή. Την απείλησα ότι «έτσι και συνεχίσεις να μου μιλάς με αυτό τον τόνο της φωνής σου, γαϊδούρα, θα φύγω από το θεατρικό, έτσι κι αλλιώς δεν έχω υπογράψει συμβόλαιο και θα σε κρεμάσω» και μετά από λίγες μέρες μου έστειλε μήνυμα «συγγνώμη» για να μη με χάσει από την παράσταση. Ήξερε επίσης ότι δεν υπήρχε χαστούκι μέσα στην παράταση που μου είχε δώσει η μεγάλη ηθοποιός του θεάτρου.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ