Αν δεν έχεις κατεβάσει ακόμη το Quizdom στο κινητό σου (κομματάκι δύσκολο) σίγουρα έχεις ακούσει για τον βασιλιά των quiz και το παιχνίδι που έχει προκαλέσει φρενίτιδα! Oι χρήστες έχουν ξεπεράσει το 1.000.000 και οι κόντρες είναι μεγάλες! Ο 30χρονος δημιουργός του που κατάγεται από την Κρήτη και που μεγάλωσε στην Γερμανία, Τριαντάφυλλος Ξυλούρης, αποκαλύπτεται στο TLIFE, μας λέει τι καινούργιο να περιμένουμε και τονίζει πως το σημαντικό και δύσκολο κομμάτι, είναι να φτάσει κανείς από την ιδέα στην υλοποίηση. Τα μηνύματα που περνά με πολύ απλά λόγια, είναι μόνο αισιόδοξα και τον ακούσαμε προσεχτικά…
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Πώς ξεκίνησαν όλα για τον Mr. Quizdom, Τριαντάφυλλο Ξυλούρη
“Στα 13 μου ξεκίνησα να μαθαίνω για τον προγραμματισμό και μ’ άρεσε πάρα πολύ ομολογουμένως! Ξεκίνησα να βλέπω από έναν φίλο μου, μ’ άρεσε και είπα να το κάνω κι εγώ. Με τις λίγες ιστοσελίδες που υπήρχαν τότε, προσπάθησα κι έμαθα ένα σύστημα, το Turbo Pascal με το οποίο δημιούργησα ένα παιχνίδι το οποίο ήταν role – playing game, του οποίου έκανα γραφικά και sound αλλά χαμηλού επιπέδου. Μου πήρε περίπου μισό χρόνο να το ολοκληρώσω κι ακόμη έξι μήνες που χρειάστηκαν για να το πουλήσω.”
Στην ουσία στα 14 σου είχες φτιάξει και είχες πουλήσει το πρώτο σου παιχνίδι. Ακούγεται λίγο εξωπραγματικό…
“Ακριβώς, αλλά πρέπει να τονίσω πως το πούλησα μια φορά και δεν σημαίνει ότι έγινε επειδή ήταν πολύ καλό παιχνίδι, αλλά επειδή το άτομο που το αγόρασε δεν το είχε παίξει καν. Βέβαια έπαιζε ρόλο η εξωτερική εμφάνισή του, είχα φτιάξει κι ένα ωραίο κουτί (νομίζω από παπούτσια), με οδηγίες, φωτογραφίες κλπ. Δεν ξέρω πως ήταν σαν παιχνίδι αλλά ο τρόπος που το παρουσίασα όπως φάνηκε ήταν ελκυστικός. Επίσης να αναφέρω ότι πωλήθηκε μέσω ενός Christmas Market, που τα χρήματα ήταν για φιλανθρωπικό σκοπό. Το αγόρασε μια κοπέλα περίπου στα 15 της χρόνια.”
Μήπως ήταν ερωτευμένη μαζί σου; “Λες ε; (γέλια) Δε νομίζω, ήταν η αδερφή ενός γνωστού μου απλά. Κάτι θα θυμόμουν…”
H ιδέα του Quizdom πώς ξεκίνησε; Πώς κατάφερες ένα παιχνίδι γνώσεων που συναντάμε συχνά – πυκνά, να το κάνεις να ξεχωρίσει τόσο; “Πρώτα απ’ όλα είχα δει ότι γενικά τα παιχνίδια ερωτήσεων πηγαίνουν πολύ καλά, αλλά αυτό που δεν έχω αναφέρει ξανά, είναι ότι πάντα ήθελα να κάνω κάτι που να είναι απλό. Δηλαδή να μην χρειάζεται να κάνεις πολλά κλικ, χιλιάδες ρυθμίσεις, να γίνονται όλα γρήγορα γενικά και να είναι κάτι αρκετά απλό για τον χρήστη. Η αλήθεια είναι ότι πηγή έμπνευσης ήταν και η Apple, της οποίας οι ρυθμίσεις είναι πολύ απλές και η φιλοσοφία της μου ταίριαζε κι έτσι την ακολούθησα και σ’ αυτό το παιχνίδι. Αυτό το είδος παιχνιδιού υπάρχει και στην Αγγλία για παράδειγμα, όπως είναι το Quizup αλλά είναι πολύ πιο περίπλοκο. Δηλαδή ένα πεντάχρονο παιδί πιο εύκολα θα παίξει το Quizdom από το Quizup. Kαι πάλι δεν είμαστε τέλειοι από άποψη απλότητας αλλά έχουμε καταφέρει να είμαστε καλύτεροι από τους άλλους.”
Οι χρήστες είναι περισσότεροι από 1.000.000 και λίγο όλο αυτό πάει να κάνει το παιχνίδι must και να μοιάσει με μέσο κοινονικής δικτύωσης. Ήδη έχουμε ξεκινήσει να ρωτάμε, πώς είσαι στο Quizdom (σ.σ με τι όνομα δηλαδή) Εσύ το περίμενες όλο αυτό; “Όχι. Μάλιστα πρέπει να προσθέσω, ότι αρχικά και στα πλαίσια της απλότητας που λέγαμε, δεν ήθελα να έχει chat το παιχνίδι. Και μερικοί που ασχολούνται με τα παιχνίδια γνώσεων μου είπαν ότι οπωσδήποτε έπρεπε να μπει κι αν δεν τους άκουγα, θα είχε βγει το παιχνίδι δίχως chat. Τροφοδοεί τον ανταγωνσιμό κι αυτό είναι πολύ σημαντικό.“
Καλά δεν είναι μόνο αυτό; Υπάρχει και πολύ φλερτ μέσω του chat, το γνωρίζεις…
Ναι, το γνωρίζω! (γέλια) Και πριν από λίγο μου είπε μια φίλη μέσω facebook ότι το νέο trend είναι να κάνεις καμάκι μέσω Quizdom!
Θα μπει και φωτογραφία στο προφίλ κάθε χρήστη; Τι άλλο καινούργιο να περιμένουμε; “Ναι! Θα μπορεί να γράψει κι ένα μικρό σχόλιο για τον εαυτό του – τύπου βιογραφικό – και θα εμφανίζεατι η καλύτερη και η χειρότερη κατηγορία του κάθε χρήστη. Αυτό νομίζουμε θα ενδυναμώσει ακόμη περισσότερο το social κομμάτι. Και δεν θα είναι μόνο μία η φωτογραφία που θα μπορεί να ανεβάσει ο χρήστης αλλά ακόμη έξι επιπλέον. Μάλιστα θα μπορεί κανείς να κάνει πιο άμεσα chat και με χρήστες που έπαιξε στο παρελθόν. Φυσικά υπάρχουν πολλά ακόμη στο μυαλό μας, αλλά θα δούμε πρώτα πώς θα ανταποκριθεί ο κόσμος σε αυτά και βλέπουμε. Μέσα στον Ιούνιο πιστεύουμε θα είναι διαθέσιμα όλα αυτά.”
Γιατί ένας χρήστης δεν μπορεί να διαλέξει πάντα τις κατηγορίες που θέλει; “Εμφανίζονται πιο σπάνια οι κατηγορίες που επιλέγεις πιο συχνά. Αυτό όντως υπάρχει μέσα στον αλγόριθμο να γίνεται, γιατί αν διαλέγεις όλο τις ίδιες, σε λίγο καιρό θα έχεις απαντήσει όλες τις ερωτήσεις και μετά θα με βρίζεις πως δεν υπάρχουν πολλές ερωτήσεις.”
Έχετε σκοπό να προσθέσετε και νέες κατηγορίες; “Το συζητάμε κι αυτό, όμως αυτή την περίοδο συνεχίζουμε να διορθώνουμε και να προσθέτουμε τις ερωτήσεις των χρηστών, της κάθε υπάρχουσας κατηγορίας.”
Πόσο καιρό μπορεί να περάσει για να δει κανείς μια ερωτήσή του δημοσιευμένη στο παιχνίδι; “Περίπου ένας μήνας”.
Παράπονα δέχεσαι για το παιχνίδι; “Σίγουρα… Και δεχόμαστε και προσαρμόζουμε κάποιες φορές το παιχνίδι πάνω σε αυτά, όμως δεν δίνουμε πάντα σημασία γιατί κάποια είνα αντίθετα από διάφορους χρήστες πολλές φορές. Για παράδειγμα κάποιος παραπονιέται ότι είνα ιλίγες οι 12 ώρες για να απαντήσει σε μια πρόκληση και θέλει 24, ενώ κάποιος άλλος λέει ότι είναι πολλή η ώρα και θέλει μια ώρα. Οπότε αυτούς τους δύο δεν θα τους ευχαριστήσουμε ποτέ και προσπαθούμε να βρούμε μια ισορροπία.
Πού θες να φτάσει όλο αυτό; Έχεις κάποια όρια στο μυαλό σου; “Εμείς θέλουμε να διαδοθεί και να σταθεροποιηθεί σε ολόκληρη την Ελλάδα. Όσοι το χρησιμοποιούν σαν εφαρμογή να συνεχίσουν να το κάνουν για πάντα, ώστε να μπουν και νέες λειτουργίες, να γίνεται όλο και πιο ενδιαφέρον και να χρησιμοποιείται σαν τρόπος επικοινωνίας. Θέλουμε να κρατήσουμε για πάντα τους φίλους που έχουμε. Αυτός είναι ο στόχος που έχουμε για την Ελλάδα. Πέρα από αυτό έχουμε και στόχο τη δημιουργία και νέων παιχνιδιών σε διαφορετικές γλώσσες.”
Φοβάσαι μην ξεφουσκώσει όλο αυτό απότομα; Τώρα είναι πρώτο στο appstore κλπ. “Αυτή τη στιγμή δεν έχουμε κάτι να μας φοβίζει… Βλέπουμε ότι τα νούμερα είναι σταθερά και οι χρήστες αυξάνονται επίσης με σταθερό ρυθμό. Είμαστε πολύ ψηλά από χρήστες, επισκεψιμότητα, χρόνο παραμονής… Έχοντας δει αυτό κάνουμε τα πάντα για να κρατήσουμε αυτό το κοινό. Γέρουμε πολύ καλά ότι στις gaming υπηρεσίες πρέπει να ανανεώνεται το περιεχόμενο για να κρατάει σε ενδιαφέρον τους χρήστες αλλιώς θα γίνει βαρετό. Οπότε όλες οι ενέργειες που κάνουμε, έχουν σκοπό να κρατήσουμε τη βάση που έχουμε ήδη. Δεν φοβόμαστε αλλά το προσέχουμε πολύ και είναι μεγάλη πρόκληση για μας να κρατήσουμε σταθερό το επίπεδο. Στον αέρα το παιχνίδι βρίσκεται 10 μήνες. Βγήκε 31 Ιουλίου”
Τα έσοδα πώς πάνε; Ο Έλληνας έχει ξανοιχτεί με το διαδύκτιο ή υπάρχει καχυποψία;
“Σίγουρα τα έσοδα είναι ανά χρήστη πολύ λιγότερα σε σχέση με άλλες χώρες, επειδή δεν έχουμε στην Ελλάδα πολλές πιστωτικές κάρτες, ωστόσο εμείς είμαστε οκ, ώστε να πληρώνουμε τα έξοδά μας και τους ανθρώπους που συνεργαζόμαστε. Είμαστε σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο κι αν συνεχίσουμε έτσι θα μπορέσουμε να κάνουμε κι άλλες κινήσεις. Όπως να πάμε και σε άλλες χώρες, με νέα παιχνίδια…”
Το κόστος για το ξεκίνημα σε δυσκόλεψε; Είσαι μόλις 30…“Το μεγαλύτερο κόστος ήταν οι εργασίες των άλλων. Οι προγραμματιστές για παράδειγμα στοιχίζουν αρκετά. Άλλα έξοδα, είναι οι server, κάποιες κινήσεις marketing, το νομικό κομμάτι…”
Πριν από λίγο καιρό σε είδαμε στα Kardashians και στο τέλος έκανες challenge στον Άδωνι Γεωργιάδη. Ανταποκρίθηκε; “Ακόμη δεν έχει απαντήσει )γέλια) Βέβαια κι εμείς δεν τον έχουμε ψάξει όσο θα έπρεπε… Δεν έχω εννοείται κάτι προσωπικό μαζί του, απλά ξέρω πως θα κάναμε ένα πολύ ενδιαφέρον ματς μαζί. Ισχύει ακόμη η πρόσκληση που του κάναμε. Θέλουμε να παίξουμε αναντίον του και θα βρούμε έναν τρόπο (αν δεχτεί) όλο αυτό να έχει πάρα πολύ ενδιαφέρον.
Ποιες κατηγορίες θα διάλεγες εσύ και ποιες πιστεύεις ότι θα διάλεγε εκείνος αν έπαιζε μαζί σου; “Σίγουρα δεν θα διάλεγα Πολιτική… Για να τον “στείλω” θα διαλέξω την κατηγορία Παιχνίδια και 20ο Αιώνα που θα είναι κι εκείνος σίγουρα καλός, αλλά είναι μια από τις αγαπημένες μου κατηγορίες. Εκείνος πιστεύω δεν θα διάλεγε Πολιτική για να είναι απρόβλεπτος, αλλά Τέχνες και Celebrities για να μας “στείλει” αδιάβαστους ή και Φαγητό.”
Τι μήνυμα θα έστελνες στους νέους σε αυτή την απαισιόδοξη περίοδο που βρισκόμαστε; “Το βασικό είναι να πιστεύουν περισσότερο στον εαυτό τους. Συγκεκριμένα στο διαδίκτυο μπορούν να γίνουν πολλά ωραία πράγματα αλλά στην Ελλάδα δυσκολεύονται οι νέοι να το πιστέψουν. Θα χαιρόμουν πολύ αν έβλεπα το αντίθετο. Η τραγική οικονομική κατάσταση έχει καταστρέψει και τις ελπίδες τους. Για μια καλή ιδέα αξίζει να τολμήσεις! Με μια καλή ομάδα όλα γίνονται…
Και για το Quizdom η ιδέα ήταν δική μου, αλλά εγώ δεν δίνω πολλή αξία στην ιδέα. Γενικά αυτό είναι κάτι που ισχύει στον κόσμο των start ups, αλλά στην Ελλάδα δεν έχει περάσει πολύ… Αυτό που είναι δύσκολο είναι η υλοποίηση και σ’ αυτό πρέπει να δίνει κανείς βαρύτητα.”
Της Εβίτας Τσιλοχρήστου
Φωτογραφία: Ξένια Τσιλοχρήστου
Μακιγιάζ: Ζήνα Ευθυμιάδη
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ