Ο K. Ρήγος μιλά στο ΤLIFE για το ανέβασμα της παράστασής του σε φεστιβάλ της Ιταλίας

Μαζί με τo χοροθέατρο Οκτάνα, ο Έλληνας δημιουργός θα παρουσιάσει στο φεστιβάλ Teatri Di Vita την παράσταση Dressed Undressed. Το TLIFE μίλησε με τον Κωνσταντίνο Ρήγο λίγες ώρες πριν την παρουσιάση του έργου στην ιταλική πόλη.

Το φεστιβάλ Teatri Di Vita γίνεται εδώ και αρκετά χρόνια κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού στη Μπολόνια της Ιταλίας. Φέτος, με αφορμή και όσα έχουν συμβεί στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, οι υπεύθυνοι αποφάσισαν να αφιερώσουν όλες τις εκδηλώσεις στη χώρα μας με χοροθέατρο, κινηματογράφο, γεύσεις και μουσικές από την Ελλάδα! Ο Κωνσταντίνος Ρήγος επιστρέφει στο φεστιβάλ μετά από αρκετά χρόνια με το χοροθέατρο Οκτάνα… Διάβασε τι μας είπε λίγο πριν την παράσταση

Ένα ιταλικό φεστιβάλ αφιερωμένο στην Ελλάδα…
Κ.Ρ.:Είναι ένα φεστιβάλ που γίνεται κάθε χρόνο εδώ στο Theatri di vita, ένα θεματικό φεστιβάλ… με focus πάντα σε μια χώρα. Στο παρελθόν έχουν κάνει την Κίνα, την Ινδία, αλλά και το Βερολίνο και κάποιες άλλες πόλεις! Φέτος θα κάνουν την Ελλάδα

/

Επιστροφή στην παράσταση “Ντυμένοι – Γυμνοί”…
Κ.Ρ.: Την ανέβασα πριν από δύο χρόνια στην Αθήνα και μετά την παρουσιάσαμε στην Λιουμπιάνα στη Σεβίλλη και τώρα εδώ στη Μπολόνια. Είναι ένα έργο το οποίο επειδή είναι πολύ ιδιαίτερο συνήθως το προτιμούν στο εξωτερικό… Έχει μια πολύ ιδιαίτερη σχέση με το χορό. Βασίζεται πάρα πολύ στους δύο ερμηνευτές με δεδομένο ότι δεν έχει τίποτα άλλο, δεν έχει μουσική, σκηνικά εκτός από το χρυσό πάτωμα στο οποίο καθρεφτίζονται. Δεν έχει ειδικούς φωτισμούς, δεν έχει κάποιο εφέ. Μιλά ουσιαστικά για τη σχέση ανάμεσα σε δύο πρόσωπα και στις αντικρουόμενες σχέσεις που διαδραματίζονται μεταξύ τους. Στο πως έρχονται κοντά, απομακρύνονται, ντύνονται γδύνοτναι και ουσιαστικά βρίσκει ο ένας μέσα από τον άλλο τον Κάιν και τον Άβελ. Αυτή η σχέση ανάμεσα στο αρσενικό και την αντιπαλότητά του.

/

Μια δύσκολη παράσταση που όμως “μιλά” εύκολα στο κοινό…
Κ.Ρ.: Είναι μια χορογραφία που όταν τη φτιάξαμε τη θεωρούσα δύσκολη. Αντιλαμβάνομαι όμως πως με ένα τρόπο δημιουργεί μια σχέση με το κοινό, όπου και να το έχουμε παρουσιάσει, που μετά από λίγο αποκωδικοποιεί ο θεατής τι βλέπει και μπαίνει στη διαδικασία και το παρακολουθεί. Και ενώ θα περίμενε κανείς πως είναι μια δύσκολη παράσταση οι θεατές έχουν αντιληφθεί απολύτως το τι έχει συμβεί, χωρίς να είναι περιγραφικό! Απλά μπαίνουν στη διαδικασία και το αντιλαμβάνονται.

/

Η κρίση εμπνέει… παρακινεί την τέχνη
Κ.Ρ.: Είχαμε παρουσιάσει μια άλλη μου παράσταση το “ξενοδοχείο Ορφέας”, στο παλιό θέατρο! Όταν με πήραν και μου ζήτησαν να ξανάρθω, τους ρώτησα πώς αποφάσισαν να επικεντρωθούν στην Ελλάδα. Μου είπαν ότι είναι πολιτικοί οι λόγοι… Με την έννοια πως είναι και εκείνοι μια χώρα σε κρίση, και θέλουν να στηρίξουν μια χώρα σε τέτοια κατάσταση.

/

/

Ανθρώπινες σχέσεις… Μια πολύπλευρη επαφή!
Κ.Ρ.: Το έργο δέν έχει πολιτική διάσταση! Μιλάει μόνο για την αγωνία στην σχέση ανάμεσα σε δύο ανθρώπους. Σε μια σωματική σχέση που ο ένας, προσπαθεί να βρει μέσα από τον άλλο τον εαυτό του. Πάντα βέβαιια η μάχη ανάμεσα σε δύο ανθρώπους περιέχει όλα τα στοιχεία τα κοινωνικά και τα πολιτικά και τα θέματα του φύλου κτλ.

Read More

And More

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232164