Επίσημη πρεμιέρα στο θέατρο Αθηνών έκανε χθες βράδυ η θεατρική παράσταση “Πουπουλένιος” με τους Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, Νίκο Κουρή, Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο και Γιώργο Πυρπασόπουλο.
Το “παρών” στη βραδιά έδωσαν πολλοί επώνυμοι από τον καλλιτεχνικό χώρο που χάρισαν το θερμό τους χειροκρότημα στους πρωταγωνιστές. Ανάμεσά τους ήταν ο Σάκης Ρουβάς, ο Λάκης Λαζόπουλος, ο Γρηγόρης Βαλτινός, η Σμαράγδα Καρύδη, ο Θοδωρής Αθερίδης, ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, ο Τάκης Ζαχαράτος, ο Κώστας Κόκλας, ο Πυγμαλίων Δαδακαρίδης και πολλοί άλλοι.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Από το πλευρό του Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη δεν έλειπε και η αγαπημένη του Αθανασία Σμαραγδή.
Λίγα λόγια για την υπόθεση του έργου:
Σε ένα άγνωστο, αυταρχικό καθεστώς, ένας συγγραφέας ανακρίνεται από δύο αστυνομικούς ερευνητές για τις παράξενες ιστορίες που έχει γράψει. Ιστορίες με παιδιά. Όχι, όμως, «για παιδιά». Κάποιες αστείες και τρυφερές, κάποιες σκληρές και ζοφερές. Είναι, λοιπόν, κακό να γράφεις ιστορίες; Τι ακριβώς έχει συμβεί στην πόλη; Τι έπαθε το κοριτσάκι που βρέθηκε στους θάμνους; Λένε αλήθεια οι αστυνομικοί; Τι συνέβη στο μικρό Εβραίο; Γιατί δεν το ‘γραψαν οι εφημερίδες; Είναι αλήθεια πως κάποιος έχει μιμηθεί τις ιστορίες του συγγραφέα; Τι σχέση έχει μ’ όλα αυτά ο τρυφερός αδελφός του; Γιατί πάσχει από νοητική στέρηση; Τι τους συνέβη όταν ήταν παιδιά; Τι συνέβη σ’ όλους μας, όταν ήμασταν παιδιά;
Η βία και η τρυφερότητα συνυπάρχουν και εναλλάσσονται σε αυτή τη γεμάτη ανατροπές, χιούμορ και στοιχεία θρίλερ αστυνομική πλοκή η οποία ισορροπεί υποδειγματικά ανάμεσα στον κωμικό παραλογισμό και τη γνήσια τραγωδία.
Συνεχείς ανατροπές, χιούμορ, ευφυείς διάλογοι. Αν και το πολιτικό σχόλιο για τη βία της εξουσίας είναι αναπόφευκτο, στην ουσία, πρόκειται για ένα έργο που μιλάει για την τρυφερότητα της παιδικής ηλικίας. Και για την ανάγκη μας να επιστρέφουμε εκεί που όλα αρχίζουν με το “Μια φορά κι έναν καιρό…”. Την ανάγκη να πούμε και ν’ ακούσουμε ιστορίες.
Το έργο (The Pillowman) έκανε παγκόσμια πρεμιέρα το 2003 στο Βασιλικό Εθνικό Θεάτρου του Λονδίνου και πανελλήνια πρεμιέρα το 2005 στον Εξώστη του θεάτρου Αμόρε. Οπουδήποτε ανέβηκε διεθνώς σημείωσε πολύ μεγάλη καλλιτεχνική και εμπορική επιτυχία. Επιπλέον, διακρίθηκε ως το καλύτερο νέο θεατρικό έργο με το Βραβείο Olivier το 2004, τιμήθηκε με το βραβείο Drama Desk Award 2004-2005 εξαιρετικού θεατρικού έργου το 2005, ενώ την ίδια χρονιά υπήρξε υποψήφιο ως το καλύτερο θεατρικό έργο για το Βραβείο Tony.