Τώρα που είναι χειμώνας μας αρέσει να χαλαρώνουμε στο σπίτι και το cocooning είναι από τα αγαπημένα μας! Μέσα σε αυτά που μπορούμε να κάνουμε είναι και το διάβασμα… Το TLIFE μάζεψε τις καλύτερες προτάσεις και μάλιστα κάποιες από αυτές σας τις κάνουμε δώρο!
Αυτοί είναι οι νικητές των δώρων των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς!
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Οι νικητές των εκδόσεων Ψυχογιός, μπορούν να περάσουν από Μαυρομιχάλη 1 και να παραλάβουν τα βιβλία τους
Ζωή του Πι: Ελπίδα Παναγιωτάτου, Δημητριάδου Χριστίνα
Κοκκινο Καραβάκι, κόκκινο ποδήλατο: Κωνσταντίνα Δενιόζου, Μαρία Θεοδοσοπούλου
Ένας ξαφνικός θάνατος:Νίκη Κουτσούκη, Μπούχρας Κωνσταντίνος
Οι νικητές των εκδόσεων Λιβάνη, μπορούν να περάσουν από Σόλωνος 98 και να τα παραλάβουν.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
“Το φως των πλάνων αστεριών”: Πηνελόπη Σούρλα, Ευστρατία Σαλή, Δώρα Σκαρκάλα
“Αιώνια Νύχτα”: Ελένη Κοντάκου, Βασίλιος Βερύκιος, Σοφία Σκρεκα
“Ο τροχός της μοίρας”: Αγγελοπούλου Μαίρη Μαρία Χατζηδιάκου Θάλια Χρήστου
“Η Αιώνια Προσδοκία”: Όλγα Γιάζλα, Ζωή Παπαστάθη, Καστανίδης Νίκος
Διάβασε εδώ όλες τις προτάσεις!
Oι προτάσεις του από τις εκδόσεις “Λιβάνη”
“Το φως των πλάνων αστεριών” , Μανδάλη Μαίρη
Άνθρωποι πολλοί, τούτο το ζεστό Απρίλη, θα κουβαλήσουν τη δική τους ιστορία στο σπίτι της θάλασσας, στην καρδιά τους, στο μυαλό τους, στην ψυχή τους, στο κάθε σημάδι του κορμιού τους, μια θύμηση, μια αλήθεια ζωής, μια ντροπή, μια κατηγόρια, μια αγάπη κι ένα μωρό. Είναι άνθρωποι παλιοί κι αγαπημένοι, άλλοι καινούριοι και ξαφνικοί. Άνθρωποι-ευχές, άνθρωποι-χρωστούμενοι, κι ανάμεσά τους, πέρα και πάνω από τις αναμνήσεις, άνθρωποι-σημάδια.
Αν η Ελένα ζούσε σε τούτο τον κόσμο της ύλης, θα ένιωθε λίγη μοναξιά. Ίδια μ’ αυτή που νιώθεις όταν μια παράσταση βαδίζει στο τέλος της κι εσύ αγωνιάς για την αποδοχή ή την απόρριψη. Μα ένα νανούρισμα θα αντηχήσει ολούθε στο νησί και για πρώτη φορά θα ακουστεί. Κι όταν το φως της μέρας θα νικήσει εκείνο των πλάνων αστεριών, μια αύρα θα φέρει το άρωμά της κι η Ελένα θα νιώσει ευτυχισμένη κι ας μη ζει πια σε τούτο τον κόσμο της ύλης.
Για τις τρεις γυναίκες το «κουτί της ευτυχίας» φέρει ένα μυστικό, μια πλάνη και μια ευχή. Για την Ερσαλία μια εμμονή που της κατέστρεψε τη ζωή και μια απάτη που εύκολα συγχωρέθηκε, μα μόνο από έναν άνθρωπο, όχι από τη μοίρα. Για την Αμαλία τους χτύπους μιας καρδιάς μέσα της που απεγνωσμένα προσπάθησε να την κάνει να σιγήσει, μέχρι τη στιγμή που την άκουσε να νανουρίζεται. Για την Τζούλια την τελευταία ευκαιρία μιας ευτυχίας τιμωρημένης για μια καρδιά που χτύπησε και σιώπησε. Την τελευταία ευκαιρία μιας αγάπης που πάντα θα βρίσκει «…στο χείλος του κόσμου, δώθε απ’ το όνειρο και κείθε απ’ τη γη!».
“Ο τροχός της μοίρας” , Καλαϊτζόγλου Λούλα
Η Αιμιλία, ένα κορίτσι μεγαλωμένο σε μικροαστική οικογένεια, έχει όνειρα να σπουδάσει και να ζήσει ανέμελη φοιτητική ζωή, κάνοντας παράλληλα πολλά ταξίδια. Οι γονείς της όμως έχουν άλλα σχέδια για εκείνη. Πέφτει στην καλοστημένη παγίδα τους και αρραβωνιάζεται τον άντρα που έχουν επιλέξει γι’ αυτή. Στη διάρκεια ενός ταξιδιού για να συναντήσει τον αρραβωνιαστικό της, ερωτεύεται κεραυνοβόλα κάποιον άλλο. Ο έρωτας αυτός τη σημαδεύει. Το νεαρό της ηλικίας της δεν της επιτρέπει να πάρει μόνη της αποφάσεις. Την οδηγούν παρά τη θέλησή της στο γάμο, γεγονός που τη φέρνει αντιμέτωπη με πολύ δύσκολες καταστάσεις. Μέσα της κρύβει ένα μεγάλο μυστικό που τη βασανίζει, αλλά ταυτόχρονα της δίνει χαρά και δύναμη. Μετά από είκοσι χρόνια και κάτω από περίεργες συνθήκες συναντάει ξανά τον έρωτα της ζωής της. Θα τα καταφέρει να γίνει ευτυχισμένη;… Η αγάπη είναι αίσθηση, είναι ζωή, κινείται ανάµεσά µας. Μας αγγίζει και, όταν τη νιώθουµε, πληµµυρίζει την ψυχή µας µε φως. Είναι νότες που έγιναν τραγούδια και γλύκαναν τα χείλη. Μάτια που δάκρυσαν και έκαναν τη θλίψη χαρά. Σαν τι παράξενο πρόσωπο, άραγε, να έχει; Δεν µπορώ να το φανταστώ! Τώρα έµαθα πως η ευτυχία δεν υπάρχει πουθενά. Τα παλάτια που υπάρχουν στη φαντασία µας, από λαµπερό κρύσταλλο, γκρεµίζονται στο πρώτο φύσηµα της αλήθειας. Όµως η ανθρώπινη λαχτάρα για την ευτυχία θα υπάρχει αιώνια στην καρδιά µας.
“Η αβησσυνιακή απόδειξη” , Γουάιτ Τζένι
Κωνσταντινούπολη, Μάιος 1453. Καθώς εφτά χιλιάδες πάνοπλοι άντρες ετοιμάζονται να υπερασπιστούν το Βυζάντιο ενάντια στους εισβολείς, ο Ισαάκ Μετοχίτης και η οικογένειά του αναλαμβάνουν τη διάσωση μιας μυστηριώδους ασημένιας λάρνακας.
Τετρακόσια χρόνια αργότερα, στην οθωμανική Κωνσταντινούπολη, ο δικαστής Καμίλ πασάς βρίσκεται αντιμέτωπος με κλοπές αρχαιοτήτων από τεμένη και εκκλησίες, οι οποίες πολύ σύντομα κάνουν την εμφάνισή τους στις αγορές της Δύσης. Χριστιανοί και μουσουλμάνοι αλληλοκατηγορούνται για τις ιερόσυλες κλοπές και η πόλη βρίσκεται στο χείλος αιματηρών ταραχών. Στο εκρηκτικό σκηνικό έρχεται να προστεθεί μια σειρά δολοφονιών, τα θύματα των οποίων φέρουν την ίδια πάντα σφραγίδα. Οι πηγές του οδηγούν τον Καμίλ σε μια μυστική σέκτα αποτελούμενη από απογόνους Αβησσυνών σκλάβων οι οποίοι ζουν στα έγκατα της Κωνσταντινούπολης.
Η ανακάλυψη του αρχαίου κειμηλίου εκεί και η μετέπειτα κλοπή του δίνουν το σημείο εκκίνησης ενός ξέφρενου αγώνα δρόμου ανάμεσα σε αυτούς που έχουν ορκιστεί να το προστατεύουν και σε εκείνους που δε θα διστάσουν μπροστά σε τίποτα προκειμένου να αποκτήσουν πρόσβαση στο εκρηκτικό μυστικό που θα μπορούσε να αλλάξει το ρου της ιστορίας.
“Η αιώνια νύχτα”, Ντελ Τόρο Γκιγιέρμο&Χόγκαν Τσακ
Έχουν περάσει δύο χρόνια από τότε που ο βαμπιρικός ιός εξαπολύθηκε και ολόκληρη η ανθρωπότητα βρίσκεται τώρα στο χείλος του αφανισμού. Υπάρχει μόνο νύχτα, αφού ο πυρηνικός χειμώνας έχει καταπιεί τον κόσμο και το ηλιόφως φιλτράρεται μέσα από τη δηλητηριώδη ατμόσφαιρα, δημιουργώντας τις ιδανικές συνθήκες για τη βασιλεία των βαμπίρ.
Το μέλλον της ανθρωπότητας βρίσκεται στα χέρια μιας ετερόκλητης ομάδας μαχητών για την ελευθερία. Τώρα, στην πιο κρίσιμη στιγμή, υπάρχουν ενδείξεις για έναν προδότη ανάμεσά τους… Κι ενώ ένας μόνο θνητός κρατά στα χέρια του το κλειδί για τον αφανισμό του Αφέντη, το ερώτημα παραμένει μετέωρο: είναι άξιος να σηκώσει το βάρος της ανθρώπινης μοίρας;
Και ποιος είναι αυτός που θα προβεί στην έσχατη θυσία, προσφέροντας στους υπόλοιπους την ελπίδα σωτηρίας; Ένα συγκλονιστικό θρίλερ που εξελίσσεται με τον καταιγιστικό ρυθμό αστυνομικού μυθιστορήματος και απογειώνεται με συναρπαστική κινηματογραφική φαντασία και απρόβλεπτες ανατροπές
“Everneath – Αιώνια προσδοκία” | Μπρόντι Άστον
Την περασμένη άνοιξη η Νίκι Μπέκετ εξαφανίστηκε. Την άρπαξε το Έβερνιθ, η Κάτω Γη… Τώρα έχει επιστρέψει στην παλιά της ζωή, την οικογένεια και το φίλο της, πριν εξοριστεί ξανά στο Έβερνιθ… αυτή τη φορά για πάντα. Έχει έξι μήνες πριν γυρίσει, έξι μήνες για αποχαιρετισμούς για τους οποίους δε βρίσκει λόγια, έξι μήνες για να βρει τη σωτηρία – αν υπάρχει. Η Νίκι λαχταρά να περάσει τους πολύτιμους αυτούς μήνες ξεχνώντας την Κάτω Γη και προσπαθώντας να επανασυνδεθεί με το φίλο της Τζακ, τον άνθρωπο που αγαπά πάνω απ’ όλους και όλα. Υπάρχει, όμως, ένα πρόβλημα: ο Κόουλ, ο πανταχού παρών αθάνατος που την παρέσυρε αρχικά στην Κάτω Γη, την έχει ακολουθήσει. Θέλει να πάρει το θρόνο και είναι πεπεισμένος ότι η Νίκι είναι το κλειδί για να τα καταφέρει. Όσο ο χρόνος της Νίκι στην Επιφάνεια λιγοστεύει και οι σχέσεις της αρχίζουν να ξεφεύγουν από τον έλεγχό της, θα αναγκαστεί να πάρει τη δυσκολότερη απόφαση της ζωής της: πρέπει να βρει τρόπο να ξεγελάσει τη μοίρα και να μείνει στη γη μαζί με τον Τζακ ή να επιστρέψει στο Έβερνιθ και να γίνει η βασίλισσα του Κόουλ; Μια απόδραση από την αιωνιότητα για την αλήθεια μιας στιγμής.
Αξίζει να τα θυσιάσεις όλα για την αιωνιότητα; Εγώ το έκανα. Η αιωνιότητα όμως είναι ατέλειωτη. Όταν ήμουν στο Έβερνιθ σκεφτόμουν τον Τζακ κάθε μέρα. Κάθε λεπτό. Ακόμα κι όταν πια ξέχασα το όνομά του, η εικόνα του ήταν μέσα μου. Με λένε Νίκι. Έξι μήνες πριν, κατέβηκα στην Κάτω Γη. Για να είμαι με τον Κόουλ. Αλλά δεν μπορούσα να βγάλω τον Τζακ από τη σκέψη μου. Κι έτσι επέστρεψα…
Οι προτάσεις από τις εκδόσεις “Ψυχογιός”
Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΠΙ, ΓΙΑΝ ΜΑΡΤΕΛ
«Θα σου διηγηθώ μια ιστορία που θα σε κάνει να πιστέψεις στον Θεό».
Η ιστορία που ο ηλικιωμένος Ινδός διηγήθηκε στο συγγραφέα είναι η απίστευτη ζωή του Πι Μολιτόρ Πατέλ, που έκανε το γύρο του κόσμου και βρίσκεται μέσα σε τούτο δω το βιβλίο.
Ο Πι και η οικογένειά του ζουν στην Ινδία και διατηρούν ένα ζωολογικό κήπο. Ο νεαρός Πι έχει δύο αγάπες: τα ζώα και το διάβασμα. Διαβάζει με πάθος ό,τι έχει σχέση με τον Ινδουισμό, το Χριστιανισμό και το Ισλάμ και, προς μεγάλη έκπληξη των γονιών του, αποδέχεται και πιστεύει και τις τρεις θρησκείες. Κάποτε η οικογένεια αποφασίζει να μεταναστεύσει στον Καναδά μαζί με τα ζώα. Το πλοίο όμως ναυαγεί κι ο Πι βρίσκεται μόνος σε μια βάρκα μαζί με μια απίστευτη ομάδα: μια ζέβρα, μια ύαινα, έναν ουρακοτάγκο και μια τεράστια βασιλική τίγρη της Βεγγάλης. Ο Πι πρέπει τώρα να συνυπάρξει με ναυαγούς που δεν μπορεί να βάλει ο νους του ανθρώπου. Με εξυπνάδα, με απίστευτο θάρρος και ανομολόγητο φόβο, αποδέχεται τη φύση του κάθε ζώου και αναπτύσσει μια άρρηκτη σχέση κυρίως με την τίγρη. Δεν είναι τυχαίο που αυτή έχει όνομα ανθρώπου: Ρίτσαρντ Πάρκερ. Ο Γιαν Μαρτέλ μας δίνει ένα καταιγιστικό βιβλίο. Μια συγκλονιστική παραβολή για την πάλη ανάμεσα στην ψυχή και τη σάρκα. Συγκινητικό χωρίς μελοδραματισμούς, με χιούμορ ακόμα και στις πιο δραματικές του στιγμές, σε κάνει να σκεφτείς τους προσωπικούς σου Ρίτσαρντ Πάρκερ, τα δικά σου ναυάγια, και σε μαθαίνει πώς να επιβιώνεις.
ΕΝΑΣ ΞΑΦΝΙΚΟΣ ΘΑΝΑΤΟΣ, ΤΖ. Κ. ΡΟΟΥΛΙΝΓΚ
ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΠΟΛΗ… Όταν ο Μπάρι Φερμπράδερ πεθαίνει ξαφνικά στα σαράντα του, η μικρή αγγλική κοινότητα του Πάγκφορντ συγκλονίζεται. Το Πάγκφορντ είναι ένα ειδυλλιακό μέρος, χαρακτηριστικό αγγλικό τοπίο, με μια πλακόστρωτη κεντρική πλατεία και ένα αρχαίο αβαείο, ωστόσο, πίσω από την ηρεμία και την ομορφιά του κρύβεται μια εμπόλεμη πόλη. Οι πλούσιοι είναι σε πόλεμο με τους φτωχούς, οι έφηβοι με τους γονείς τους, οι γυναίκες με τους άντρες τους, οι δάσκαλοι με τους μαθητές τους… Το Πάγκφορντ δεν είναι καθόλου αυτό που φαίνεται. Η άδεια θέση του Μπάρι στο Ενοριακό Συμβούλιο θα γίνει ο καταλυτικός παράγοντας για να ξεσπάσει ο μεγαλύτερος πόλεμος που έχει ζήσει ποτέ η πόλη. Ποιος θα θριαμβεύσει στις εκλογές που είναι γεμάτες πάθος, υποκρισία και απροσδόκητες αποκαλύψεις; Το πρώτο μυθιστόρημα της Τζ. Κ. Ρόουλινγκ για ενηλίκους θα προκαλέσει και θα εκπλήξει.
ΨΩΜΙ & ΑΛΑΤΙ – THE COOKBOOK, ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΟΥΚΑΚΟΣ
Στο εξαιρετικής αισθητικής αυτό βιβλίο, ο Γιάννης Λουκάκος «φωτογραφίζει» το φαγητό, αλλά και τη λειτουργία και τη φιλοσοφία του βραβευμένου εστιατορίου Ψωμί & Αλάτι, στο οποίο είναι σεφ και συνιδιοκτήτης. Προερχόμενος από το χώρο της «υψηλής γαστρονομίας», ο συγγραφέας έχει εισπράξει ενθουσιώδη σχόλια για την τολμηρή και έξυπνη κίνησή του, να δημιουργήσει ένα εστιατόριο που απογυμνώνει το φαγητό από τις περιττές γαστρονομικές θεατρικότητες και τις πομπώδεις παρουσιάσεις, αποδεικνύοντας πως το καλό φαγητό δεν είναι προνόμιο μόνο των ακριβών εστιατορίων. Το Ψωμί & Αλάτι – The Cookbook παρουσιάζει περισσότερα από 50 πιάτα και πάνω από 120 συνταγές με τρόπο απλό και κατανοητό ώστε να καθοδηγεί απόλυτα τον αναγνώστη, αποδεσμεύοντάς τον ταυτόχρονα από την «τυφλή» αναπαραγωγή των πιάτων και ενθαρρύνοντάς τον να χρησιμοποιήσει τη δική του κρίση και έμπνευση. Με βάση τις συμβουλές για βασικές τεχνικές που θα βρείτε στις σελίδες του βιβλίου, καθώς και τις οδηγίες για την παρασκευή των συνταγών, ο σεφ σάς προσκαλεί να δημιουργήσετε πιάτα που μπορούν να καλύψουν τόσο τις ανάγκες σας για το καθημερινό τραπέζι όσο και για μια ιδιαίτερη και ξεχωριστή περίσταση. Ένα χρηστικό βιβλίο για όλους όσοι αγαπούν τη μαγειρική, με την υπογραφή του βραβευμένου σεφ Γιάννη Λουκάκου.
CUPCAKES, ΑΘΗΝΑ ΠΑΝΟΥ
Cupcake: κέικ σε μέγεθος φλιτζανιού, για ένα μόνο άτομο. Στα ελληνικά θα το λέγαμε φλιτζανοκεκάκι… Στο βιβλίο αυτό θα βρείτε 30 πρωτότυπες και εύκολες συνταγές για να εξερευνήσετε και να κατακτήσετε τον πλανήτη των γλυκών και αλμυρών cupcakes. Θα χρειαστείτε απλά υλικά, ελάχιστα σκεύη, πολλή όρεξη και καλή παρέα. Καλή επιτυχία!
ΚΟΚΚΙΝΟ ΚΑΡΑΒΑΚΙ, ΚΟΚΚΙΝΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ, ΜΑΝΟΣ ΚΟΝΤΟΛΕΩΝ
Παραμονές Χριστουγέννων και ο επτάχρονος Μάνος στολίζει μαζί με το ς γονείς του το χριστουγεννιάτικο δέντρο. Η μητέρα του Μάνου είναι έγκυος και ο Μάνος φοβάται πως ο ερχομός μιας αδελφούλας θα κάνει τους γονείς του να πάψουν να τον αγαπούν. Μα όταν τη μέρα της μεγάλης γιορτής θα επισκεφθεί ένα καταυλισμό προσφύγων, τότε ένα χάρτινο καραβάκι και ένα κόκκινο ποδήλατο θα του μάθουνε πως όσο πιο μεγάλη αγάπη δώσει κάποιος, τόσο πιο πολλή αγάπη θα πάρει.
Προτάσεις από τις εκδόσεις “Πατάκη”
Κωνσταντινούπολη. Η Πόλη των απόντων
Επί οκτώ χρόνια ο Αλέξανδρος Μασσαβέτας περιηγήθηκε δρόμο δρόμο τις ιστορικές γειτονιές της Κωνσταντινούπολης ξετρυπώνοντας λησμονημένα εκκλησάκια, γκρεμισμένες συναγωγές, βυζαντινές δεξαμενές γεμάτες σκουπίδια και ερείπια μιας ιστορίας πολύ πρόσφατης. Η Πόλη των Απόντων είναι ένα οδοιπορικό στην Κωνσταντινούπολη των «άλλων»: των Ελλήνων, των Λεβαντίνων, των Εβραίων, των Αρμενίων, των Ρώσων. Εκείνων που έζησαν στον τόπο αυτό για χιλιετίες και σφράγισαν το αστικό τοπίο και την κουλτούρα του, αλλά σήμερα λάμπουν πια διά της απουσίας τους. Ο αναγνώστης καλείται να ακολουθήσει τον συγγραφέα σε μια σειρά από περιπάτους στην Πόλη, γειτονιά γειτονιά, αλλά και σε διαδρομές σε περιόδους της ιστορίας της και στο παρελθόν και το παρόν μίας από τις ιστορικές κοινότητές της. Πρόκειται για ένα ταξίδι στον χώρο και στον χρόνο, μία προσπάθεια καταγραφής της ιστορίας του κοσμοπολιτισμού της Κωνσταντινούπολης, βυζαντινής και οθωμανικής. Αλλά και για έναν αγώνα απογραφής του τι απομένει στη σημερινή Ιστάνμπουλ των 17 εκατομμυρίων από ένα παρελθόν πολυεθνικό και πολύγλωσσο, που χαρακτήριζε την Πόλη κατά τη μιάμιση χιλιετία κατά την οποία υπήρξε πρωτεύουσα αυτοκρατορική.
Η Πόλη των Απόντων είναι μία μεγαλούπολη όπου η απουσία έχει βάρος ισάξιο με την παρουσία στην αστική ταυτότητα. Δίπλα στη μεγαλούπολη που σφύζει από ζωή και κίνηση λανθάνει η πόλη της μνήμης και τα σιωπηλά μνήματά της. Τη σημερινή Κωνσταντινούπολη τη χαρακτηρίζει η νοσταλγία και το αίσθημα της απώλειας. Κάθε βήμα στις ιστορικές γειτονιές το συνοδεύουν τα αδιάψευστα ίχνη μιας απουσίας. Θλιβερή μαρτυρία εγκαταλελειμμένων σπιτιών και ιερών. Σπίτια που τα κατοικούν «άλλοι». Ρημαγμένα νεκροταφεία. Η ανάμνηση ενός παρελθόντος ευτυχέστερου για πολλούς ξυπνά τη νοσταλγία και τη θλίψη. Όχι μόνο στα μέλη των μειονοτικών ομάδων που αφανίστηκαν από το αστικό τοπίο αλλά και στην παλιά αστική τάξη της Πόλης. Αυτή ολοένα και περισσότερο αναπολεί την πολυπολιτισμική μητρόπολη του παρελθόντος που αφανίστηκε τον εικοστό αιώνα. Στην Πόλη των Απόντων ο Αλέξανδρος Μασσαβέτας συνδέει τον γεμάτο ζωή και ζωντάνια κόσμο του παρόντος των ιστορικών συνοικιών της Πόλης με εκείνον των ιστορικών κατοίκων τους. Έτσι αποκαθιστά τον ιστορικό και κοινωνικό σύνδεσμο σε ένα χάσμα που για τον επισκέπτη μοιάζει, δικαιολογημένα, αγεφύρωτο. Ταυτόχρονα, όμως, ξεφεύγει από την παγίδα της θρηνωδίας για ένα χαμένο παρελθόν. Παραμερίζοντας τη νοσταλγία και τη μελαγχολία, παραδίνεται στη μαγεία της σημερινής Πόλης που τον τριγυρίζει. Αφήνεται στη χαρά της ανακάλυψης, αγαπά τους μικρόκοσμους που συναντά και τους κατοίκους τους, βιώνει την αγωνία του επερχόμενου τέλους τους. Το τέλος έχει, αυτή τη φορά, τη μορφή προγράμματος «αστικής εξυγίανσης» – νέος συρμός, κύμα που σαρώνει την Κωνσταντινούπολη καταστρέφοντας συνοικίες, μνημεία, ζωές, επαγγέλματα και συνήθειες αιώνων.
Βασίλης Καλλίδης, Η νέα ελληνική κουζίνα σε 88 συνταγές
Γεννήθηκα στη Θεσσαλονίκη και μεγάλωσα σε μια οικογένεια νοικοκυραίων που αγαπάνε το καλό φαγητό. Ανάμεσα σε κατσαρόλια που άχνιζαν, αέρινα φύλλα πίτας να ανοίγουν με τον πλάστη και τουρσιά να ωριμάζουν στα μπιτόνια, πήρα τα πρώτα μου γαστρονομικά ερεθίσματα. Μετά τη σχολή μαγειρικής αποφάσισα πως η δουλειά αυτή δεν μου ταιριάζει. Έφυγα και γύρισα όλον τον κόσμο για να δοκιμάσω τα πιο παράξενα street food, τα πιο σπάνια θαλασσινά, την πιο φίνα γαλλική κουζίνα, τα πιο βρομερά τυριά και το πιο ντελικάτο σούσι. Τότε κατάλαβα πως η μαγειρική είναι η μεγάλη μου αγάπη. Δεν θα μπορούσα να γίνω ούτε υδραυλικός ούτε δικηγόρος παρά μόνο μάγειρας…
Η μαγειρική στο σπίτι πρέπει να είναι ευχάριστη και εύκολη. Προσπάθησα να σας μαζέψω μερικές συνταγές που φτιάχνουμε στο εστιατόριό µας, στο «Άνετον», αλλά και στο σπίτι µου. Δεν θα χρειαστεί να ψάχνετε µε τις ώρες στα ράφια του σουπερµάρκετ δυσεύρετα υλικά, ούτε να έχετε τηγάνια µε τριπλούς πάτους, κατσαρόλια από ειδικά κράματα μετάλλων και θερμόμετρα ακριβείας. Εγώ μαγειρεύω σαν ερασιτέχνης, µε κούπες, ποτηράκια, κουταλάκια και, αντί για χρονόμετρα, έχω απλώς «τον νου µου». Κάποιος είπε ότι αυτό λέγεται έλλειψη τεχνικής. Όμως, έτσι είμαι εγώ…
Μιλώντας με την Αλίκη για την φιλοσοφία και το νόημα της ζωής, ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: Σώτη Τριανταφύλλου
«Αποφάσισα να γράψω αυτό το βιβλίο όταν η Αλίκη, η κόρη µιας αγαπηµένης µου φίλης, έγινε δεκατεσσάρων ετών. Ήθελα να συµβάλω µε όποιον τρόπο µπορούσα στην ευτυχία της σ’ αυτή τη Χώρα των Θαυµάτων που είναι ο κόσµος. Η ιδέα πήρε συγκεκριµένο σχήµα όταν διάβασα τα σχολικά εγχειρίδια της φιλοσοφίας που διδάσκονται στη β΄ τάξη του γενικού λυκείου: µου φάνηκαν εξαιρετικά καλογραµµένα και βαθυστόχαστα, αλλά δυσνόητα για τα παιδιά. Πιστεύω ότι πρέπει να αρχίσουµε από διαφορετική αφετηρία και να ακούσουµε τα ερωτήµατα που θέτουν οι έφηβοι: τι είναι η φύση; τι είναι η ανθρώπινη κοινωνία, η ελευθερία, η δικαιοσύνη, η λογική; Ύστερα, να προσπαθήσουµε να απαντήσουµε τοποθετώντας τη φιλοσοφία σ’ ένα πλαίσιο γενικών γνώσεων και λαµβάνοντας υπόψη την ανυποµονησία που αποτελεί γνώρισµα της εφηβικής ηλικίας. Δεν αµφιβάλλω καθόλου ότι οι σηµερινοί έφηβοι είναι πολύ εξυπνότεροι και πιο πληροφορηµένοι από εµάς όταν ήµασταν έφηβοι στη δεκαετία του 1970. Αυτό το βιβλίο απευθύνεται λοιπόν στους πολύ νέους και, γιατί όχι, σ’ εµάς τους όχι-και-τόσο νέους που συχνά νοµίζουµε ότι τα ξέρουµε όλα, ενώ δεν ξέρουµε τίποτα.» Σώτη Τριανταφύλλου.
Ο τύπος του διπλανού τάφου, Συγγραφέας: Καταρίνα Μασέττι
Μετάφραση: Τιτίνα Σπερελάκη
Η Ντεζιρέ επισκέπτεται συχνά τον τάφο του άντρα της, που είχε «το θράσος» να πεθάνει πολύ νέος. Βιβλιοθηκάριος και παιδί της πόλης, ζει σ’ ένα κάτασπρο μίνιμαλ διαμέρισμα γεμάτο βιβλία. Στο νεκροταφείο, διασταυρώνεται συχνά με τον τύπο του διπλανού τάφου, η εμφάνιση του οποίου την εκνευρίζει όσο και η φανταχτερή επιτύμβια στήλη που επιμένει να ανθοστολίζει. Μετά τον θάνατο της μητέρας του, ο Μπένι μένει μόνος στο οικογενειακό κτήμα με τις είκοσι τέσσερις γαλακτοφόρες αγελάδες του. Τα φέρνει βόλτα όπως όπως, με τη χωριάτικη κοινή λογική του και μια γερή δόση αυτοσαρκασμού. Κάθε φορά που τη συναντάει, τον πιάνει απελπισία με τη γειτόνισσά του στο νεκροταφείο, τον τσόχινο σκούφο και το μικρό σημειωματάριό της με τα ποιήματα. Μια μέρα, ωστόσο, ένα χαμόγελο ανθίζει ταυτόχρονα στα χείλη τους, αφήνοντας και τους δύο σαστισμένους… Είναι η αρχή ενός ακόρεστου πάθους. Με εξαιρετικό ρομαντισμό και καυστικό χιούμορ, αυτό το τρυφερό και συνάμα αχαλίνωτο ερωτικό μυθιστόρημα θέτει το πολύ σοβαρό ερώτημα του πολιτισμικού σοκ και κατακτά το ευρωπαϊκό κοινό.
Η Σουηδέζα Καταρίνα Μασέττι γεννήθηκε το 1944 στη Στοκχόλμη και είναι δημοσιογράφος του σουηδικού ραδιοφώνου. Συγγραφέας βιβλίων για νέους και μυθιστορημάτων για ενηλίκους, γνώρισε τεράστια επιτυχία με τον «Τύπο του διπλανού τάφου», πουλώντας πάνω από 500.000 αντίτυπα σε μια χώρα 9 εκατομμυρίων κατοίκων. Το βιβλίο μεταφράζεται σε περισσότερες από 25 χώρες με εξαιρετική επιτυχία, ενώ η θεατρική του μεταφορά γνωρίζει μεγάλη επιτυχία στην Ισπανία.
«Βάλτε δίπλα δίπλα σ’ ένα παγκάκι ενός νεκροταφείου ένα γοητευτικό γεροντοπαλίκαρο και μια άχρωμη νεαρή χήρα. Εκείνη είναι βιβλιοθηκάριος και δε σκέφτεται παρά την κουλτούρα, εκείνος είναι αγρότης και δε φαντάζεται πώς μπορεί κανείς να διαβάζει “με τη θέλησή του”. Μ’ αυτά τα υλικά, η Καταρίνα Μασέττι κατέκτησε τους Σουηδούς αναγνώστες, που έκαναν ανάρπαστο τον “Τύπο του διπλανού τάφου”. Όμως αυτό το μυθιστόρημα που μιλάει για έναν ασυνήθιστο έρωτα αποδεικνύει επίσης πως η χειραφέτηση από την κοινωνική μας τάξη δεν είναι ανώδυνη: όταν πρέπει να διαλέξουμε ανάμεσα στην όπερα και στο άρμεγμα των αγελάδων, το πάθος αποτελεί προαπαιτούμενο. Και είναι το λιγότερο που μας χρειάζεται». Epok, το εβδομαδιαίο περιοδικό της Fnac
«Γοητευτική και απρόβλεπτη ιστορία αγάπης, απολαυστική και εθιστική». The Times
«Τα ετερώνυμα έλκονται. Ναι, είναι παλιό το θέμα, αλλά, όπως αποδεικνύει περίτρανα ο “Τύπος του διπλανού τάφου”, εξακολουθεί να είναι από τα καλύτερα…» Daily Mail
«Μεγάλο μπεστ σέλερ από τη Σουηδία, αυτή η ασυνήθιστη και τόσο αληθινή ερωτική ιστορία είναι απίστευτα διασκεδαστική και εθιστική ταυτόχρονα…» The Observer
«Η πιο ωραία ιστορία αγάπης φέτος, η πιο διασκεδαστική, η πιο συγκινητική. Μια ευφορία που δε σε αφήνει…»
Cosmopolitan
Πενήντα αποχρώσεις του γκρι – Απελευθέρωση, Συγγραφέας: E L James, Μετάφραση: Τιτίνα Σπερελάκη
Η ολοκλήρωση της τριλογίας- φαινόμενο που άλλαξε τον τρόπο που βλέπουμε τον έρωτα…
Από την πρώτη στιγμή που η Άνα Στιλ συνάντησε τον δυναμικό, όσο και προβληματικό, επιχειρηματία Κρίστιαν Γκρέυ, γεννήθηκε μεταξύ τους μια αισθησιακή σχέση που άλλαξε αμετάκλητα τη ζωή και των δύο. Η Άνα ήξερε από την αρχή πως η αγάπη για τις Πενήντα Αποχρώσεις της δε θα ήταν εύκολη δουλειά και η κοινή ζωή τους δημιουργεί προκλήσεις που κανένας τους δεν είχε προβλέψει. Εκείνη πρέπει να μάθει να μοιράζεται τον πολυτελή τρόπο ζωής του Γκρέυ χωρίς να θυσιάζει την ακεραιότητα και την ανεξαρτησία της, και ο Γκρέυ πρέπει να ξεπεράσει την παρόρμησή του να ελέγχει τους άλλους και να αφήσει πίσω του τις αναμνήσεις που εξακολουθούν να τον στοιχειώνουν. Τώρα, επιτέλους μαζί, έχουν αγάπη, πάθος κι έναν κόσμο με άπειρες δυνατότητες. Τη στιγμή όμως που φαίνεται πως πραγματικά έχουν τα πάντα, η τραγωδία και η μοίρα συνδυάζονται για να κάνουν πραγματικότητα τους χειρότερους εφιάλτες της Άνα…
Συγκινητική και ρομαντική, με πολύ αίσθημα αλλά και έντονο ερωτισμό, η τριλογία της E L James Πενήντα αποχρώσεις εγκαινιάζει ένα νέο είδος ερωτικής λογοτεχνίας και έχει πάρει διαστάσεις κοινωνικού φαινομένου. Πρόκειται επίσης για το πρώτο διεθνές μπεστ σέλερ που πρωτοκυκλοφόρησε σε μορφή e-book. Σήμερα και τα τρία μέρη της τριλογίας, είτε σε ηλεκτρονική είτε σε έντυπη μορφή, βρίσκονται σταθερά στις πρώτες θέσεις των μπεστ σέλερ σε όλο τον κόσμο, σημειώνοντας ρεκόρ πωλήσεων κάθε εβδομάδα. Η τριλογία έχει κυκλοφορήσει σε 35 γλώσσες, ενώ σύντομα αναμένεται και η ταινία σε παραγωγή της Universal.
«Η τεράστια επιτυχία που έφερε τα πάνω κάτω… Διαβάζεται απνευστί. Συχνά αστείο, απίστευτα ευχάριστο, ακόμη και τρυφερό…» The Guardian
«Η επιτομή του pageturner!» The Telegraph
Το μυστικό της Έλλης, Συγγραφέας: Θεόδωρος Γρηγοριάδης
Και τώρα µου ’λαχε αυτός. Να της ζητάει κατανόηση ως ικέτης· αντί να έρθει ως Ιάσων, ερχόταν σκλάβος εκλιπαρώντας για λίγη σπιτική ελευθερία, µια τηγανιά, µια ξεχασµένη φροϋδική λακκούβα, για εκείνον ασυναίσθητη αλλά έτοιµη για να βουλιάξει αυτός µαζί της µέσα.
Η ερωτική ζωή της Έλλης έδειχνε ληγµένη γύρω στα πενήντα. Οχυρωµένη ανάµεσα στα βιβλία, τις µνήµες και τα φωτογραφικά άλµπουµ, πίστευε ότι της ήταν αρκετά. Μια συνάντηση στη λαϊκή της γειτονιάς της, στο Ρουφ, µε έναν νεότερο άντρα πυροδοτεί και πάλι τον ακυρωµένο πόθο. Η γνωριµία της µε τον παντρεµένο Αντώνη όχι µόνον ενεργοποιεί αισθήσεις και συναισθήµατα, αλλά τη βάζει σε έναν καινούριο ρόλο, σε µια απρόβλεπτη και ριψοκίνδυνη ιστορία.
Μια ερωτική ιστορία µε φόντο τον µικρόκοσµο του Ρουφ και του Βοτανικού, που διαδραματίζεται στις απαρχές της οικονομικής κρίσης, η οποία αποβαίνει καθοριστική για την εξέλιξη της ζωής των ηρώων. Ένα μυθιστόρημα λεπτών αποχρώσεων και ιδιαίτερων συγκινήσεων πάνω στην απουσία, την απώλεια, την αναχώρηση, την απρόσμενη αγάπη, την ολοκληρωτική προσφορά.
Ο Θεόδωρος Γρηγοριάδης γεννήθηκε στο Παλαιοχώρι Παγγαίου Καβάλας το 1956. Σπούδασε αγγλική φιλολογία στο Πανεπιστήµιο Θεσσαλονίκης, εργάστηκε στη Μέση Εκπαίδευση και συνεργάστηκε µε τη Δηµόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών διοργανώνοντας λογοτεχνικά σεµινάρια. Εµφανίστηκε στα γράµµατα το 1990 µε το µυθιστόρηµα Κρυµµένοι άνθρωποι και ακολούθησαν επτά µυθιστορήµατα, δύο συλλογές διηγηµάτων και µία νουβέλα. Το Παρτάλι µεταφράστηκε στα γαλλικά και παρουσιάστηκε ως θεατρικός µονόλογος στο Φεστιβάλ Αθηνών το 2011 με τον Χρήστο Στέργιογλου . Η Δεύτερη γέννα ανέβηκε ως θεατρικός μονόλογος στο Φεστιβάλ Φιλίππων και Καβάλας το 2009 με την Φιλαρέτη Κομνηνού. Η συλλογή διηγημάτων Χάρτες ήταν υποψήφια για το Βραβείο ΔΙΑΒΑΖΩ 2007 και ο Παλαιστής και ο δερβίσης για το Athens Prize for Literature του περιοδικού (δέ)κατα, για το Κρατικό Βραβείο Μυθιστορήµατος 2011 και το Βραβείο Αναγνωστών του ΕΚΕΒΙ. Διηγήµατά του έχουν µεταφραστεί στα ολλανδικά και αγγλικά. Το µυθιστόρηµα Αλούζα, χίλιοι και ένας εραστές θα κυκλοφορήσει στα αραβικά το 2013.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ