Σας έχει συμβεί ποτέ να θαυμάσετε έναν ταξιτζή για το πόσο καλά ξέρει πώς να κόψει δρόμο για να αποφύγει την κίνηση σε μια μεγάλη πόλη; Και πώς θα σας φαινόταν αν είχατε στη διάθεσή σας, μέσα στο δικό σας αυτοκίνητο, το απόσταγμα της εμπειρίας που έχουν οι επαγγελματίες έπειτα από χιλιάδες ώρες στο τιμόνι;
Οι πρώτες δοκιμές στη λεγόμενη «τεχνολογία του ταξιτζή» δείχνουν ότι η χρήση ενός νέου συστήματος πλοήγησης το οποίο αναπτύσσει η Μicrosoft μπορεί να μειώσει κατά 10% τον χρόνο μιας διαδρομής μέσα στην κίνηση των δρόμων της πόλης.
Το Τ-Drive είναι η απόπειρα της Μicrosoft να μπει στην πολύ ανταγωνιστική αγορά των υπηρεσιών συστημάτων πλοήγησης. Τα περισσότερα παρακολουθούν τις συνθήκες στους δρόμους ώστε να προτείνουν εναλλακτικές διαδρομές για να αποφύγουν το μποτιλιάρισμα οι οδηγοί που τα διαθέτουν. Η καινοτομία του Τ-Drive είναι ότι βασίζεται στην εμπειρία και στις γνώσεις των ντόπιων ταξιτζήδων, καταγράφοντας τις διαδρομές που εκείνοι προτιμούν σε διαφορετικές ώρες της ημέρας.
Για να ελέγξουν την ιδέα, οι ερευνητές συνέλεξαν στοιχεία για τις κούρσες των ταξί επί τρεις μήνες- κάτι που αντιστοιχεί σε 400 εκατομμύρια χλμ. διαδρομών, από έναν τεράστιο στόλο 33.000 ταξί στο Πεκίνο.
Οι διαδρομές συγκρίθηκαν για να αποκαλύψουν τους δρόμους που προτιμούν οι ταξιτζήδες. Ετσι το Τ-Drive προτείνει στον οδηγό που θέλει να μετακινηθεί ανάμεσα σε δύο σημεία μέσα στην πόλη τη διαδρομή που έκαναν οι ταξιτζήδες εκείνη την ώρα της ημέρας.
Για μια δοκιμή στον πραγματικό κόσμο οι μηχανικοί της Μicrosoft ζήτησαν από δύο οδηγούς να μετακινηθούν από μια τοποθεσία σε μια άλλη στο Πεκίνο: στον έναν έδωσαν τη διαδρομή που πρότεινε το Τ-Drive, ο άλλος χρησιμοποίησε το σύστημα πλοήγησης Google Μaps. Το Τ-Drive έμοιαζε να ξέρει πώς θα αποφύγει ο οδηγός το μποτιλιάρισμα. Εδωσε κατά μέσο όρο διαδρομές διάρκειας 23 λεπτών, κατά τέσσερα λεπτά πιο σύντομες από το Google Μaps.
Το χαοτικό Πεκίνο δείχνει τον δρόμο
Ο Γιου Ζενγκ, μηχανικός στη Μicrosoft Research Αsia, ισχυρίζεται ότι το μεγάλο πλεονέκτημα του συστήματος είναι ότι βασίζεται στην άριστη γνώση που έχουν οι ταξιτζήδες για τους δρόμους του Πεκίνου, μιας χαώδους μεγαλούπολης, η οποία είναι διαβόητη για τα μποτιλιαρίσματα της. «Είναι σαΐνια… ξέρουν ποια φανάρια αργούν να αλλάξουν χρώμα, ποιοι δρόμοι κλείνουν στις ώρες αιχμής, ποιες είναι οι εναλλακτικές διαδρομές για να γλιτώσεις από την κίνηση» λέει.
Συνεργάζεται με την ομάδα που φτιάχνει τους χάρτες για την Βing Μaps της Μicrosoft. Και επιμένει ότι, θεωρητικώς τουλάχιστον, το Τ-Drive θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε κάθε πόλη του κόσμου για την οποία υπάρχουν στοιχεία για τις διαδρομές που ακολουθούν οι οδηγοί των ταξί.
Από την εφημερίδα “Το Βήμα”
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ