Σίγουρα δεν είναι λίγες οι φορές που ακούτε φίλους σας πως κλείνουν αεροπορικά εισιτήρια φθηνότερα από το διαδίκτυο. Πότε είναι όμως η καταλληλότερη περίοδος; Σύμφωνα με έρευνα μπορείτε να βρείτε όντως τα φθηνότερα!
Δύο οικονομολόγοι λένε ότι κατέληξαν σε έναν μαθηματικό τύπο, μια εξίσωση που ισχυρίζονται ότι μας λύνει τα χέρια. Σύμφωνα με τον Ιάπωνα Μακότο Ουατανάμπε και τον Γερμανό Μαρκ Μίλερ, η εξίσωση Π εις την Α =gUG + min (k- g, (1-g)(1- r)) αποδεικνύει ότι η καλύτερη στιγμή για να κλείσουμε, μέσω του Ιnternet, ένα φθηνό αεροπορικό εισιτήριο είναι οκτώ εβδομάδες πριν από το ταξίδι μας. Ούτε ημέρα νωρίτερα ή αργότερα.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ο χρυσός κανόνας των «οκτώ εβδομάδων» προέκυψε από τη σύνθετη αυτή εξίσωση, όπου «Α» είναι το «κέρδος» για τον ταξιδιώτη, ενώ τα υπόλοιπα μαθηματικά σύμβολα είναι υπερβολικά… περίπλοκα ώστε να επεξηγηθούν, όπως γράφει η βρετανική εφημερίδα «Τhe Οbserver».
Αντιθέτως, η συλλογιστική των δύο ερευνητών φαίνεται απλούστατη. «Αν κλείσετε τα αεροπορικά εισιτήρια πολύ κοντά στην ημέρα της αναχώρησης, είναι βέβαιο ότι θα τα πληρώσετε ακριβά, αφού η τιμή τους εκτοξεύεται τις τελευταίες ημέρες πριν από ένα ταξίδι. Αν πάλικάνετε την κράτηση πολύ νωρίς, τότε διάφοροι αστάθμητοι παράγοντες ενδέχεται να αλλάξουν τα σχέδιά σας και να βρεθείτε οικονομικώς επιβαρημένοι με ένα ταξίδι που δεν πρόκειται να πραγματοποιήσετε όπως το σχεδιάζατε» γράφουν οι δύο οικονομολόγοι σε άρθρο τους, το οποίο δημοσιεύτηκε στο τελευταίο τεύχος της οικονομικής επιθεώρησης «Εconomic Journal». Τα αποτελέσματα των ερευνών τους έδειξαν επίσης ότι οι τιμές των εισιτηρίων πέφτουν κατακόρυφα το απόγευμα, σε σχέση με τις πρωινές και μεσημεριανές ώρες.
«Οι αεροπορικές εταιρείες θεωρούν συνήθως ότι οι πιο τακτικοί και εύποροι πελάτες τους θα κάνουν την κράτηση τις πρωινές ώρες, από το γραφείο ή τον χώρο της εργασίας τους» γράφει ο δρ Ουατανάμπε, προσθέτοντας ότι «οι πιο νέοι σε ηλικία και λιγότεροι τακτικοί πελάτες μιας αεροπορικής εταιρείας συνηθίζουν να κλείνουν τα εισιτήριά τους το απόγευμα, από το σπίτι τους, με την ησυχία τους».
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ