Prime time… Η βραδινή ζώνη των καναλιών! Η ζώνη στην οποία όλα τα κανάλια κάθε χρόνο φροντίζουν να τοποθετούν τα πιο λαμπερά, τα πιο ισχυρά τηλεοπτικά χαρτιά τους. Βλέπετε, εκεί επικεντρώνεται το πιο έντονο αλλά και υψηλό (με την έννοια της προσφοράς…) διαφημιστικό ενδιαφέρον.
Για τα μάτια του prime time βάζουν τα καλά τους τα κανάλια, παρουσιάζοντάς μας κάθε βράδυ τις τηλεοπτικές τους προτάσεις, στις οποίες επιτέλους κρατά και πάλι τη «μερίδα του λέοντος» η μυθοπλασία.
Γιατί η ακριβή μας -και κυριολεκτικά και μεταφορικά- μυθοπλασία στα δύσκολα χρόνια της κρίσης κινδύνευσε να εξαφανιστεί από τον τηλεοπτικό χάρτη. Επιτέλους, όμως, φέτος έχουμε μία χρονιά όπου οι ελληνικές σειρές είναι και πάλι εδώ, σημειώνοντας απίστευτες κούρσες στους πίνακες τηλεθέασης.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Εχει, λοιπόν, ενδιαφέρον να δούμε ποιες είναι εκείνες οι σειρές που έχουν καταφέρει να μονοπωλούν το ενδιαφέρον μας, ποιες παλεύουν για να κερδίσουν μία θέση στη καρδιά μας και ποιες μένουν εκτός τηλεοπτικού ενδιαφέροντος…
Για ακόμα μία χρονιά το κανάλι εκείνο που με «όπλο» του την ελληνική μυθοπλασία κερδίζει σχεδόν όλες τις σκληρές μάχες του prime time είναι ο Alpha.
Ετσι, ξεκινώντας από τη… ναυαρχίδα της μυθοπλασίας στο κανάλι του Ρέντη, το «Μην αρχίζεις τη μουρμούρα», να πούμε πως η συγκεκριμένη παραγωγή, αν και διανύει την τέταρτη συνεχόμενη σεζόν της, δείχνει να αντέχει στον χρόνο.
Η λατρεμένη «Μουρμούρα» ναι μεν έχει εμφανίσει κάποια σημάδια κόπωσης, όμως, λόγω των ανανεωτικών παρεμβάσεων που έχει δεχτεί, εξακολουθεί να συνεχίζει δυναμικά. Η σειρά στους πίνακες τηλεθέασης κινείται γύρω στο 10,0 με 11,0% (25,0% επί των ανοιχτών δεκτών), κερδίζοντας σε κάθε επεισόδιο πάνω από 1.000.000 τηλεθεατές.
Με… γκάζι, όμως, προχωρά και το «Σόι», το οποίο έχει καταφέρει από πέρυσι να βρει τη δική του θέση μέσα στο πρόγραμμα του Alpha, αλλά και στις καρδιές των τηλεθεατών, οι οποίοι απ’ ό,τι φαίνεται κρύβουν μέσα τους κάτι και από… «Χαμπαίους» αλλά και από «Τριαντάφυλλους»! Το «Σόι» το συναντάμε κάπου εκεί γύρω στο 9,0% (21,0% με 22,0% επί των ανοιχτών δεκτών), ποσοστό το οποίο και μεταφράζεται περίπου σε 900.000 τηλεθεατές.
Στα ίδια περίπου επίπεδα με το «Σόι» φαίνεται να έχει κάτσει κι ο φρέσκος «Αστέρας Ραχούλας», μια και είναι επίσης στο 8,0% με 9,0% (γύρω στο 20% με 22,0% επί των ανοιχτών δεκτών) και λίγο πάνω ή λίγο κάτω από τους 950.000 τηλεθεατές.
Πιο… χαλαρά στους πίνακες τηλεθέασης προχωρά έτσι κι αλλιώς η πιο χαλαρή και ιδιαίτερη σειρά του Alpha «Η λέξη που δε λες». Μία σειρά αναμφισβήτητα πιο ιδιαίτερη, πιο ευαίσθητη, πιο ξεχωριστή, με μία εντελώς διαφορετική θεματολογία, που δεν έρχεται για να κυριαρχήσει στους πίνακες τηλεθέασης, αλλά στις καρδιές μας.
Η σειρά του Θοδωρή Παπαδουλάκη βρίσκεται στο 8,0% (γύρω στο 20,0% επί των ανοιχτών δεκτών), με 888.000 τηλεθεατές να την παρακολουθούν πιστά.
Οι σειρές βέβαια του Alpha κάθε βράδυ από Δευτέρα μέχρι και Παρασκευή κονταροχτυπιούνται με τις σειρές του ΑΝΤ1, που κι εκείνες κάνουν δυνατό τηλεοπτικό παιχνίδι και μόνο εύκολος τηλεοπτικός αντίπαλος δεν μπορούν να θεωρηθούν.
Στον ΑΝΤ1 το «Μπρούσκο» αποδεικνύεται περίτρανα πως λειτουργεί σαν το… παλιό, καλό κρασί για τους τηλεθεατές. Και αυτήν τη χρονιά η καθημερινή σειρά του καναλιού ξεπερνά το 12,0% και 13,0% (το 25,0% και 26,0% αντίστοιχα επί των ανοιχτών δεκτών), καθηλώνοντας πάνω από 1.200.000 τηλεθεατές. Από το 22,0% έως το 25,0%-26,0%, δηλαδή, στα μικρά γύρω στο 10,0% συναντάμε και τους «Συμμαθητές».
Ναι τους «Συμμαθητές» που έχουν καταφέρει για τρίτο χειμώνα να μας κρατούν συντροφιά. Μία σειρά που ξεχωρίζει για τον ρομαντισμό της και τη γλύκα της. Και σε αυτήν τη γλύκα δεν μπορούν να αντισταθούν τουλάχιστον 800.000 τηλεθεατές ανά επεισόδιο.
Bέβαια, στο πρόγραμμα του ΑΝΤ1 βρίσκουμε και το νεανικό, φρέσκο, δυναμικό «Ταμάμ», το οποίο τρία χρόνια τώρα έχει καταφέρει να γίνει κολλητό φιλαράκι με τους πιο νέους τηλεθεατές, μια και έχει καταφέρει ο Πιέρρος Ανδρακάκος να μιλήσει την ίδια γλώσσα με εκείνους. Το «Ταμάμ» είναι μία σειρά που γυρίζει γύρω από το 4% – 6% (16% επί των ανοικτών δεκτών), ποσοστό που μεταφράζεται σε 550.000 τηλεθεατές.
Αρκετά καλά βέβαια πάει και το «Daddy Cool» της Τίνας Καμπίτση, που έρχεται για να μας αποδείξει πως σε αυτήν τη ζωή εκτός από τις… μαμάδες υπάρχουν και οι… μπαμπάδες, και έφτασε η ώρα τηλεοπτικά να πάρουν την εκδίκησή τους και επιτέλους να έχουν κι αυτοί μία σειρά που να είναι αφιερωμένοι στο… μεγαλείο τους.
Οι περιπέτειες του Θανάση Τσαλταμπάση έχουν αποκτήσει χιλιάδες φαν. Η διακύμασνη της σειράς ξεκινά από το 4,5% και αγγίζει το 6% (15% επί των ανοικτών δεκτών) και τους 500.000 τηλεθεατές. Ιδιαίτερος ντόρος έχει προκληθεί φέτος και με την τηλεοπτική επιστροφή του μετρ του γέλιου και της μαύρης κωμωδίας, Λευτέρη Παπαπέτρου. Η «Συμπεθέρα» του επιτέλους εδώ και δύο εβδομάδες βρίσκεται στον αέρα του ΑΝΤ1 και ήδη έχει καταφέρει να κάνει αισθητή την παρουσία της.
Η σειρά έχει κυμανθεί από 10,0% έως 13,0% (και από το 25,0% έως το 30,0% επί των ανοιχτών δεκτών), κερδίζοντας πάνω από 1.000.000 και 1.300.000 τηλεθεατές, πράγμα που σημαίνει πως… ήρθε για να μείνει. Μάλιστα, η τηλεοπτική ιστορία έχει αποδείξει πως οι δουλειές του Λευτέρη Παπαπέτρου απογειώνονται στους πίνακες τηλεθέασης με το πέρασμα του χρόνου. Γιατί η αλήθεια είναι πως χρειάζεσαι λίγο χρόνο για να τις επεξεργαστείς και να εξοικειωθείς μαζί τους.