Το βιβλίο που γέννησε τον όρο «μαζοχισμός», η «Αφροδίτη με τη γούνα» του αυστριακού Λέοπολντ Φον Μαζόχ, έγινε το αντικείμενο ενός άλλου έργου με τον ίδιο τίτλο, από έναν Αμερικανό συγγραφέα, τον David Ives και ανεβαίνει στο θέατρο Θησείον σε σκηνοθεσία Γιώργου Οικονόμου, με πρωταγωνιστές τη Βίκυ Παπαδοπούλου και τον Γιώργο Παπαγεωργίου.
Στην πρεμιέρα της παράστασης βρέθηκαν ανάμεσα στους επίσημους καλεσμένους η Σμαράγδα Καρύδη και ο Θοδωρής Αθερίδης συνοδευόμενος από την κόρη του. Η Φωτεινή ακολουθεί τα χνάρια του μπαμπά της και ασχολείται με την υποκριτική. Την αγάπη της για το θέατρο την πήρε βέβαια και από την μαμά της, Ελένη Γκάσουκα που είναι γνωστή χορογράφος, θεατρική συγγραφέας.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η κόρη του ηθοποιού λοιπόν συνόδευσε τον μπαμπά της στο θέατρο όπου έγιναν μια παρέα και με τους άλλους επωνύμους θεατές! Ο φωτογραφικός φακός του TLIFE ήταν εκεί. Δες ποιο άλλοι απόλαυσαν το έργο…
Ζέτα Δούκα-Σόφη Πασχάλη
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Γιώργος Οικονόμου-Γιώργος Κοτανίδης-Νίκος Αλεξίου
Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης-Γρηγόρης Βαλτινός-Γιώργος Παπαγεωργίου-Βίκυ Παπαδοπούλου-Θοδωρής Αθερίδης-Σμαράγδα Καρύδη-Χριστόφορος Παπακαλιάτης
Βίκυ Παπαδοπούλου-Θοδωρής Αθερίδης-Σμαράγδα Καρύδη
Άννα Κουρή-Γιώργος Παπαγεωργίου-Βίκυ Βολιώτη
Λίγα λόγια για το έργο
Το έργο του Ives είναι αρκετά περίπλοκο σε σύλληψη και εκτέλεση, και δεν μπορεί να μπει σε ταμπέλες. Είναι ένα έργο που συνδυάζει το σαρκασμό της κωμωδίας, έναν μετα-λογοτεχνικό λόγο (ανάλυση πάνω σε ένα ήδη υπαρκτό έργο) και φυσικά τον kinky σαδομαζοχιστικό χαρακτήρα της «Αφροδίτης με γούνα».
Ένας άνδρας, μια γυναίκα κι ένα… μαστίγιο
Εμπεριέχει αρκετά στοιχεία του πρωτότυπου, μέσα από μια θεατρική διασκευή την οποία έγραψε ο ίδιος. Και σε άλλο επίπεδο έχουμε την ανάγνωση αυτής της διασκευής από τους δύο πρωταγωνιστές της παράστασης. Τον Τόμας, που υποτίθεται έχει γράψει τη θεατρική διασκευή, και τη Βάντα, μια κοπέλα που διεκδικεί το ρόλο της σαδίστριας ηρωίδας του Μαζόχ. Στην περίεργη οντισιόν που γίνεται, ο συγγραφέας και η ηθοποιός αρχίζουν να διαβάζουν τη διασκευή. Μέσα από αυτή την ανάγνωση αναπτύσσεται η δράση του έργου, οι δυναμικές των σχέσεων των δύο ηρώων και το περίεργο παιχνίδι ταύτισης με τους ρόλους του παράξενου παιχνιδιού που περιγράφεται στο διάσημο μυθιστόρημα.
Ένα βασικό ερώτημα που τίθεται, είναι αν ο μαζοχισμός του ερωτευμένου άντρα απέναντι στη σαδίστρια γυναίκα κρύβει από πίσω έναν σεξιστικό χαρακτήρα. Η Βάντα, σαν κλασική «μοντέρνα» αμερικανίδα, όπως η Ολεάννα στο έργο του Μάμετ, χρεώνει με κάθε ευκαιρία σεξισμό τόσο στον Τόμας, που έγραψε τη διασκευή, όσο και στο Μαζόχ. Γενικότερα, στο αντρικό φύλο. Ο σαδισμός της γυναίκας είναι η εκδίκησή της για την φαλλοκρατική καταπίεση που έχει υποστεί από τον άντρα; Ή όλο αυτό είναι ένα τέχνασμα ψυχολογικής πίεσης, σε ένα παιχνίδι που έχει σκοπό μόνο την υποταγή;
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ