Τραγικό τέλος είχε ο μεγάλος Έλληνας σκηνοθέτης, Θεόδωρος Αγγελόπουλος, ο οποίος το απόγευμα της Τρίτης είχε ένα τροχαίο ατύχημα σε περιφερειακό δρόμο της Δραπετσώνας, όπου βρισκόταν για τα γυρίσματα ταινίας του, “Η άλλη Θάλασσα”.
Το χρονικό του τραυματισμού
Ο πολυβραβευμένος σκηνοθέτης Θεόδωρος Αγγελόπουλος, τραυματίστηκε σοβαρά γύρω στις 19:45 το απόγευμα στον περιφερειακό δρόμο της Δραπετσώνας.
Ο πολυβραβευμένος σκηνοθέτης Θεόδωρος Αγγελόπουλος, τραυματίστηκε σοβαρά γύρω στις 19:45 το απόγευμα στον περιφερειακό δρόμο της Δραπετσώνας.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο σκηνοθέτης βρισκόταν στο σημείο για γύρισμα και ξαφνικά παρασύρθηκε από μοτοσικλέτα, την οποία οδηγούσε ειδικός φρουρός, ο οποίος όμως εκείνη την ώρα δεν βρισκόταν σε υπηρεσία.
Ασθενοφόρο τον μετέφερε στο νοσοκομείο Metropolitan στον Πειραιά, όπου και άφησε την τελευταία του πνοή.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
To ιατρικό ανακοινωθέν
Όπως ανακοίνωσε ο διευθυντής της χειρουργικής κλινικής Ευάγγελος Χατζηγιαννάκης:
“Προσπαθήσαμε να κάνουμε τα πάντα όμως ο Θόδωρος Αγγελόπουλος δεν είναι πλέον μαζί μας. Είχε ρήξη στον σπλήνα και στον αριστερό νεφρό ενώ συντριπτικό ήταν το κάταγμα που είχε στο ιερό οστούν με αποτέλεσμα την ακατάσχετη αιμορραγία. Όταν παραλάβαμε τον ασθενή, είχε ήδη σταματήσει η καρδιά του και λειτουργούσε με μηχανική υποστήριξη. Εμείς συνεχίσαμε την προσπάθεια παρόλα αυτά αν και ήταν πολυτραυματίας”.
Στο σημείο και γενικότερα στον Πειραιά γίνονταν τα γυρίσματα της ταινίας του που αφορά στην οικονομική κρίση, “Η άλλη Θάλασσα”.
Η ζωή και το έργο του
Ο Θόδωρος Αγγελόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1935. Εγκατέλειψε στο πτυχίο σπουδές στη Νομική Σχολή Αθηνών για το ενδιαφέρον του για τον κινηματογράφο. Το 1961 ξεκινάει σπουδές στη Σορβόνη, το 1962 δίνει εξετάσεις και γίνεται δεκτός στην περίφημη γαλλική σχολή κινηματογράφου, IDHEC.
Η τελευταία συνέντευξη που έδωσε στις 10 Ιανουαρίου σε ιταλικό κανάλι:
Η τελευταία συνέντευξη που έδωσε στις 10 Ιανουαρίου σε ιταλικό κανάλι:
Στην Ελλάδα όπου επιστρέφει μετά την ολοκλήρωση των σπουδών του το 1964 δουλεύει ως κριτικός κινηματογράφου στην “Δημοκρατική αλλαγή”. Εκεί γνωρίζεται με το Βασίλη Ραφαηλίδη, με τον οποίο το 1969 θα εκδώσουν το περιοδικό “Σύγχρονος κινηματογράφος” μια έκδοση που την αγκαλιάζουν και τη βοηθούν πολλοί νέοι σκηνοθέτες. Ανάμεσα τους ο Παντελής Βούλγαρης και ο Λάκης Παπαστάθης.
Η καριέρα του ως σκηνοθέτης, ξεκινάει με μια ταινία που γυρίζει στην Θεσσαλονίκη, για το νεανικό συγκρότημα Φόρμινξ του Βαγγέλη Παπαθανασίου, που όμως δεν ολοκληρώνεται ποτέ. Ολοκληρώνει όμως την “Εκπομπή”, την πρώτη του ταινία μικρού μήκους το 1968, που προκαλεί αίσθηση στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και παίρνει το βραβείο των κριτικών. Η “Αναπαράσταση”, η πρώτη του ταινία μεγάλου μήκους το 1970, βραβεύεται στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και σε πολλά διεθνή φεστιβάλ.
Το 1972 γυρνάει τις “Μέρες του 36” Tο 1974-75 τον “Θίασο” την πιο πολυβραβευμένη του ταινία και αυτή που του χαρίζει διεθνή αναγνώριση. Δεν είναι λίγοι οι κριτικοί και οι ιστορικοί του κινηματογράφου, που την περιλαμβάνουν στις καλύτερες ταινίες όλων των εποχών. Μετά από τον Θίασο ανοίγεται ο δρόμος για διεθνείς συμπαραγωγές και η πορεία των ταινιών του είναι λαμπρή και στα διεθνή φεστιβάλ άλλα και στις κινηματογραφικές αίθουσες, αφού αγαπιούνται από κοινό και κριτικούς.
Ο Αγγελόπουλος είναι ο πιο βραβευμένος Έλληνας σκηνοθέτης. Οι ταινίες του έχουν τιμηθεί ανάμεσα στα άλλα με τα περισσότερα από τα βραβεία του φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, το Χρυσό φοίνικα του φεστιβάλ των Καννών, το Χρυσό και τον αργυρό λέοντα του φεστιβάλ της Βενετίας, το βραβείο Φέλιξ καλύτερης ευρωπαικής ταινίας, το βραβείο fipresci, και πολυάριθμα βραβεία κριτικών και ενώσεων κριτικών σε όλο το κόσμο.
Στη φωτογραφία το καλοκαίρι που μας πέρασε, με τη σύντροφό του Φοίβη Οικονομοπούλου και την 26χρονη κόρη τους, Ελένη η οποία είναι επίσης σκηνοθέτις και μουσικός.
Ο Θεόδωρος Αγγελόπουλος έχει άλλες δύο κόρες, την Άννα και τη Κατερίνα.
Βραβεία:
– Η Εκπομπή, βραβείο κριτικών στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης 1968
– Αναπαράσταση, Α’ βραβείο στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης 1970, βραβείο Ζωρζ Σαντούλ (Γαλλία, 1971), καλύτερης ξένης ταινίας στο Φεστιβάλ Hyères (1971), ειδική μνεία της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου (FIPRESCI) στο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Βερολίνου (1971)
– Μέρες του `36, Βραβείο σκηνοθεσίας και φωτογραφίας στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης 1972, βραβείο της FIPRESCI στο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Βερολίνου (1972)
– Ο Θίασος, Καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας, σεναρίου, Α’ αντρικού και Α’ γυναικείου ρόλου, Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης 1975, καλύτερη ταινία της δεκαετίας 1970-1980 από την Ένωση Κριτικών της Ιταλίας
– Οι Κυνηγοί, Βραβείο καλύτερης ταινίας στο Φεστιβάλ του Σικάγο (1977), βραβείο της Ένωσης Τούρκων κριτικών (1977), επίσημη συμμετοχή στο Φεστιβάλ των Καννών
– Ο Μεγαλέξανδρος έλαβε το Χρυσό Λιοντάρι το 1980 στο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Βενετίας.
– Ταξίδι στα Κύθηρα, βραβείο σεναρίου στο Φεστιβάλ των Καννών (1984), κρατικά βραβεία καλύτερης ταινίας, σεναρίου, α΄ ανδρικού ρόλου, α’ γυναικείου ρόλου,σκηνογραφίας, βραβείο κριτικών στο Φεστιβάλ Ρίο ντε Τζανέϊρο (1984),
– Τοπίο στην Ομίχλη έλαβε (μοιράστηκε) το Αργυρό Λιοντάρι Καλύτερης Σκηνοθεσίας στο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Βενετίας, βραβείο Φελίξ καλύτερης Ευρωπαϊκής ταινίας (1988).
– Το Βλέμμα του Οδυσσέα έλαβε το Μεγάλο Βραβείο Κριτικής Επιτροπής στο Φεστιβάλ των Καννών, βραβείο της FIPRESCI (1995). Επίσης, οι κριτικοί του περιοδικού Time το ψήφισαν στις 100 καλύτερες ταινίες του παγκόσμιου κινηματογράφου.
– Μια Αιωνιότητα και μια Μέρα κέρδισε τον Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ των Καννών (1998).
– Τριλογία – Το Λιβάδι που Δακρύζει κέρδισε βραβείο της FIPRESCI (2004).
– Xρυσό μετάλλιο του ιδρύματος Circulo de Bellas Artes (Mαδρίτη, 2008) για το σύνολο του έργου του.
Οι καλύτερες στιγμές του σε video:
Συνέντευξη για το “Μια αιωνιότητα και μια ημέρα” – “L’éternité et un jour”
Ο θίασος
Συνέντευξη στην κρατική τηλεόραση:
Από την ταινία “Ο Μέγα Αλέξανδρος”
Από την ταινία “Τοπίο στην ομίχλη”
Στις 4 το απόγευμα της Παρασκευής θα κηδευτεί από το Α΄ Νεκροταφείο ο μεγάλος έλληνας σκηνοθέτης.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ