Δύσκολα ξεχνά κανείς το διαπεραστικό πράσινο βλέμμα της Τάνιας Καψάλη που γνωρίσαμε από τανίες και σίριαλ, με καθοριστικό σταθμό την Λάμψη του Νίκου Φώσκολου, όπου υποδυόταν την Τατιάνα Δράκου. Γνώρισε την μητέρα της στα 15 της χρόνια ενώ ο πατέρας της υπήρχε στη ζωή της αλλά όχι στην καθημερινότητά της. Μεγάλωσε με τον παππού και την γιαγιά κι αυτό την έκανε να αγαπά πολύ τα παιδιά και να θέλει να είναι δίπλα τους, με όποιο τρόπο μπορεί. Η πανέμορφη ηθοποιός πάνω στις μεγαλύτερες δόξες, εξαφανίστηκε εξαιτίας κάποιων οικογενειακών προβλημάτων και της απόφασής της να ταξιδέψει στο εξωτερικό και πολλοί έμειναν με την απορία για το τι απέγινε. Δεν άργησε να επιστρέψει και να ξαναπαίξει σε σίριαλ μέχρι που τον χρόνο της τον κέρδισε αποκλειστικά η -10χρονη σήμερα- κόρη της, Ήλια.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η ίδια απέχει από την τηλεόραση, τις συνεντεύξεις και τις πολλές κοσμικές εκδηλώσεις πολύ συνειδητά κι απολαμβάνει κάθε στιγμή της οικογενειακής της στιγμής. Έχει κρατήσει ελάχιστο φωτογραφικό υλικό της από την πορεία τής καριέρας της κι αυτό για να δείξει κάποτε στην κόρη της τι έκανε κάποτε στην ζωή της, ενώ απεχθάνεται την έννοια του “για πάντα”. Θεωρεί πως δεν υπάρχει λόγος να μιλά κανείς και να δίνει συνεντεύξεις όταν δεν έχει να πει κάτι για την δουλειά του και χαίρεται που στο σχολείο είναι μόνο η μαμά της Ήλιας και τίποτα παραπάνω.
Πώς είναι η ζωή της σήμερα και ποιες ήταν οι σκέψεις της στήν σκοτεινή περίοδο που πέρασε; Πόσα χρήματα έβγαζε στις χρυσές εποχές και τι γινόταν αν έπαιζε σε άλλη σειρά πέρα από αυτή του συμβολαίου της; Ποιο είναι το μυστικό της για έναν πετυχημένο γάμο και τις σημαίνει ο ερχομός της κόρης στην ζωή της; Όσα μάθαμε αποκλειστικά για εκείνη από το περιβάλλον της για το παρελθόν και το σήμερα…
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Τα εφηβικά χρόνια, η πρώτη επαφή με το θέατρο και τα ξανθά της μαλλιά
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Θεσσαλονίκη, βρέθηκε από σύμπτωση στα 14 της χρόνια στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, εξαιτίας της ιδιαίτερης και οικογενειακής σχέσης που είχε με την Δέσπω Διαμαντίδου και την Αλέξάνδρα Λαδικού και ξεκίνησε να είναι στον χώρο του θεάτρου παρακολουθώντας απλά πρόβες. Στην ουσία μεγάλωσε εκεί και η ηθοποιία δεν ήρθε συνειδητά αλλά τυχαία. Δύο χρόνια μετά και σιγά σιγά, βρέθηκε στην Αθήνα και σε μία παράσταση που θα ανέβαζε η Δέσπω Διαμαντίδου, την είδε ο Νίκος Περάκης και την πήρε στην ταινία Λόυφα και Παραλλαγή. Έτσι και βρέθηκε στην δουλειά… Οι γονείς της δεν είχαν καμία σχέση με τον χώρο αλλά δεν ήταν και καθόλου αρνητικοί όταν τους είπε θα ασχοληθώ με το θέατρο. Η παρουσιά της Δέσπως και της Αλεξάνδρας ήταν τόσο έντονη στην ζωή τους, που ένιωθαν πολύ καλά μαζί τους και όλο αυτό για την κόρη τους, τους φαινόταν φυσιολογικό.
Όταν βρέθηκε στη Stefi film ήταν πάλι τυχαίο, ένα Πάσχα που είχε κατέβει στην Αθήνα. Στην πρεμιέρα της ταινίας Λούφα και Παραλλαγή, στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης ήταν κάπως περίεργα τα πράγματα. Ανάμεσα στους συμμαθητές της με βαμμένα και διαφορετικά πορτοκαλί μαλλιά, ένιωθε λίγο αμήχανα. Γνώριζες ότι το φυσικό χρώμα των μαλλιών της είναι κατάξανθο; Μετά την πρεμιέρα, κυκλοφορούσε στο σχολείο με μπερέ μέχρι που τα έβαψε καστανά. Πριν τελειώσει το σχολείο και περιμένοντας τα αποτελέσματα, κυκλοφόρησε ένα δημοσίευμα από τον Πλωρίτη και την Δανδουλάκη ότι αναζητούν μια κοπέλα για το θεατρικό “Κληρονόμος” και να μοιάζει κάπως με την Κάτια, επειδή θα ήταν πρώτη της ξαδέρφη. Κάπως έτσι ξαναβρέθηκε στον χώρο. Αν και ταυτόχρονα βρισκόταν καθημερινά στο Κρατικό Θέατρο, με παρότρυνση του Ανδρέα Βουτσινά βρέθηκε στη σχολή του Δοξιάδη και κυρίως για να δουλέψει την προφορά της και το θεσσαλονικιώτικο θεματάκι με το… λάμδα! Το θέμα της προφοράς το δούλευε και με τον Άγγελο Αντωνόπουλο στην θεατρική παράσταση του Κούρκουλου που επίσης έπαιζε. Όλο αυτό στην αρχή ήταν πολύ γλυκό κι όμορφο, ώσπου ξεκίνησε να δουλεύει συνέχεια και πολύ.
Η Λάμψη, τα πρόστιμα και τα χρυσά συμβόλαια
Στην συνέχεια ήρθε ο Νίκος Φώσκολος και η Λάμψη. Ακόμη πολύ μικρή σε ηλικία (21 ετών) άβγαλτη επαγγελματικά και άγουρη, έδειχνε αρκετά μεγαλύτερη εξαιτίας του look της. Το ξασμένο μαλλί με την πολύ λακ ήταν ένας από τους βασικούς λόγους. Οι υπόλοιπες δουλειές ήρθαν γλυκά στη ζωή της. Η Λάμψη της άνοιξε πολλές πόρτες κι εκείνη φρόντιζε να “κυνηγά” την συμμετοχή της και σε άλλα σίριαλ, εξίσου μεγάλων σκηνοθετών. Μανουσάκης, Κοκκινόπουλος και κάποιους άλλους σκηνοθέτες που είχαν συνεργασία με τον ΑΝΤ1 (δεν μπορούσε να συμμετέχει σε δουλειές άλλων καναλιών εξαιτίας του αποκλειστικού συμβολαίου της). Ακόμη και γι’ αυτές τις δουλειές της, “έτρωγε” πρόστιμο από τον Φώσκολο. Για παράδειγμα την συμμετοχή της στη σειρά του Γιώργου Μιχαηλίδη με τα αναμορφωτήρια, την πλήρωσε ακριβά! Έβρισκε διάφορα σημειώματα στον καθρέφτη του καμαρινιού της από τον ίδιο τον Φώσκολο, μεγάλα γράμματα… “Η Καψάλη θα φάει πρόστιμο 300.000 δρχ αυτό τον μήνα επειδή έκανε Τμήμα Ηθών“, ήταν ένα απ’ αυτά. Η “τιμωρία” δεν σταματούσε εκεί αλλά συνεχιζόταν και με τις λιγότερες συμμετοχές στις σκηνές της Λάμψης για κάποια επεισόδια. Ωστόσο μεταξύ τους, είχαν πάρα πολύ αγαπησιάρικη σχέση.
Kόβοντας την πρωτοχρωνιάτικη πίτα το 1992 με τους συντελεστές της Λάμψης
Ο Νίκος Φώσκολος αφού έβγαλε μεγάλα ονόματα στον κινηματογράφο, αποφάσισε να κάνει κάτι στην τηλεόραση και για τα νέα παιδιά που βρέθηκαν στη σειρά του, ήταν ευκαιρία ζωής! Βρέθηκαν ξαφνικά με χρυσά συμβόλαια στον ΑΝΤ1 και πολλά λεφτά. Κάθε πρώτη του μήνα, ο λογαριασμός τους φούσκωνε και φυσικά οι ανέσεις ήταν πάρα πολλές και διαφορετικές από αυτές των σημερινών διασήμων. Το ίδιο ζούσε και η Τάνια Καψάλη. Τα λεφτά της ήταν πάρα μα πάρα πολλά και μάλιστα έβγαζε και πολλά έξτρα από τις διαφημίσεις. Εξαιτίας της καλής της εμφάνισης, η ζήτησή της ήταν μεγάλη. Όλα αυτά μέχρι το 1994 που αποσύρθηκε κι έφυγε στο εξωτερικό…
Τα χρόνια στο εξωτερικό και πιο σκοτεινά χρόνια της ζωής της
Εκεί βρέθηκε στο Αktor’s Studio με την βοήθεια του καλού της φίλου Ανδρέα Μανωλικάκη, ο οποίος είχε μιλήσει για εκείνη και την δέχτηκαν ως ακροάτρια. Διευθυντής τότε ήταν ο Paul Newman τον οποίο συναντούσε και καθημερινά. Eκείνα τα χρόνια όμως για την Τάνια ήταν δύσκολα και πέτρινα. Πέρασε μια από τις πιο σκοτεινές περιόδους της ζωής της. Αν δεν συνέβαιναν κάποια γεγονότα στην οικογενειακή της ζωή, δεν θα έφευγε και δεν θα άφηνε ό,τι της προσέφερε η δουλειά της. Ωστόσο δεν το μετάνιωσε γιατί η ζωή στην Αμερική ήταν το καλύτερο σχολείο. Ο πολιτισμός της και όσους γνώρισε, όσα είδε, οι εμπειρίς που μάζεψε, για εκείνη, δεν υπάρχουν στα πανεπιστήμια. Έζησε περίπου δυόμιση χρόνια στη Νέα Υόρκη και στο Λος Άντζελες. Πέρασε από Μεξικό, Καραϊβική, Λονδίνο κι επέστρεψε στη Νέα Υόρκη. Όλα αυτά τα έκανε ολομόναχη.
Με τον Μιχάλη Ασλάνη και την Ηρώ Μουκίου, το 1994 και λίγο πριν φύγει για την Αμερική
Ο πατέρας της μετά από τις περιπέτειες που είχε, πέθανε το 1995 και ήταν πολύ δύσκολη περίοδος. Είχε μπει σε άγρια μονοπάτια, εξαιτίας μιας έκτασης που έιχε στην Θεσσαλονίκη, ένα μεγάλο κομμάτι της ήταν αναδασωτέα περιοχή και θεωρήθηκε ότι καταπατήθηκε. Οι περιπέτειές τους ξεκίνησαν το 1986 και ήταν πρωτόγνωρο όλο αυτό. Για κάποιον που είχε εκτάσεις, ιπποφοβεία, άλογα ήταν πολύ δύσκολο ξαφνικά να κατηγορείται ότι εξαπατά το κράτος. Ήταν κάτι το οποίο η ίδια ήταν πολύ μικρή να το διαχειριστεί και για τον πατέρα της κάτι πολύ ξαφνικό. Στα 51 του χρόνια, έπαθε ανακοπή κι έφυγε από την ζωή. Στη συνέχεια η ίδια και τα παιδιά που είχε ο πατέρας της από τον δεύτερο γάμο του, αποποιήθηκαν τα πάντα, ολόκληρη την περιουσία ώστε να μην έχουν προβλήματα. Κι έτσι κάπως όλο αυτό έληξε. Κάποια χρόνια μετά η Τάνια, αναγκάστηκε να επαναφέρει όλα εκείνα τα μαύρα χρόνια στη μνήμη της, εξαιτίας ενός μεγαλοαπατεώνα που χρησιμοποίησε το όνομα του πατέρα της και που έπρεπε να αποδείξει ότι είχε πεθάνει, αλλά είναι κάτι στο οποίο δεν αναφέρει ποτέ ούτε στους κοντινούς της ανθρώπους και που έχει αφήσει πίσω της.
Η επιστροφή στην Ελλάδα και νέες συνεργασίες
Βρήκε όμως τη δύναμη και τα ξεπέρασε όλα αυτά… Επέστρεψε στην Ελλάδα πολύ νέα και στα τέλη του 1997, έχοντας περάσει πολλά κι αναζητώντας την προσωπική της ηρεμία. Τότε ο Νίκος Φώσκολος της δίνει αμέσως το “Εις θάνατον” με τον Γιώργο Νινιό και την Έλενα Ακρίτα. Στη συνέχεια της έδωσε και ο Στράτος Μαρκίδης ένα μεγάλο συμβόλαιο πολλών ετών, με το οποίο έπαιξε σε πολλά σίριαλ μέχρι και το 2005 που γέννησε την κόρη της. Τότε έπαιζε στο “Φιλί της ζωής”. Ξανασυνεργάστηκε με το Νίκο Περάκη, έκανε ραδιόφωνο στον Kiss FM κι έγραψε δυο παιδικά βιβλία.
Ο έρωτας, ο γάμος και ο ερχομός της κόρης της Ήλιας
Με τον σύζυγό της έγιναν όλα πολύ γρήγορα. Γνωρίστηκαν, έμειναν μαζί και ένα χρόνο μετά ήρθε στον κόσμο η κόρη της. Από τότε πέρασαν δέκα χρόνια. Για εκέινη το μυστικό του γάμου της είναι ότι ο σύζυγός της δεν είναι από τον χώρο της (ασχολείται με τα οικονομικά). Πρόκειται για έναν μορφωμένο και καλλιεργημένο άνθρωπο που σέβεται απόλυτα την οικογενειακή ζωή. Ο σεβασμός για εκείνη έχει μεγαλύτερη αξία από τον θαυμασμό. Το να σέβεσαι την προσωπικότητα του άλλου και το να είσαι χορτασμένος είναι δύο συστατικά στα οποία πιστεύει και που δεν έλειπαν από τους δυο τους. Ο έρωτας δεν μένει αιώνια αλλά η αγάπη. Και φυσικά η ύπαρξη ενός παιδιού είναι για εκείνη ό,τι καλύτερο. Κι επειδή δεν το έκαν σε μικρή ηλικία αλλά στα 37 της χρόνια έχει νιώσει πως η αγάπη της για εκείνο είναι άκρως ουσιαστική. Για την κόρη της δεν έκανε μόνο θυσίες αλλά απαρνήθηκε πράγματα…
Η αλλαγή στη ζωή της με τον ερχομό της κόρης της
Η ζωή της με τον ερχομό του παιδιού έγινε ουσιαστική. Η ίδια μεγάλωσε σε ένα σπίτι που δεν είχε κοντά τους γονείς της κι όσοι την γνωρίζουν καλά, ξέρουν πως το μόνο που ήθελε πάντα ήταν να κάνει οικογένεια. Αν και είναι πολύ δυναμική και κάνει διάφορα, αυτό που προέχει είναι ότι είναι η μαμά της Ήλιας και τίποτα άλλο. Το ιδιαίτερο όνομα της κόρης της, το επέλεξε εκείνη εξαιτίας της αγάπης της για τον ήλιο και το φως. Είναι καθημερινά στο σπίτι όταν εκείνη επιστρέφει από το σχολείο κι ασχολείται με όλες τις δραστηριότητές της, εξωσχολικές και μη. Είναι η προτεραιότητά της και γι’ αυτό ασχολείται μόνο με ό,τι υπάρχει δυνατότητα να έχει κι εκείνη μαζί της.
Όλο αυτό το διάστημα που εκείνη μεγάλωνε, η όμορφη ηθοποιός έκανε μια σειρά από εκπαιδευτικές ταινίες για παιδιά, ήταν στον ραδιοφωνικό σταθμό Aθήνα 984 για κάποια χρόνια, υπήρξε εθελόντρια σε διάφορες οργανώσεις και σε όλα αυτά ήταν μαζί της και η Ήλια. Έκανε κι ένα guest στην αγαπημένη Μιρέλλα Παπαοικονόμου δίχως να το σκεφτεί πολύ αλλά μέχρι να μεγαλώσει η Ήλια δεν την ενδιαφέρει να επιστρέψει στην τηλεόραση. Στο άκουσμα πως η κόρη της θέλει να γίνει ηθοποιός, δεν έχει παρά να της εξηγήσει τα υπέρ και τα κατά και να προσπαθήσει να την στείλει για σπουδές στο εξωτερικό γιατί οι απαιτήσεις αυξάνονται.
Ο εθελοντισμός στη ζωή της
Δεν θα είναι περίεργο αν πετύχεις την Τάνια Καψάλη στο κέντρο της Αθήνας, αφού κατεβαίνει συχνά με φίλους για να είναι δίπλα σε συνανθρώπους που έχουν ανάγκη. Κάνει ό,τι μπορεί με άλλους εθελοντές αλλά συναντά τόσους πολλούς που έχουν ανάγκη που νιώθει ότι δεν μπορεί να βοηθήσει όσο θα ήθελε και δυστυχώς δεν είναι καθόλου αισιόδοξη για το μέλλον αυτής της χώρας. Ωστόσο δύσκολα θα την αποχωριζόταν…
Την τελευταία της συνέντευξη είχε δώσει 4,5 χρόνια πριν
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ