Η σεναριογράφος των μεγάλων επιτυχιών και η υπεύθυνη διασκευής σεναρίου του σήριαλ του Μega «Το νησί» βασισμένο στο μπεστ σέλερ της Βικτόρια Χίσλοπ ,απαντάει στην καυστική κριτική του Κοσμά Βίδου για την σειρά.
Ο Κοσμάς Βίδος στην στήλη στο «Βήμα» άσκησε κριτική για την πετυχημένη όπως δείχνουν τα νούμερα σειρά γράφοντας:
«Στα δύο πρώτα επεισόδια ακόμη και αν το στοίχημα ως προς το εικαστικό μέρος έχει σε μεγάλο βαθμό κερδηθεί, δραματουργικά έχει χαθεί. Όσο γοητευτικά κι αν είναι τα («μακρόσυρτα» και συχνά υπέρ το δέον στατικά) πλάνα, ο ναρκισσισμός της εικόνας, στον οποίο έχει επενδύσει ο σκηνοθέτης Θοδωρής Παπαδουλάκης καταπίνει την ουσία, οδηγεί σε ένα ψυχρό και αποστασιοποιημένο αποτέλεσμα.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Γιατί, επιτέλους, πρέπει το ποιοτικό στον ελληνικό κινηματογράφο (κινηματογραφικής αισθητικής είναι και το «Νησί») να θεωρείται συνώνυμο με το αργό, το άνευρο, το στατικό; Πότε οι σκηνοθέτες μας θα ξεπεράσουν το «σύνδρομο Αγγελόπουλος» και θα περάσουν από τη μίμηση της αισθητικής ενός δημιουργού με πολύ προσωπική, ιδιαίτερη ματιά, στη δημιουργία μιας δικής τους, πιθανώς μικρότερης εμβέλειας, αλλά πιο ειλικρινούς, οπότε και πιο ζωντανής ουσιαστικής γλώσσας; Ίσως τότε να βοηθήσουν και τους ηθοποιούς τους να παίξουν.
Γιατί και στο «Νησί» οι ηθοποιοί περισσότερο ποζάρουν με υγρά μάτια παρά ερμηνεύουν. Βεβαίως, για να ερμηνεύσεις πρέπει να έχεις κάτι από το οποίο να πιαστείς, έναν ρόλο. Και ερχόμαστε στο μεγαλύτερο κατά τη γνώμη μου πρόβλημα της σειράς: στο σενάριο της Μιρέλλας Παπαοικονόμου. Το οποίο εξαντλείται στο στήσιμο εικόνων. Τα χωράφια, τα σπίτια, η θάλασσα, οι μεσαιωνικοί δρόμοι είναι οι πρωταγωνιστές του. Οι ανθρώπινοι χαρακτήρες μένουν μονολιθικοί, μονοδιάστατοι: η καλή δασκάλα με το θλιμμένο βλέμμα, ο αγνός ψαράς με το θλιμμένο βλέμμα, η συμπονετική γειτόνισσα με το θλιμμένο βλέμμα… Ταμπλό βιβάν.
Πρωτόλεια σκίτσα τα οποία χρειάζονταν δουλειά (σεναριακή ψιλοβελονιά) για να ζωντανέψουν, για να ξεχωρίσουν από τους ακίνητους βράχους της κρητικής γης. Εδώ παραμένουν λεπτομέρειες του τοπίου. Παγιδευμένα στη ναρκισσιστική ακινησία η οποία διατρέχει ολόκληρη τη σειρά».
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η Μιρέλλα Παπαοικονόμου ,λοιπόν, από την δική της πλευρά, δήλωσε μέσα απο το “Πολύ Μπλα-Μπλα” , πως σέβεται όλες τις απόψεις και θετικές και αρνητικές καθώς θεωρεί δικαίωμα του καθενός να εκφράζεται ελεύθερα. Η ίδια είπε πως έκανε ότι καλύτερο μπορούσε και η μοναδική παρατήρηση που θα έκανε ως προς την κριτική αυτή είναι πως πιστεύει ότι είναι λίγο άδικο να σκιαγραφήσει κάποιος τους χαρακτήρες των ηρώων μέσα από μόλις 2 επεισόδια.
Όσο αφορά την σκηνοθεσία τόνισε πως είναι πολύ ευχαριστημένη και πως για παράδειγμα η σκηνή όπου η «Ελένη» φεύγει από το νησί δεν θα μπορούσε να είναι πιο γρήγορη καθώς αποχαιρετούσε τη μέχρι τότε ζωή της. Άλλωστε όπως δήλωσε η σεναριογράφος: «Πολλές φορές μια σιωπή, ένα βλέμμα λέει πολλά περισσότερα από μερικές λέξεις».
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ