Οι εμπορικοί δρόμοι της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και όλων των μεγάλων πόλεων ήταν γεμάτοι κόσμο τις μέρες των Χριστουγέννων! Όπως φάνηκε όμως, έμειναν στους …δρόμους και στο “watching therapy” αφού η ανεργία, οι πετσοκομμένοι μισθοί και τα δώρα, αλλά και η κακή ψυχολογία, έκαναν τον κόσμο να μην ψωνίσει φέτος.
Παρά τη φιλότιμη προσπάθεια των εμπόρων με καλές προσφορές και εκπτώσεις, ο κόσμος δεν φαίνεται να ανταποκρίθηκε. Οι εκπρόσωποι των εμπόρων κάνουν λόγο για “μαύρα Χριστούγεννα” και μιλούν για πτώση του τζίρου έως και 20% σε σχέση με πέρσι. Ίσως ο κόσμος, όπως κάθε χρόνο, να περιμένει τις εκπτώσεις για να ψωνίσει πλέον …τα απαραίτητα!
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το TLIFE επικοινώνησε με τον κύριο Αντώνη Μακρή, αντιπρόεδρο της ΣΕΛΠΕ, ο οποίος μίλησε για το πώς κινήθηκε η αγορά τις μέρες των Χριστουγέννων. Αυτά που είπε ήταν ιδιαιτέρως αποκαρδιωτικά.
”Δεν κινήθηκε καθόλου η αγορά. Χαρακτηριστικά την ημέρα της Κυριακής ήταν -20% σε σχέση με πέρσι. Πλάκωσαν οι διαδηλώσεις, οι απεργίες, οι στάσεις στα λεωφορεία, η Αθήνα είναι αστόλιστη, βρώμικη, έτσι χαλάει η διάθεση του κόσμου. Πώς να βγει έτσι έξω να ψωνίσει; Παρά τις εκπτώσεις οι καταστηματάρχες δεν κατάφεραν τίποτα. Όμως αν δεν είχαν βάλει πρόσφορες, ίσως τα αποτελέσματα να ήταν ακόμη χειρότερα. Όλοι οι έμποροι καθημερινά προσπαθούν να μειώσουν τις τιμές. Δεν υπάρχει κανένας τρελός που να θέλει να τις αυξήσει. Αλλά δεν είναι εύκολο. Γιατί για να μειωθούν κι άλλο οι τιμές αυτό εξαρτάται από τους συνεργάτες στο εξωτερικό, τους ιδιοκτήτες. Θα δούμε τι θα γίνει. Ο κύριος όγκος των πωλήσεων γίνεται παραμονή Χριστουγέννων. Άρα ό,τι κάναμε, κάναμε. Τώρα ο κόσμος θα περιμένει την κανονική περίοδο των εκπτώσεων”, δηλώνει στο TLIFE.
Τι έγινε στη Θεσσαλονικη
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Όπως δήλωσε στο TLIFE ο Αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Παντελής Φιλιππίδης, η κίνηση στα καταστήματα τα Χριστούγεννα ήταν …απελπιστική. Όπως σε όλη την Ελλάδα, έτσι κι εκεί τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα.
Ο ίδιος δηλώνει στο TLIFE: ”Έφταιξαν πολλά. Σε πρώτη φάση, υπάρχει μια μερίδα κόσμου που δυστυχώς δεν έχει την οικομική δυνατότητα, λόγω της περικοπής των μισθών, των συντάξεων και του 14ου μισθού κι από την άλλη μεριά υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι που λόγω της κακής ψυχολογίας που έχει δημιουργηθεί με όλα αυτά και της ανασφάλειάς τους, αν θα χάσουν τη δουλειά τους κι όλα αυτά που ακούγονται, δυστυχώς δεν ξοδεύουν.”
Τονίζει λοιπόν,πως όλες αυτές οι αιτίες δημιούργησαν αυτά τα αποτελέσματα.
Οι τιμές είναι ήδη χαμηλές
”Οι τιμές έχουν πέσει ήδη. Όταν σε περιόδο Χριστουγέννων βλέπετε χαρακτηριστικές περιπτώσεις επιχειρήσεων, που δουλεύουν μόνο όπως είναι τα παιχνίδια και κάνουν 25% και 50% εκπτώσεις αντιλαμβάνεστε ότι δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια εκπτώσεων. Να σκεφτείτε ότι αυτές οι επιχειρήσεις των παιχνιδιών δουλεύουν δυνατά μία φορά, κυρίως, το χρόνο δηλαδή τα Χριστούγεννα, για να συντηρηθούν όλο τον υπόλοιπο χρόνο. Όταν λοιπόν αυτή την περίοδο, αυτές οι επιχειρήσεις έχουν αυτό το πρόβλημα και κατεβάζουν τις τιμές, αντιλαμβάνεστε τι συμβαίνει στην αγορά.”
Όσο για τα ποσοστά ο ίδιος αναφέρει: ”Δεν ρισκάρω να λέω ποσοστά και να βάζω τη σκέψη του κόσμου σε περιπέτεια. Θέλω να πω όμως, ότι από αυτό που ακούγεται στην αγορά, η πτώση θα ανέβει πλέον στο 35%. Συγκρινόμενη με πέρσι, που ήταν μια κακή χρονιά κι είχε κι αυτή μία πτώση γύρω στο 30%, αντιλαμβάνεστε σε ποιο σημείο βρισκόμαστε. Δηλαδή μέσα σε 2 χρόνια η απώλεια του τζίρου έχει ξεπεράσει το 50% σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια”.
Τέλος, τονίζει πως: ”Αν δεν γίνουν διορθωτικές κινήσεις πάρα πολύ γρήγορα δυστυχώς τα λουκέτα που βλέπετε θα έχουν πολλαπλασιαστικό χαρακτήρα που δεν τον φαντάζεται κανένας. Η καταιγίδα είναι μπροστά. Φωνάζουμε εδώ και 2-3 χρόνια για το πρόβλημα. Νομίζω ότι βρισκόμαστε στο τέλος του προβλήματος, δηλαδή θα κλείσουν πάρα πολλές επιχειρήσεις μ ένα τεράστιο αρνητικό αποτέλεσμα, δηλαδή ανεργία πολύ λίγα έσοδα για το κράτος.Δεν μπορούμε προς το παρόν να μιλάμε για ανάπτυξη.”
Ρεπορτάζ: Καλλιόπη Γεωργοπούλου, Μαρία Πορτοκαλάκη
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ