ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ο πρώτος που εγκατέλειψε το πλοίο ήταν ο καπετάνιος!
Ο “νόμος” της θάλασσας υπαγορεύει ο καπετάνιος να εγκαταλείπει τελευταίος το πλοίο του. Στην τραγωδία του Costa Concordia δεν ίσχυσε ούτε αυτό! Ο καπετάνιος του, Φρανσέσκο Τσετίνο, φαίνεται ότι ήταν ο πρώτος που… πήδηξε στη θάλασσα για να σωθεί.
Το χρονικό της διάσωσης
Σε 15 άτομα ανέρχεται ο αριθμός των αγνοουμένων του ναυαγίου του κρουαζιερόπλοιου Costa Concordia, μετά απο διασταύρωση στοιχείων, σύμφωνα με τον πρόεδρο της περιφέρειας της Τοσκάνης Ενρίκο Ρόσι. Οπως είπε, αγνοούνται έντεκα επιβάτες και έξι μέλη του πληρώματος.
Δύτες εντόπισαν δυο ηλικιωμένους άνδρες νεκρούς ανεβάζοντας τον αριθμό των νεκρών σύμφωνα με ανακοίνωση της ιταλικής ακτοφυλακής. Οι δυο άνδρες, οι οποίοι φορούσαν σωσίβια γιλέκα, βρέθηκαν σε καμπίνα, στο πίσω μέρος του βυθισμένου τμήματος του κρουαζιερόπλοιου.
Χθες το μεσημέρι, άλλο ένα άτομο κατάφεραν να απεγκλωβίσουν πυροσβέστες και σπηλαιολόγοι απο το κρουαζιερόπλοιο Costa Concordia, που προσάραξε σε ύφαλο και στη συνέχεια βυθίστηκε κοντά στο νησί Τζίλιο της Τοσκάνης, τη νύχτα της Παρασκευής.
Πρόκειται για τον Ιταλό ναυτικό Μαρίκο Ταμποϊετρόνι, ο οποίος βρισκόταν εγκλωβισμένος σε μια από τις γέφυρες του κρουαζιερόπλοιου. Είχε εγκλωβιστεί σε σημείο που είχε σχεδόν καλυφθεί από το νερό και οι διασώστες κατάφεραν να τον εντοπίσουν ακούγοντας τις εκκλήσεις του για βοήθεια. Ο ναυτικός, υπεύθυνος των διοικητικών υπηρεσιών του πλοίου, είχε μέινει μέχρι τέλους κοντά στους επιβάτες.
Νωρίτερα, η δήμαρχος της πόλης Ορμπετέλο, στην Τοσκάνη, Μόνικα Παφέτι, δεν άφησε μεγάλα περιθώρια για αισιοδοξία: “υπάρχουν σίγουρα πολλοί νεκροί. Μου είπαν περίπου σαράντα, αλλά πρέπει ακόμη να καθοριστεί με ακρίβεια. Αυτό που είναι βέβαιο είναι ότι μιλάμε για δεκάδες νεκρούς. Το αν είναι 35, 40 ή λίγο λιγότεροι, δεν το ξέρουμε”.
Τα σωστικά συνεργεία δίνουν μάχη με το χρόνο σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες καθώς οι θερμοκρασίες που καταγράφονται στα νερά είναι εξαιρετικά χαμηλές.
Στο μεταξύ, όπως μεταδίδουν τα ιταλικά μέσα ενημέρωσης, διασώστες δηλώνουν ότι ακούγεται θόρυβος και από άλλα σημεία του πλοίου, κάτι που μπορεί να αφήνει περιθώρια αισιοδοξίας και για άλλους τυχόν επιζώντες. Αυτό που προκαλεί μεγάλη ανησυχία είναι ότι, παρά το ότι οι πυροσβέστες και οι δύτες έλεγξαν το πλοίο, με το μπλακ άουτ μετά την πρόσκρουση, οι πόρτες στις καμπίνες μπλόκαραν και αν υπάρχουν μέσα επιβάτες, δεν μπορούν να βγουν.
Νωρίτερα, τα σωστικά συνεργεία ανέσυραν ζωντανούς δύο επιβάτες, ένα ζευγάρι Νοτιοκορεατών, 29 ετών και οι δυο τους, που έκανε ταξίδι του μέλιτος στο κρουαζιερόπλοιο. Το ζευγάρι διασώθηκε από το ναυάγιο αφού πέρασε 24 ώρες σφηνωμένο στην καμπίνα του.
Δυο γιαπωνέζοι τουρίστες,που ήταν στην λίστα των αγνοουμένων, κατάφεραν να φτάσουν μόνοι τους στην Ρώμη και είναι καλά.
Κατά την ανάκρισή του από τις ιταλικές αρχές, και σε δηλώσεις του στον Τύπο, ο κυβερνήτης του πλοίου Concordia, Φραντσέσκο Σκεττίνο, δήλωσε ότι “η όλη εξέλιξη οφείλεται σε ύφαλο που δεν υπάρχει στους χάρτες”, προσθέτοντας ότι “δεν είναι αλήθεια ότι το κρουαζιερόπλοιο βρισκόταν εκτός πορείας πλεύσης του”.
Ο Ιταλός κυβερνήτης πρόσθεσε ότι “ουδείς μπορούσε να προβλέψει το τραγικό αυτό συμβάν, ούτε και το ότι το πλοίο θα έγερνε τόσο γρήγορα προς την δεξιά του πλευρά”.
Σύμφωνα με την πλοιοκτήτρια εταιρεία ο κυβερνήτης, την ώρα της σύγκρουσης με τον ύφαλο, βρισκόταν μπροστά στο πηδάλιο. Επιβάτες, όμως, που μίλησαν στα ιταλικά μέσα ενημέρωσης επιμένουν ότι ήταν μέσα στην τραπεζαρία.
Μέλη των συνεργείων διάσωσης, κρατώντας τη λίστα των επιβαινόντων στο πλοίο, προσπαθούν να τους εντοπίσουν και να διαπιστώσουν αν βρίσκονται στη στεριά.
Δύτες των ιταλών καραμπινιέρων και της ιταλικής ακτοφυλακής ελέγχουν το τμήμα του κρουαζιερόπλοιου ωστε να βρουν τυχόν εγκλωβισμένους.
Το πλοίο, που πραγματοποιούσε κρουαζιέρα στη Μεσόγειο, προσάραξε σε ύφαλο κοντά στο νησί Τζίλιο νοτίως της Τοσκάνης.
Σύμφωνα με τα όσα έκανε γνωστά ο Ιταλός εφοπλιστής, ιδιοκτήτης του πλοίου, μεταξύ των τριών χιλιάδων επιβατών που είχαν επιλέξει να πραγματοποιήσουν την οκταήμερη κρουαζιέρα στην δυτική Μεσόγειο, συμπεριλαμβάνονταν και τρεις Έλληνες (τα αρχικά τους είναι Γ.Σ., Μ.Σ. και Γ.Σ.) οι οποίοι είναι καλά στην υγεία τους και ετοιμάζονται να επιστρέψουν αεροπορικώς στην Αθήνα.
Η προσάραξη του πλοίου, λίγο μετά το δείπνο, προκάλεσε σκηνές πανικού. «Ηταν μια πραγματική κόλαση και δεν υπήρξε κανένας συντονισμός στην παροχή των πρώτων βοηθειών και κατά την φάση εγκατάλειψης του πλοίου» τονίζουν πολλοί από τους επιβάτες που μεταφέρθηκαν στην ξηρά.
«Πρόκειται για μια τραγωδία που σοκάρει, είμαστε στο πλευρό των συγγενών και φίλων των θυμάτων» αναφέρει, σε ανακοινωθέν της η ιταλική πλοιοκτήτρια εταιρία Costa Crociere.
Αυτό που θα πρέπει να διαπιστωθεί πρώτα απ’ όλα, είναι αν το κύριο αίτιο της τραγωδίας είναι τεχνικής φύσεως ή αν πρόκειται για λάθος του κυβερνήτη.
Σε ανακοίνωσή της η εταιρία διευκρίνισε ότι το πλοίο μετέφερε 3.200 επιβάτες και περίπου 1.000 μέλη πληρώματος. Το πλοίο είχε αναχωρήσει από τη Σαβόνα για μια κρουαζιέρα στη Μεσόγειο και προγραμματισμένους σταθμούς σε Τσιβιταβέκια, Παλέρμο, Κάλιαρι, Πάλμα ντε Μαγιόρκα Βαρκελώνη, Μασσαλία.
Το πλοίο είχε αποπλεύσει από το λιμάνι της Τσιβιταβέκια, κοντά στη Ρώμη, πριν παρουσιαστούν προβλήματα στη
λειτουργία της μηχανής του.
Ειδικευμένοι τεχνικοί από την Ολλανδία, τέλος, έφτασαν στο σημείο όπου το πλοίο έχει βυθιστεί σχεδόν ολοκληρωτικά για να προσπαθήσουν να αποτρέψουν μια τυχόν οικολογική καταστροφή, λόγω της πιθανής μόλυνσης της Τιρινικής θάλασσας, από τα καύσιμα του Costa Concordia.
Δες βίντεο
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ