Στα άδεια -από διαφημιστικά έσοδα- ταμεία των καναλιών το α’ εξάμηνο, με το ιστορικό χαμηλό της 15ετίας των 239 εκατ. ευρώ, μπορεί να αναζητήσει ο τηλεθεατής την ένδεια του προγράμματος της τηλεόρασης με τις επαναλήψεις και τις ελάχιστες παραγωγές. Τα κανάλια δίνουν αγώνα επιβίωσης χάνοντας 1 δισ. ευρώ την τελευταία τετραετία (2008-2012), όσα ήταν δηλαδή απαραίτητα όχι μόνο για να αντλούν κέρδη, αλλά και για να αντέχουν αξιοπρεπώς.
Με τη δαπάνη να βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση με -30% (Media Services S.A.) σε όλα τα Μέσα (-17,7% μόνο στην τηλεόραση) το εξάμηνο, είναι προφανές ότι οι μέτοχοι περνούν τεστ αντοχής, πόσω μάλλον όταν τη ρευστότητα επιβαρύνει τόσο ο υψηλός τραπεζικός δανεισμός όσο και η υποχρέωση για την κάλυψη των λειτουργικών εξόδων (μισθοί, ενοικίαση συχνοτήτων, φορολογία, εξοπλισμός, κ.ά.).
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η είσπραξη των τεσσάρων καναλιών (Mega, ANT1, Alpha, Star) και των τριών κρατικών (ΕΤ1, ΝΕΤ, ΕΤ3) το α΄εξάμηνο προκύπτει από τη συνολική πώληση 56 ωρών, διαφημιστικός χρόνος όχι πολύ μικρότερος από άλλες αντίστοιχες περιόδους. Οπερ σημαίνει στην πράξη ότι δεν μειώθηκε μόνον η δαπάνη αλλά και τα τιμολόγια των καναλιών που προσπαθούν να «ρεφάρουν», προτείνοντας καλύτερες τιμές σε μεγαλύτερης διάρκειας σποτάκια.
Το ακόμη πιο ανησυχητικό είναι ότι η πτώση της δαπάνης στην τηλεόραση το 2012 αγγίζει το -17,7%, όταν η μείωση των εσόδων των καναλιών το 2011 δεν ξεπερνούσε το -2,89%…
Τα αίτια
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Παρά ταύτα και, όπως εκτιμούν στελέχη της αγοράς, οι απώλειες στα πραγματικά διαφημιστικά έσοδα είναι σημαντικά υψηλότερες, πράγμα που έχει οδηγήσει τους σταθμούς σε σημαντικές περικοπές κόστους. Τις πταίει;
Η πιο κραυγαλέα εξήγηση είναι η πτώση της κατανάλωσης και ο σκεπτικισμός των διαφημιζομένων να επενδύσουν στην προβολή τους.
Μοναδική εξαίρεση το α’ εξάμηνο, η Σταθερή Τηλεφωνία (OTE, HOL, Forthnet, κ.ά.) που αυξάνει τα κονδύλια κατά 3,8% (19 εκατ. ευρώ έναντι 18,3 εκατ. ευρώ το 2011). Κατά τα άλλα, η κατάσταση εμφανίζεται πιο «γκρίζα» από ποτέ: Οι τράπεζες αποσύρουν το 17,6% των κονδυλίων τους επενδύοντας 41 εκατ. ευρώ έναντι 50 εκατ. ευρώ την επίσης κάκιστη διαφημιστικά αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Η Κινητή διαφημίζεται αντί 37,6 εκατ. ευρώ (-9,1%), η Διασκέδαση αντί 26,4% εκατ. ευρώ έναντι 35,7 εκατ. ευρώ το περσινό εξάμηνο (-26%), τα Αναψυκτικά καταβάλλουν 24,1 εκατ. ευρώ (-29,1%), το Γάλα 20 εκατ. ευρώ (-4,3%), το Δημόσιο -μαζί με ΟΠΑΠ- 16,5 εκατ. ευρώ (-21%), τα Καλλυντικά 17,5 εκατ. ευρώ (-23,5%), τα προϊόντα για μαλλιά 10 εκατ. ευρώ (-47,3%), η Ενδυση 11 εκατ. ευρώ (-45%), τα προϊόντα Ομορφιάς 14 εκατ. ευρώ (-33,9%) κ.ο.κ
Το Mega παραμένει στην κορυφή στο σύνολο των Μέσων με 83,1 εκατ. ευρώ (μερίδιο 34,6%), ενώ ακολουθεί ο ΑΝΤ1 με 68,7 εκατ. ευρώ, ο Alpha με 44,1 εκατ. ευρώ και το Star με 34,9 εκατ. ευρώ. Η ΕΡΤ (όλη μαζί) εισπράττει μόλις 8,4 εκατ. ευρώ, ποσό δυσανάλογο σε σχέση με το ανταποδοτικό τέλος (155 εκατ. ευρώ το εξάμηνο).
Τέλος, «καλύτερος πελάτης» της TV ανακηρύσσεται η Γερμανός Cosmote με 3,6 εκατ. ευρώ, με την τριάδα να συμπληρώνουν η Vodafone (My account) με 3,4 εκατ. και η Wind (Free to Go) με 2,7 εκατ. ευρώ.
Πηγή : TV Εθνος
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ