Site icon TLIFE

Χάθηκε 1 δις από τον κουμπαρά των καναλιών !

Στα άδεια -από διαφημιστικά έσοδα- ταμεία των καναλιών το α’ εξάμηνο, με το ιστορικό χαμηλό της 15ετίας των 239 εκατ. ευρώ, μπορεί να αναζητήσει ο τηλεθεατής την ένδεια του προγράμματος της τηλεόρασης με τις επαναλήψεις και τις ελάχιστες παραγωγές. Τα κανάλια δίνουν αγώνα επιβίωσης χάνοντας 1 δισ. ευρώ την τελευταία τετραετία (2008-2012), όσα ήταν δηλαδή απαραίτητα όχι μόνο για να αντλούν κέρδη, αλλά και για να αντέχουν αξιοπρεπώς.

Με τη δαπάνη να βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση με -30% (Media Services S.A.) σε όλα τα Μέσα (-17,7% μόνο στην τηλεόραση) το εξάμηνο, είναι προφανές ότι οι μέτοχοι περνούν τεστ αντοχής, πόσω μάλλον όταν τη ρευστότητα επιβαρύνει τόσο ο υψηλός τραπεζικός δανεισμός όσο και η υποχρέωση για την κάλυψη των λειτουργικών εξόδων (μισθοί, ενοικίαση συχνοτήτων, φορολογία, εξοπλισμός, κ.ά.).

Η είσπραξη των τεσσάρων καναλιών (Mega, ANT1, Alpha, Star) και των τριών κρατικών (ΕΤ1, ΝΕΤ, ΕΤ3) το α΄εξάμηνο προκύπτει από τη συνολική πώληση 56 ωρών, διαφημιστικός χρόνος όχι πολύ μικρότερος από άλλες αντίστοιχες περιόδους. Οπερ σημαίνει στην πράξη ότι δεν μειώθηκε μόνον η δαπάνη αλλά και τα τιμολόγια των καναλιών που προσπαθούν να «ρεφάρουν», προτείνοντας καλύτερες τιμές σε μεγαλύτερης διάρκειας σποτάκια.

Το ακόμη πιο ανησυχητικό είναι ότι η πτώση της δαπάνης στην τηλεόραση το 2012 αγγίζει το -17,7%, όταν η μείωση των εσόδων των καναλιών το 2011 δεν ξεπερνούσε το -2,89%…

Τα αίτια

Παρά ταύτα και, όπως εκτιμούν στελέχη της αγοράς, οι απώλειες στα πραγματικά διαφημιστικά έσοδα είναι σημαντικά υψηλότερες, πράγμα που έχει οδηγήσει τους σταθμούς σε σημαντικές περικοπές κόστους. Τις πταίει;

Η πιο κραυγαλέα εξήγηση είναι η πτώση της κατανάλωσης και ο σκεπτικισμός των διαφημιζομένων να επενδύσουν στην προβολή τους.

Μοναδική εξαίρεση το α’ εξάμηνο, η Σταθερή Τηλεφωνία (OTE, HOL, Forthnet, κ.ά.) που αυξάνει τα κονδύλια κατά 3,8% (19 εκατ. ευρώ έναντι 18,3 εκατ. ευρώ το 2011). Κατά τα άλλα, η κατάσταση εμφανίζεται πιο «γκρίζα» από ποτέ: Οι τράπεζες αποσύρουν το 17,6% των κονδυλίων τους επενδύοντας 41 εκατ. ευρώ έναντι 50 εκατ. ευρώ την επίσης κάκιστη διαφημιστικά αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Η Κινητή διαφημίζεται αντί 37,6 εκατ. ευρώ (-9,1%), η Διασκέδαση αντί 26,4% εκατ. ευρώ έναντι 35,7 εκατ. ευρώ το περσινό εξάμηνο (-26%), τα Αναψυκτικά καταβάλλουν 24,1 εκατ. ευρώ (-29,1%), το Γάλα 20 εκατ. ευρώ (-4,3%), το Δημόσιο -μαζί με ΟΠΑΠ- 16,5 εκατ. ευρώ (-21%), τα Καλλυντικά 17,5 εκατ. ευρώ (-23,5%), τα προϊόντα για μαλλιά 10 εκατ. ευρώ (-47,3%), η Ενδυση 11 εκατ. ευρώ (-45%), τα προϊόντα Ομορφιάς 14 εκατ. ευρώ (-33,9%) κ.ο.κ

Το Mega παραμένει στην κορυφή στο σύνολο των Μέσων με 83,1 εκατ. ευρώ (μερίδιο 34,6%), ενώ ακολουθεί ο ΑΝΤ1 με 68,7 εκατ. ευρώ, ο Alpha με 44,1 εκατ. ευρώ και το Star με 34,9 εκατ. ευρώ. Η ΕΡΤ (όλη μαζί) εισπράττει μόλις 8,4 εκατ. ευρώ, ποσό δυσανάλογο σε σχέση με το ανταποδοτικό τέλος (155 εκατ. ευρώ το εξάμηνο).

Τέλος, «καλύτερος πελάτης» της TV ανακηρύσσεται η Γερμανός Cosmote με 3,6 εκατ. ευρώ, με την τριάδα να συμπληρώνουν η Vodafone (My account) με 3,4 εκατ. και η Wind (Free to Go) με 2,7 εκατ. ευρώ.

Πηγή : TV Εθνος

© 2024 tlife.gr