ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Είναι καλό όμως ακόμα και την περίοδο των διακοπών να παρέχουμε στο παιδί ένα πρόγραμμα που να συνδυάζει το ευχάριστο παιχνίδι και τη μάθηση, ώστε και να διατηρούνται αλλά και να εμπλουτίζονται οι νοητικές ικανότητες, να τονώνονται οι φυσικές επιδεξιότητες, αλλά και να μην δυσκολευτεί όταν και πάλι το Σεπτέμβριο θα χρειαστεί να μπει στη μαθησιακή ρουτίνα του σχολείου και των ατέλειωτων μαθημάτων.
Η Ψυχολόγος – Σύμβουλος Μελέτης Ιφιγένεια Λαμπροπούλου εξηγεί με ποιους τρόπυς μπορείτε να το πετύχετε:
– Οργανώστε του το παιχνίδι σε όλες τις μορφές του (ενεργητικό, ελεύθερο, ομαδικό, καλλιτεχνικό) αποφεύγοντας έτσι να παίζει αποκλειστικά και μόνο με ένα είδος παιχνιδιού (π.χ μόνο με αυτοκινητάκια ή κούκλες ή ηλεκτρονικά παιχνίδια)
– Η δημιουργική απασχόληση μπορεί να γίνει μέσα στο σπίτι αλλά και στον εξωτερικό χώρο. Εκμεταλλευτείτε τον κήπο -εάν έχετε- την πιλοτή της πολυκατοικίας σας ή τη βεράντα.
– Τα επιτραπέζια παιχνίδια, ιδίως εάν έχετε παραπάνω από ένα παιδί και δεν διαθέτετε οι ίδιοι χρόνο λόγω εργασίας και οικιακών υποχρεώσεων, είναι ό,τι πρέπει για να αφομοιώσουν γνώσεις μέσα σε ένα κλίμα ομαδικότητας.
– Τα παιχνίδια μνήμης και παρατηρητικότητας είναι εύκολο να δημιουργηθούν από εσάς του ίδιους. Πάρτε μικρά καθημερινά αντικείμενα (3 έως 6) βάλτε τα σε μια σειρά ώστε να τα δουν και με τη χρήση ενός μαντηλιού ή οποιουδήποτε υφάσματος σαν ένα μάγος εξαφανίστε ένα από τα αντικείμενα. Δώστε χρόνο ώστε να φέρει στη μνήμη τα αντικείμενα όλα και αφήστε το παιδί σας να βρει ποιο λείπει μέσα από την παρατηρητικότητά του. Κρύψτε αντικείμενα ή μικρά παιχνίδια του στο σπίτι σε μικρές προσβάσιμες κρυψώνες θησαυρών και βοηθήστε τα δίνοντάς τους ενδείξεις να τα ανακαλύψουν.
– Πλησιάζει η ώρα του μεσημεριανού φαγητού και είναι ώρα να μαγειρέψετε. Βάλτε το παιδί σας στον μαγικό χώρο των αρωμάτων, των γλυκών και αλμυρών αλχημειών. Αφήστε το να μυρίσει, να αγγίξει, να γευτεί. Το ζυμάρι είναι η μαγειρική «πλαστελίνη» και τα παιδιά την λατρεύουν. Κάντε μαζί μπισκοτάκια με σχήματα διάφορα και δημιουργήστε όμορφα εδέσματα που το αποτέλεσμα θα είναι απτό.
– Τα μικρά κομμάτια ενός παζλ, θα μπορούσαν στην ολοκλήρωσή τους να αποτελέσουν έναν όμορφο πίνακα στο παιδικό δωμάτιο. Τι πιο ωραίο από το να στολίζει ένα παιδί τον προσωπικό του χώρο με αντικείμενα δικής του δημιουργίας!
– Οι αυτοσχέδιες ιστορίες είναι ότι καλύτερο για τον εμπλουτισμό του λεξιλογίου ενός παιδιού. Φτιάξτε μαζί ένα παραμύθι που ίσως γίνει και μια ιστορία για τις επόμενες γενεές!
– Είναι ώρα για πότισμα! Τι πιο ωραίο από το να διδάξετε στο παιδί σας την φροντίδα που χρειάζονται τα λουλούδια, αυτοί οι πολύχρωμοι και μυρωδάτοι οργανισμοί. Μιλήστε του για τις ανάγκες που έχουν τα φυτά, για τις εποχές που ανθίζουν.
Η ζωγραφική, τα εκπαιδευτικά dvd, τα παραδοσιακά ομαδικά παιχνίδια με τα παιδιά της γειτονιάς στον κήπο ή την πιλοτή του σπιτιού διδάσκουν στα παιδιά συντονισμό λόγου/κίνησης, ταχύτητα αντίδρασης, αντίληψη χώρου, ετοιμότητα, ευκινησία, συνεργασία-ομαδικό πνεύμα, κινητική και λεκτική ικανότητα, προσοχή, αυτοσυγκέντρωση.
Επιπλέον, δραστηριότητες με τη συμμετοχή των γονιών που προσδίδουν στο παιδί αγάπη και ενδιαφέρον, είναι εξίσου σημαντικές και φυσικά τα οφέλη τους δεν μπορούν να συγκριθούν με την απλή, παθητική αποδοχή ερεθισμάτων (πχ τηλεόραση, υπολογιστής)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ