Site icon TLIFE

Η ψυχολόγος Χρυσούλα Μαυράκη λύνει τις απορίες σας!

Η ψυχολόγος Χρυσούλα Μαυράκη απαντάει στα email σας με σειρά προτεραιότητας… Στείλει και εσύ την απορία σου στην ειδική φόρμα του TLIFE!
Ερώτηση
Έχω ένα αγοράκι 4,5 ετών. Εδώ και 3 μήνες ο σύζυγός μου έφυγε από το σπίτι και επειδή το παιδί μου με ρωτούσε για το μπαμπά του, του είπα πως τώρα ο μπαμπάς μένει με τους δικούς του γονείς. Από τότε με ρωτάει για ποιο λόγο πήγε ο μπαμπάς να μείνει εκεί και τον αναφέρει πιο συχνά χωρίς ωστόσο να έχει άσχημη ή επιθετική συμπεριφορά. Μήπως δεν έπρεπε να το πω με αυτό τον τρόπο; Τι με συμβουλεύετε όταν μου ζητάει να δει το μπαμπά; Συνήθως του λέω πως ο μπαμπάς δουλεύει πολλές ώρες για να βγάλει χρήματα. Σας ευχαριστώ πολύ.”
Απάντηση
Δεν μου δίνετε να καταλάβω για να μπορέσω σας απαντήσω για ποιο λόγο ο μπαμπάς δεν βλέπει το παιδί όλο αυτό τον καιρό που λείπει από το σπίτι. Εκείνο που πρέπει να εξηγήσετε στο παιδί είναι ότι ο μπαμπάς γύρισε στους δικούς του γιατί δεν μπορεί να ζει με την μαμά για δικούς τους λόγους. Ότι αγαπά το παιδί πάρα πολύ, ότι εργάζεται πάρα πολύ και ότι με την πρώτη ευκαιρία θα το συναντήσει διότι είναι πάντα ο μπαμπάς του ακόμα και αν μένει σε διαφορετικό σπίτι.
Ερώτηση
Είμαι μητέρα μιας κόρης 5 ετών και ενός αγοριού 5 μηνών. Το πρόβλημά μου είναι το εξής. Από τότε που έμεινα έγκυος στον γιο μου άρχισα να έχω πολλά νεύρα με αποτέλεσμα να ξεσπάω στη μικρή φωνάζοντάς της συνεχώς και για το παραμικρό. Η μικρή αντιδρά με τον να μην με ακούει καθόλου πια με αποτέλεσμα να μαλώνουμε κάθε μέρα. Με τον αδερφό της έχει πολύ καλή σχέση και τον αγαπάει πολύ. Δεν θέλω να έχω τέτοια σχέση με το παιδί μου. Πείτε μου τι να κάνω, νομίζω ότι θα την χάσω.
ΥΓ: Όταν έμεινα έγκυος στον γιο μου πέθανε η αγαπημένη μου μητέρα. Η μητέρα μου κρατούσε την κόρη μου από 2 έως 4 ετών για να εργαστώ. Πιστεύω πως αυτή η απώλεια με έχει κάνει ράκος, προσπαθώ όμως να μην νευριάζω. Ευχαριστώ πολύ.”
Απάντηση
Η γνώμη μου είναι να επισκεφθείτε άμεσα ειδικό διότι τόσο η λοχεία όσο και η απώλεια της μητέρας σας, σας έχουν δημιουργήσει νεύρα που καταλήγουν σε εκρήξεις. Θα πρέπει οπωσδήποτε να πάτε σε ειδικό.
Ερώτηση
Είμαι δασκάλα ειδικής αγωγής σε δημοτικό σχολείο στο Κορωπί. Πως μπορώ να βοηθήσω μια μικρή μαθήτριά μου που παρακολουθεί το τμήμα ένταξης με μένα, αλλά στην τάξη της (β’ δημοτικού) έχει στοχοποιηθεί εξαιτίας της επιθετικότητάς της;”
Απάντηση
Θα πρέπει να συναντηθείτε με την δασκάλα στην τάξη και να δώσετε στα παιδιά να καταλάβουν ότι ο διαφορετικός δεν είναι και ο απορριπτέος και ότι η επιθετικότητα της μικρούλας είναι αποτέλεσμα μιας συγκεκριμένης δυσκολίας που αντιμετωπίζει. Η δασκάλα θα παίξει τον κρίσιμο ρόλο έτσι ώστε η μικρή να είναι σε στενότερη επίβλεψη και απασχόληση για να μην βρίσκει χρόνο και ευκαιρία να επιτίθεται στους συμμαθητές της. Ρωτήστε επίσης τον γονέα αν το παιδί ακολουθεί πρόγραμμα εκτός σχολείου που εμπεριέχει ψυχολογική υποστήριξη.
Ερώτηση
Καλησπέρα σας με λένε Στέφανο και έχω έναν γιο 6 χρονών που πάει στην πρώτη τάξη του δημοτικού. Είναι ένα παιδί έξυπνο και με πολύ καλή μνήμη. Μην του υποσχεθείς κάτι ή του πεις κάτι που του αρέσει, θα το θυμάται ακόμα και του χρόνου. Για παράδειγμα, ένας φίλος μου του είπε μία μέρα: ”Πασχάλη, του χρόνου που θα έρθω από την Γερμανία θα σου φέρω ένα αυτοκινητάκι.” Μετά από έναν χρόνο που τον ξαναείδε το πρώτο που τον ρώτησε ήταν: “μου έφερες το αυτοκίνητο μου;” Και αυτό στα τέσσερά του. Στα έξι του ανοίγει υπολογιστή, μπαίνει internet, youtube, games, ανοίγει το Playstation ή το Wii, κάνει ρυθμίσεις στα παιχνίδια χωρίς να ξέρει αγγλικά και παίζει. Μία φορά του έδειξα πως γίνετε και δεύτερη δεν χρειάστηκε. Το πρόβλημά μας όμως είναι στο σχολείο. Και γενικά στο μάθημα της γλώσσας πετάει χαρταετό. Λες και παθαίνει blackout. Δεν θυμάται τίποτα, τα κάνει όλα λάθος, δεν συμμετέχει γενικά στο μάθημα. Δεν κάνει σχεδόν τίποτα στο σχολείο από ασκήσεις. Τις φέρνει όλες σπίτι και για να τις συμπληρώσουμε κάνουμε για ένα φυλλάδιο κάνα 4ωρο. Γράψε Πασχάλη την λέξη “Τρέχω”, γράφει “Τέχω”. Του εξηγούμε, το γράφει σωστά. Μετά από ένα λεπτό του λέμε να το ξαναγράψει και το γράφει πάλι λάθος. Και αυτό όσες φορές και να του το εξηγήσεις. Τον βλέπεις ότι δεν μπορεί με τίποτα να αφοσιωθεί σε αυτό που κάνει. Τον βλέπεις στα μάτια και λες ότι βλέπεις στο κενό. Ότι δεν υπάρχει εκείνη την στιγμή μυαλό μέσα του. Φτάνει η στιγμή που λέμε με την γυναίκα μου ότι αυτό δεν είναι το παιδί μας, αλλά κάποιο άλλο. Κάποιο εξωγήινο. Έχουμε φτάσει σε σημείο που δεν ξέρουμε τι να κάνουμε. Έχουμε χαζέψει. Τι μπορούμε να κάνουμε; Μία βοήθεια σας παρακαλώ. Πως θα τον κάνουμε να προσγειώσει τον χαρταετό και να αφοσιωθεί στο μάθημα του; Ευχαριστώ.”
Απάντηση
Μου περιγράφετε ένα ευφυές παιδί με οπτικές ιδιαιτερότητες. Για σιγουριά πρέπει να περιμένετε μέχρι την δευτέρα δημοτικού. Μπορείτε όμως και τώρα να απευθυνθείτε για αξιολόγηση διότι φαίνεται ότι υπάρχει κάποια ιδιαιτερότητα στον τρόπο που ο Πασχάλης μαθαίνει. Να θυμάστε ότι οι 4 στους 10 παγκόσμια επιτυχημένους ανθρώπους, έχουν δυσλεξία. Είναι ο διαφορετικός τρόπος με τον οποίο ένας έξυπνος άνθρωπος μαθαίνει και ο οποίος σκοντάφτει στο συγκεκριμένο τρόπο που θέλει το εκπαιδευτικό σύστημα. Είτε δυσλεξία είτε κάτι άλλο μπορεί να ευθύνονται για τον χαρταετό και ένα τόσο έξυπνο και ικανό παιδί να φαίνεται ότι αποτυγχάνει σχολικά. Μην άγχεστε, να χαίρεστε που έχετε ένα τόσο έξυπνο παιδί. Η επιστήμη σήμερα και κατανοεί και βοηθά ώστε να είναι και στο σχολείο τόσο λειτουργικό όσο στα υπόλοιπα.

© 2024 tlife.gr