Μεταξύ της νέας ικανότητάς του να περπατάει και να βελτιώνει συνεχώς τις γλωσσικές δεξιότητές του, το μωρό σου που μόλις έγινε ενός, είναι η καλύτερη παρέα για να περάσεις καλά- το οποίο είναι σημαντικό, γιατί οι αλληλεπιδράσεις σου μαζί του είναι απαραίτητες για την ανάπτυξή του.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
“Μεταξύ των 12 μηνών και των δύο ετών, τα παιδιά αρχίζουν να κάνουν πράγματα μόνα τους, βλέποντας αίτια και αποτελέσματα και αλληλεπιδρώντας ενεργά με άλλους στο περιβάλλον τους”, λέει ο Robert Myers, Ph.D., παιδικός και έφηβος ψυχολόγος, ιδρυτής του Ινστιτούτου Ανάπτυξης Παιδιών και βοηθός κλινικός καθηγητής ψυχιατρικής και ανθρώπινης συμπεριφοράς στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας, Ιατρική Σχολή του Irvine. “Οι γονείς που τα διεγείρουν, αλληλεπιδρούν μαζί τους, τα διδάσκουν πράγματα και τα εκθέτουν τους σε προκλήσεις και εμπειρίες κατάλληλες για την ηλικία τους ενθαρρύνουν την ανάπτυξη των παιδιών τους και εκείνα εξερευνούν μόνα τους και μαθαίνουν να αλληλεπιδρούν με το περιβάλλον τους”.
Δεν υπάρχει όμως ανάγκη να βγάζεις ένα βουνό παιχνιδιών κάθε φορά- οι απλές δραστηριότητες λειτουργούν μια χαρά. “Μπορώ να καθίσω με ένα παιδί με ένα μπλοκ και να εφευρίσκω 100 διαφορετικές δραστηριότητες επειδή είναι όλα σχετικά με το να είναι παιχνιδιάρικο και να αλληλεπιδρά με αυτά”, εξηγεί ο Roni Cohen Leiderman, Ph.D., κοσμήτορας του Mailman Segal Center for Human Development στο Nova Southeastern University, και συν-συγγραφέας του Let’s Play and Learn Together.
Δεν είσai σίγουρη από πού να αρχίσεις; Σου βρήκαμε διάφορες δραστηριότητες που προάγουν την ανάπτυξη και είναι διασκεδαστικές και εύκολες.
Μικροί Τυμπανιστές
Απαιτούμενα υλικά: κουδουνίστρα, κουτάλια, γλάστρες και σκεύη, καμπάνες, κύμβαλα, τύμπανα
Τι να κάνετε: Φτιάξτε μουσική χρησιμοποιώντας κρουστά όργανα. «Βρείτε διασκεδαστικά τραγούδια για να παίξετε που να έχουν ένα συναρπαστικό ρυθμό», προτείνει ο Dr. Myers. “Παίζετε μαζί τους και ενθαρρύνετέ τα να παίζουν και μόνα τους.”
Δεξιότητες που αποκτήθηκαν: Συντονισμός, ικανότητες ακρόασης και μουσική εξερεύνηση
Τηλέφωνα
Απαιτούμενα υλικά: τηλέφωνο παιχνίδι ή παλιό τηλέφωνο
Τι πρέπει να κάνετε: Δώστε ένα τηλέφωνο στο παιδί σας και κρατήστε ένα για τον εαυτό σας. Προσποιηθείτε ότι κάνετε κλήσεις και συνομιλήστε μεταξύ σας ή με φανταστικούς ανθρώπους. Χρησιμοποιήστε αστείες φωνές και δημιουργήστε ανόητους χαρακτήρες στην άλλη γραμμή.
Παραλλαγές: Ορισμένα τηλέφωνα σάς επιτρέπουν να καταγράφετε τις φωνές του παιδιού σας και να τις αναπαράγετε, κάτι που μπορεί να βελτιώσει τη διασκέδαση.
Δεξιότητες που αποκτήθηκαν: Γλώσσα και κοινωνική ανάπτυξη
Beach Party
Απαιτούμενα υλικά: Άμμος, νερό, κουβάδες, κουτάλια, πλαστικά φτυάρια, μεγάλη μπανιέρα
Τι πρέπει να κάνετε: Η άμμος και το νερό είναι εξαιρετικές δραστηριότητες gia όταν το παιδί σας φτάσει τους 18 μήνες. Γεμίστε μια μεγάλη μπανιέρα με νερό ή άμμο και δώστε στο παιδί σας τη δυνατότητα να σκάψει, να χύνει νερό κλπ. “Παίξτε μαζί τους, ενθαρρύνοντας παράλληλα το σόλο παιχνίδι”, λέει ο Dr. Myers. “Όταν παίζεις μαζί τους, μιλάς και τραγουδάς, τα ενθαρρύνεις να αντιγράψουν τι κάνεις και στη συνέχεια προσπαθήστε να αντιγράψετε κι εσείς τι κάνουν”. ΠΡΟΣΟΧΗ: Μην αφήνετε ποτέ το παιδί σας χωρίς επιτήρηση στο νερό.
Παραλλαγές: Φέρτε και ένα άλλο παιδάκι για να παίξουν μαζί.
Δεξιότητες που αποκτήθηκαν: Δημιουργικό παιχνίδι, λεπτές κινητικές δεξιότητες, απτική διέγερση και κοινωνική ανάπτυξη.
Πήγαινε-φέρε
Τι πρέπει να κάνετε: Στείλτε το παιδί σας σε διαφορετικά μέρη στο σπίτι, ζητώντας του να “πάρει” τα παπούτσια του, να σας φέρει την μπάλα ή να βρει και να παραδώσει το ποτήρι του. Εκτός από το να του επιτρέπετε να ασκεί τις δεκτικές γλωσσικές δεξιότητές του ακολουθώντας τις οδηγίες, αυτή η δραστηριότητα του επιτρέπει να σας δείξει πόσο μπορεί να επιτύχει κάτι μόνο του.
Παραλλαγές: Προσθέστε ανόητες οδηγίες, όπως “βάλε την κάλτσα στο κεφάλι σου”, για να ενθαρρύνετε την αίσθηση του χιούμορ.
Δεξιότητες που αποκτήθηκαν: κατανόηση οδηγιών, ανάπτυξη δεξιοτήτων μνήμης
Ας μετρήσουμε
Τι πρέπει να κάνετε: Τα μικρά παιδιά αγαπούν να μετράνε τα δάχτυλα των χεριών και των ποδιών τους. Μην φοβάστε αν το παιδί σας δεν μετράει εκτός τάξης, λέει ο Δρ Leiderman. “Το να μετρά σωστά ένα μικρόπαιδί δεν είναι σημαντικό”, λέει. “Όπως ακριβώς τους δίνετε νέες λέξεις, οι αριθμοί είναι μέρος της ζωής. Χρησιμοποιήστε τους στο πλαίσιο για να μετράτε δάχτυλα ή αντικείμενα, έτσι ώστε να μπορούν τελικά να μάθουν τις έννοιες των αριθμών”.
Παραλλαγές: Μετρήστε τις σκάλες καθώς ανεβαίνετε και κατεβαίνετε, μετρήστε ενώ περιμένετε να ανάψει το φανάρι και μετρήστε τις φυσαλίδες που πετάνε στον αέρα.
Δεξιότητες που αποκτήθηκαν: Βασικές δεξιότητες αριθμών
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ