Πόσες φορές σου έχει συμβεί να γυρίζει το μικρό σου από το σχολείο, από ένα πάρτι, από το πάρκο, από το χορό ή το καράτε και να του λείπει η τσάντα, το μπουφάν του, τα γυαλιά του, ένα παπούτσι ή οτιδήποτε άλλο μπορεί να κουβαλούσε μαζί του; Ναι, είναι πολύ συχνό φαινόμενα, τα μικρά να μην δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στα πράγματα που τους ανήκουν, ειδικά αν είναι ενθουσιασμένα με κάτι, όπως το πάρτι γενεθλίων ή το παιχνίδι με τους φίλους τους. Και αυτό είναι μια φυσιολογική συμπεριφορά μέχρι κάποια ηλικία, αλλά όταν τα παιδιά αγγίζουν την ηλικία του σχολείο, μάλλον είναι καλό να μάθουν τι σημαίνει υπευθυνότητα και να αναγνωρίζουν την αξία των προσωπικών αντικειμένων τους!
Φυσικά και δεν χάθηκε ο κόσμος αν έχασαν κάτι μικρό, αλλά μεγαλώνοντας αυτή η κακή συνήθεια μπορεί να… επιδεινωθεί, ιδιαιτέρως στην περίπτωση που δεν έχουν διδαχθεί εγκαίρως την αναγκαιότητα να προσέχουν τα πράγματά τους και να επιστρέφουν στο σπίτι φορώντας ακόμα τα… παπούτσια τους! Γιατί, ok, πρόκειται για υλικά αγαθά που μπορούν να αντικατασταθούν από καινούρια, αλλά όσο τα χρόνια περνούν και τα παιδιά αδυνατούν να αντιληφθούν τον κόπο που μπορεί να χρειάστηκε από την πλευρά των γονιών για να αποκτηθούν τα συγκεκριμένα αντικείμενα, τόσο πιο δύσκολο θα είναι σε βάθος χρόνου να μάθουν να σέβονται τη δική τους, αλλά και την ξένη ιδιοκτησία, αλλά και να είναι συνεπείς και υπεύθυνοι ενήλικες, αν νιώθουν πως μονίμως κάποιος τους προσέχει και τους παρέχει όσα θέλουν και χρειάζονται!
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Με λίγα λόγια, μάλλον έχει έρθει η ώρα να μάθουν μερικούς κανόνες και να τους ακολουθήσουν από μικρή ηλικία, για να καταφέρουν μεγαλώνοντας να αποκτήσουν το κριτήριο που χρειάζεται, ώστε να αναγνωρίζουν τις ευθύνες και τις υποχρεώσεις τους! Παρακάτω, λοιπόν, μπορείς να δεις μερικούς τρόπους που θα βοηθήσουν τόσο τα παιδιά, όσο και εσένα να… διευθετήσετε το ζήτημα των “χαμένων πραγμάτων”!
Κάνε υπομονή για λίγο καιρό
Είναι βέβαιο πως η Ρώμη δεν χτίστηκε σε μια ημέρα! Και κάπως έτσι πρέπει να βλέπεις και την κατάσταση στο σπίτι. Άπαξ και άρχισες να αντιλαμβάνεσαι πως το παιδί σου χάνει και ξεχνά συνεχώς τα πράγματά του, αλλά είναι στην κατάλληλη ηλικία ώστε να αντιλαμβάνεται τις συνέπειες των πράξεών του, τότε πρέπει να αρχίσεις και το.. μάθημα. Κράτησε, όμως, την ψυχραιμία σου και μην ενδώσεις στη χαριτωμενιά του, αλλά διατήρησε μια σταθερή στάση απέναντι στον κανόνα των “χαμένων πραγμάτων”!
Φτιάξε ένα ημερήσιο πρόγραμμα και μίλησέ τους για αυτό
Όταν υπάρχει πρόγραμμα, υπάρχει και υπευθυνότητα. Δηλαδή, συγκεκριμένες δραστηριότητες απαιτούν και συγκεκριμένα αντικείμενα. Το σχολείο περιλαμβάνει τσάντα με βιβλία, lunchbox, τετράδια και φυσικά ρούχα, μπουφάν, παπούτσια, γυαλιά και ούτω καθεξής. Τόνισέ τους, λοιπόν, πως τελειώνοντας το σχολείο θα πρέπει να επιστρέψουν στο σπίτι κουβαλώντας όλα τα πράγματα με τα οποία έφυγαν, τα οποία θα έχουν τοποθετήσει πίσω στη θέση τους αφού τα χρησιμοποιήσουν. Το ίδιο ισχύει και για κάθε δραστηριότητα εκτός σπιτιού!
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Φτιάξτε λίστες με τα απαραίτητα καθημερινά αντικείμενα
Αφού θα έχετε καθορίσει παρέα ένα ημερήσιο ή εβδομαδιαίο πρόγραμμα, τότε θα είστε σε θέση να ξεχωρίσετε και τα απαραίτητο props για κάθε διαφορετική δραστηριότητα. Ζήτησέ τους να διαλέξουν τι θέλουν να έχουν μαζί τους πηγαίνοντας στο σχολείο, για παιχνίδι, στο μάθημα αγγλικών ή στο πάρκο, ώστε να αποτυπωθεί στο μυαλό τους ποια είναι αυτά τα αντικείμενα. Και φρόντισε να σιγουρέψεις ότι όντως αυτά είναι που θέλουν και χρειάζονται για να μην έχετε.. παρεξηγήσεις στο μέλλον!
Υπενθύμιζέ τους τι πρέπει να κάνουν όταν φεύγουν από το σπίτι
Επαναλαμβάνοντας αρχικά συγκεκριμένες ερωτήσεις σε συγκεκριμένους χρόνους, θα διευκολύνεις τα παιδιά να ξεκαθαρίσουν στο μυαλό τους ποιες είναι οι κινήσεις που πρέπει να κάνουν. Ερωτήσεις όπως “πήρες το βιβλίο σου;”, “φοράς τα γυαλιά σου;” και “έβαλες το φαγητό στην τσάντα;”, αλλά και υπενθυμίσεις όπως “μην ξεχάσεις το μπουφάν στο στην τάξη”, “βάλε το lunchbox στην τσάντα σου μόλις τελειώσεις το φαγητό σου” και “θυμήσου τα γυαλιά σου μετά το σχολείο” θα τα βοηθήσουν να θυμηθούν πιο εύκολα τι πρέπει να κάνουν.
Βάλε ταμπελάκια στα πράγματά τους
Είναι ελαφρώς πιο πρακτικό το ζήτημα, μιας γράφοντας στα πράγματά των παιδιών πως είναι “ιδιοκτησία του τάδε”, θα είναι και πιο εύκολο να τα βρεις σε περίπτωση που τα μικρά τα ξεχάσουν κάπου. Επιπλέον, όμως, αν κάνετε αυτή τη διαδικασία παρέα, τότε θα αντιληφθούν και περισσότερο την αναγκαιότητα να προσέχουν τα προσωπικά αντικείμενά τους και να μην τα παρατούν στην πρώτη ευκαιρία όπου βρουν!
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ