Θυμάμαι πως όταν ήμουν μικρή, οι δύο μεγαλύτερες αδερφές μου έκαναν μαθήματα πιάνου και κιθάρας. Έτσι, καθώς μεγάλωνα κλήθηκα κι εγώ να επιλέξω ποιο μουσικό όργανο θα μάθαινα να παίζω και τελικά, με “κέρδισαν” τα ντραμς. Το σημαντικό, όμως, σε αυτή την υπόθεση είναι το γεγονός πως, όπως και τότε, έτσι και σήμερα, οι περισσότεροι γονείς θέλουν να… σπρώξουν τα μικρά τους προς τη μουσική παιδεία! Και αυτό, πέρα από υπέροχο, είναι πλέον και επιστημονικά θεμιτό, μιας και σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, η εκμάθηση σε μικρή ηλικία ενός μουσικού οργάνου και συγκεκριμένα του πιάνου μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να αναπτύξουν τις γλωσσικές ικανότητές τους! Και αν αυτά δεν είναι φανταστικά νέα, τότε τι;
Δεν είναι η πρώτη φορά που μια έρευνα ασχολείται με το συγκεκριμένο πεδίο, αφού -μεταξύ άλλων- και μία μελέτη του 2016 είχε αποδείξει πως τα μαθήματα πιάνου βοηθούν τα παιδιά τόσο σε ακαδημαϊκό επίπεδο, όσο και στις μαθηματικές ικανότητές τους, αλλά και την καλύτερη κίνηση και ακοή. Ωστόσο, η τωρινή έρευνα που δημοσιεύτηκε στην περιοδική έκδοση Proceedings of the National Academy of Sciences και διενεργήθηκε από το MIT επικεντρώθηκε στον τρόπο με τον οποίο τα μαθήματα πιάνουν βοηθούν τα μικρά παιδιά να αναπτύξουν τις γλωσσικές ικανότητές τους. Όπως εξηγεί και ο γνωστικός νευροεπιστήμονας τους MIT, John Gabrieli, ένας εκ των ερευνητών που συμμετείχαν στη μελέτη: “Υπάρχουν ενδείξεις πως η πρόωρη ‘έκθεση’ των παιδιών στις δεξιότητες του πιάνου ενισχύει την επεξεργασία των ήχων, η οποία πέρα από τη μουσική επεκτείνεται και στη γλώσσα”. Μάλιστα, τα παιδιά που διδάσκονται να ‘αποκωδικοποιούν’ νότες και τόνους μέσω του πιάνου, μπορούν να αντιλαμβάνονται τις μικρές διαφοροποιήσεις στον τρόπο που εκφέρονται οι λέξεις.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Για τις ανάγκες της μελέτης, οι ερευνητές του MIT εξέτασαν 45 παιδιά ηλικίας μεταξύ τεσσάρων και πέντε ετών από την Κίνα που η μητρική γλώσσα τους ήταν η Μανδαρινική. Αυτό το δείγμα χωρίστηκε σε τρία γκρουπ, στα οποία διανεμήθηκαν κάποια tasks, Στο πρώτο δόθηκαν 45 λεπτά διαβάσματος, στο δεύτερο 45 λεπτά μαθημάτων πιάνου και στο τρίτο 45 λεπτά χαλάρωσης χωρίς συγκεκριμένο αντικείμενο. Μετά από ένα χρονικό διάστημα έξι μηνών, τα τρία γκρουπ εξετάστηκαν, χωρίς να βρεθεί κάποια σημαντική διαφορά σε γνωστικό επίπεδο, εκτός από το γεγονός πως τα παιδιά που έκαναν μαθήματα πιάνου είχαν αναπτύξει πλέον την δυνατότητα να ξεχωρίζουν ακόμη και τις παραμικρές διαφορές στην εκφορά των λέξεων.
Μήπως, λοιπόν, να το σκεφτείς διπλά πριν αποφασίσεις ποιες θα είναι οι εξωσχολικές δραστηριότητες που θα ξεκινήσει το μικρό σου από τον Σεπτέμβρη; Φαίνεται πως το πιάνο είναι μια φανταστική ιδέα!
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ