Μέχρι τα 6 χρόνια, το παιδί αποκτάει την προσωπικότητα, που θα το συνοδεύει σε όλη του τη ζωή. Ό,τι συμβεί από τα 6 και μετά χτίζεται πάνω στο υπόβαθρο που δημιουργήθηκε στην προσχολική ηλικία. Τον ρόλο του “αρχιτέκτονα”, τα πρώτα 2-3 χρόνια έχουν οι γονείς και κυρίως η μητέρα. Τη σκυτάλη παίρνει ο παιδικός σταθμός και το νηπιαγωγείο, όπου το παιδί εντάσσεται στην κοινωνική ζωή και μαθαίνει να έχει δικαιώματα σε συνδυασμό με υποχρεώσεις. Αυτή είναι και η πιο κρίσιμη περίοδος της ανάπτυξής του, διότι διαμορφώνεται ο ψυχοσυναισθηματικός του κόσμος, δομείται η σωματική και πνευματική του υγεία και αποκτά κοινωνικές δεξιότητες. Η παιδαγωγική φροντίδα αυτής της ηλικίας είναι μια ιδιαίτερα υπεύθυνη αποστολή, που απαιτεί επαγγελματίες με σύνθετες ικανότητες: επιστημονικές, διανοητικές και συναισθηματικές.
Πρέπει “να το έχεις” για να γίνεις παιδαγωγός προσχολικής ηλικίας. Να αγαπάς τα παιδιά, να βλέπεις τον κόσμο με τα δικά τους μάτια, να διαθέτεις υπομονή, τρυφερότητα, καλοσύνη και να χαίρεσαι να παίζεις μαζί τους. Όμως, πρέπει και να ξέρεις να ερμηνεύεις τα κωδικοποιημένα μηνύματα κάθε παιδιού που εκπέμπει με τη συμπεριφορά του. Το “χαρισματικό”, το “προβληματικό”, το “υπερκινητικό”, το “απείθαρχο”, το “αδιάφορο”, το “συνεσταλμένο” παιδί είναι, το καθένα, ένα ολόκληρο πεδίο μελέτης και εφαρμογής των σύγχρονων παιδαγωγικών μεθόδων, που περιλαμβάνουν και τους γονείς. Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι, πολύ συχνά, ο παιδαγωγός προσχολικής ηλικίας εκπαιδεύει μαζί με τα παιδιά και τους γονείς.
Το BCA College προσφέρει προπτυχιακές (και μεταπτυχιακές σπουδές) στην Παιδαγωγική Προσχολικής Ηλικίας, με το πρόγραμμα BA Early Childhood Care and Education. Τα μαθήματα καλύπτουν όλο το φάσμα της «αρχιτεκτονικής της παιδικής προσωπικότητας»: τις αναδυόμενες γλωσσικές και μαθηματικές ικανότητες του παιδιού, τη λειτουργία των αισθήσεων, την έκφραση, την κίνηση, την επικοινωνία, τα στάδια της κοινωνικοποίησης, την μετάβαση από την οικογενειακή ζωή στο σχολικό περιβάλλον, τη διανοητική και ηθική εξέλιξη, τη δημιουργικότητα και τις ενδεχόμενες πνευματικές ή σωματικές διαταραχές στην ανάπτυξή του. Οι φοιτητές εκπαιδεύονται στο να χρησιμοποιούν τα κατάλληλα παιδαγωγικά “εργαλεία” που περιλαμβάνουν το παιχνίδι, τις δημιουργικές τέχνες, τη λογοτεχνία και το θέατρο, την εξερεύνηση της φύσης, τη μουσική και την κίνηση. Παράλληλα, οξύνονται οι παρατηρητικές και επικοινωνιακές τους δεξιότητες ώστε να αξιολογούν την εξέλιξη του παιδιού και να παρέχουν συμβουλευτικές υπηρεσίες στην οικογένεια.
Το πτυχίο Bachelor’s Degree στους αποφοίτους χορηγείται από το πολυβραβευμένο για τις επιδόσεις του University of West London (UWL). Είναι ακριβώς το ίδιο που παίρνουν και οι φοιτητές που παρακολουθούν τα μαθήματα στο Λονδίνο και είναι ισότιμο επαγγελματικά με τα πτυχία των ελληνικών ΑΕΙ.
Οι απόφοιτοι του προγράμματος έχουν πολλές επαγγελματικές επιλογές: σε παιδικούς σταθμούς και μονάδες προσχολικής ηλικίας, ως επαγγελματίες ειδικής αγωγής, εκπαιδευτικοί, σχολικοί ψυχολόγοι, ερευνητές σε συναφείς τομείς, σύμβουλοι για τη χάραξη εκπαιδευτικής πολιτικής, εμπειρογνώμονες σε θέματα υπεράσπισης των δικαιωμάτων των παιδιών και της οικογένειας, σε θέσεις εκπαιδευτικής συμβουλευτικής, εκπαιδευτικής ηγεσίας, σε παροχή υπηρεσιών στο σπίτι, ακόμα και σε εταιρείες που ειδικεύονται σε προϊόντα για μικρά παιδιά, όπως δημιουργικά παιχνίδια και εκπαιδευτικό υλικό.
Μπορούν, επίσης, να συνεχίσουν μεταπτυχιακές σπουδές σε τομείς όπως η παιδική ανάπτυξη, η εκπαιδευτική ψυχολογία, οι μαθησιακές δυσκολίες και η εκπαίδευση παιδιών με ειδικές ανάγκες, η μάθηση σε εξωτερικούς χώρους, η μάθηση μέσω του παιχνιδιού και οι εκφραστικές τέχνες, η σχολική ψυχολογία, η αναπτυξιακή ψυχολογία, η εργοθεραπεία κ.λπ.
Οι αριστούχοι θα προσληφθούν από τα πρότυπα εκπαιδευτικά ιδρύματα Melina’s Kindergarten και International School of Athens, τα οποία ανήκουν στον ίδιο Εκπαιδευτικό Όμιλο με το BCA, έχοντας κάνει προηγουμένως και την πρακτική τους εξάσκηση στα χρόνια των σπουδών.