“Πόση ώρα πρέπει να επιτρέπω στο παιδί μου να αλληλεπιδρά με… τα νέα μέσα”; Να, μια απορία που δεν θα σταματήσει ποτέ να σε απασχολεί! Διότι, όσο πιο ραγδαία εξελίσσεται η τεχνολογία και οι απεριόριστες δυνατότητες και ευκολίες που προσφέρει, τόσο πιο μεγάλη θα είναι η “ροπή” των παιδιών προς αυτή! Ωστόσο, οι επιστημονικές έρευνες που επικεντρώνονται σε αυτό ακριβώς το πεδίο είναι το ίδιο διαδεδομένες πλέον, όσο και η τεχνολογική ανάπτυξη. Μία νέα οδηγία, λοιπόν, έρχεται για ακόμη μια φορά από την επιστημονική κοινότητα, η οποία υπαγορεύει τα παιδιά να έχουν περιορισμένη πρόσβαση στα ηλεκτρονικά μέσα με φωτεινές οθόνες και μάλιστα ο χρόνος που περνούν κατά την χρήση τους να μην ξεπερνά τις δύο ώρες την ημέρα. Για ποιο λόγο; Διότι έτσι θα παρατηρήσεις έντονη διαφορά στην γνωστική και νοητική ικανότητα του μικρού σου!
Η νέα έρευνα ανέλυσε τα δεδομένα από 4500 παιδιά ηλικίας οκτώ με 11, τα οποία συνέλεξε από το Εθνικό Ινστιτούτο Υγείας της Αμερικής. Έπειτα, συνέκρινε τον χρόνο που αφιέρωναν τα παιδιά στον ύπνο, την φυσική άσκηση και την χρήση φωτεινών οθονών. Αυτό που ανακάλυψαν οι ιθύνοντες της μελέτης είναι πως εκείνα τα παιδιά που τηρούσαν τις επίσημες συστάσεις σχετικά με τον ύπνο, την άσκηση και τις φωτεινές οθόνες έδειξαν ανώτερη αντιληπτική ικανότητα σε σύγκριση με τα παιδιά που δεν τηρούσαν καμία από τις καθοδηγήσεις σε αυτούς τους τομείς.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ως σημείο αναφοράς, η ερευνητική ομάδα χρησιμοποίησε τις οδηγίες τόσο του Κέντρου Ελέγχου Νοσημάτων της Αμερικής, όσο και της Αμερικανικής Ακαδημίας Παιδιατρικής γύρω από τον ύπνο, την άσκηση και την τεχνολογία. Πιο συγκεκριμένα, οι επίσημη καθοδήγηση μιλά για 11 ώρες ύπνου, λιγότερες από δύο ώρες σε υπολογιστές, τηλεοράσεις και smart συσκευές και τουλάχιστον μία ώρα φυσικής άσκησης σε ημερήσια βάση.
Αυτό που προέκυψε από την εκτεταμένη μελέτη είναι πως ένα στα 20 παιδιά στην Αμερική ακολουθεί και τους τρεις κανόνες της επιστημονικής κοινότητας, ενώ ένα στα τρία παιδιά δεν τηρεί καμία από τις παραπάνω οδηγίες. Επιπλέον, τα παιδιά που περνούν περισσότερες από δύο ώρες πλάι σε φωτεινές οθόνες έδειξαν πως είχαν μειωμένες γνωστικές ικανότητες.
“Όπως αποδεικνύεται, ο αρκετός ύπνος και η καλή φυσική κατάσταση συνδέονται με τις βελτιωμένες ακαδημαϊκές επιδόσεις, ενώ η άσκηση είναι επίσης συνδεδεμένη με τον καλύτερο χρόνο αντίδρασης, την προσοχή, την μνήμη και την αυτοσυγκράτηση” εξηγεί ο επικεφαλής της έρευνας και ερευνητής του CHEO Research Institute της Ottawa, Jeremy Walsh.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ