Τεχνολογία: Πώς να βοηθήσεις το μικρό σου να “ξεκολλήσει” από το tablet σου!

Ποιος μπορεί να αμφισβητήσει το γεγονός πως τα σημερινά παιδιά μεγαλώνουν σε ένα περιβάλλον που κυριαρχείται από την τεχνολογία; Από πολύ μικρή ηλικία, έρχονται τόσο κοντά στα σύγχρονα ηλεκτρονικά μέσα, που μέχρι να φτάσουν στο προσχολικό και σχολικό στάδιο είναι ήδη πλήρως εξοικειωμένα με οτιδήποτε σχετικό με την τεχνολογία. Και ενώ πολλοί γονείς μπορεί να αισθάνονται υπερήφανοι, που το μικρό τους καταφέρνει να χειρίζεται με τόση ευκολία και φυσικότητα ένα τόσο περίπλοκο αντικείμενο, όπως το smartphone, το tablet ή το laptop, ωστόσο στην πραγματικότητα η τόσο στενή επαφή με τις “έξυπνες” ηλεκτρονικές συσκευές ενέχει και αρκετούς κινδύνους. Εκείνο, όμως, που κάνει ακόμη πιο ανησυχητική την κατάσταση είναι ο τεχνολογικός “εθισμός” που προκαλείται στα παιδιά και δεν τους επιτρέπει να… ξεκολλήσουν από τις οθόνες τους. Και έως ένα βαθμό, κάτι τέτοιο είναι αναμενόμενο. Απλά αναλογίσου πόσο δύσκολο είναι σε εσένα την ίδια να διακόψεις την περιήγηση στο Instagram και το Facebook και αναρωτήσου πόσο πιο δύσκολο μπορεί να είναι για ένα παιδί να “αποσυνδεθεί” από ένα πολύχρωμο, ευφάνταστο και διασκεδαστικό παιχνίδι που παίζει online!\

Για να καταφέρεις, λοιπόν, να αποσπάσεις την προσοχή του παιδιού και να απομακρύνεις τη smart συσκευή από το… οπτικό πεδίο του, χωρίς απειλές και τιμωρίες, μπορείς να ακολουθήσει τις οδηγίες της Αμερικανικής Παιδιατρικής Ακαδημίας!

 

♦ Φρόντισε να έχεις προετοιμάσει μια άλλη διασκεδαστική δραστηριότητα
Για τους λιλιπούτειους χρήστες των ηλεκτρονικών μέσων, οι αλλαγές και οι… μεταβάσεις είναι δύσκολες. Για αυτό το λόγο, άλλωστε, χρειάζεται η δραστηριότητα που ακολουθεί να είναι θελκτική και διασκεδαστική, ώστε να τους κεντρίσει το ενδιαφέρον! Ακόμη και αν το επόμενο πράγμα που θα γίνει είναι κάτι που “πρέπει”, όπως το φαγητό, προσπάθησε να το δελεάσεις με ό,τι θα ακολουθήσει. Για παράδειγμα: “Όταν θα πω ‘τέλος’, θα πρέπει να αφήσουμε το tablet να κοιμηθεί. Για να δούμε πόσο γρήγορα μπορείς να το κλείσεις! Μόλις το βάλουμε για ύπνο, μπορούμε να πάμε στο δωμάτιο και να ζωγραφίσουμε!”.

 

♦ Χρησιμοποίησε ήχο ή/και εικόνα για να βάλεις στο μικρό σου χρονικό όριο
Για τα νεαρά παιδιά που δεν ξέρουν ακόμη να διαβάζουν την ώρα, η χρήση ενός χρονόμετρου ή του ξυπνητηριού μπορεί να τα βοηθήσει να καταλάβουν το χρονικό περιθώριο που έχετε συμφωνήσει, στο οποίο τους επιτρέπεται η χρήση των ηλεκτρονικών συσκευών. Εξήγησέ του τη διαδικασία, λέγοντας: “Όταν τελειώσει ο χρόνος, θα το καταλάβεις γιατί θα ακουστεί έτσι”.

 

♦ Βρες εφαρμογές με ενσωματωμένο χρονοδιακόπτη
Αν κάνεις μια εκτενή αναζήτηση στα αντίστοιχα application stores της εκάστοτε συσκευής, θα μπορέσεις να εντοπίσεις αρκετές παιδικές εφαρμογές με ενσωματωμένο χρονοδιακόπτη. Με αυτό τον τρόπο, θα ορίσεις εκ των προτέρων ποιο είναι το χρονικό όριο χρήσης του app, ώστε να κλείσει μόνο του με το πέρας του χρόνου.

 

♦ Πες στο παιδί πως θα τελειώσει με τη συσκευή όταν τελειώσει αυτό που κάνει
Για τα παιδιά, όπως και για τους ενήλικες, είναι δύσκολο να σταματήσουν κάτι στη μέση. Προτού, λοιπόν, το παιδί πάρει στα χέρια του τη συσκευή, εξήγησέ του πως έχει περιθώριο να δει ένα επεισόδιο ή ένα βίντεο από την αγαπημένη του εκπομπή ή μπορεί να παίξει μόνο μία πίστα από το αγαπημένο του παιχνίδι. Και πως μετά από αυτό, θα κλείσει το laptop ή το tablet.

 

♦ Συζήτησε μαζί του τις επιπτώσεις που θα έχει αν δεν ακολουθήσει το πλάνο σας
Όταν όλα τα παραπάνω αποτυγχάνουν, είναι σημαντικό να έχεις συζητήσει με τα παιδιά τις επιπτώσεις σε περίπτωση που δεν θελήσουν να τηρήσουν το πρόγραμμα. Για τα μικρότερα παιδιά, θα μπορούσες να πεις: “Αν νιώθεις πως είναι πολύ δύσκολο να κλείσεις το tablet και δεν θέλεις να το κάνεις, δεν πειράζει, αλλά αύριο δεν θα μπορέσεις να το πάρεις”. Στα μεγαλύτερα παιδιά, μπορείς να εξηγήσεις πως η χρήση των μέσων θα πρέπει να γίνεται παρουσία σου, να τους δηλώσεις τις προσδοκίες σου και να τα κάνεις να νιώσουν δυνατά και με κίνητρο. Εάν, μάλιστα, σου δείξουν πως έχουν αυτοέλεγχο, μπορείς να είσαι πιο ελαστική μαζί τους!

Read More

And More

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232164