Με αφορμή το τροχαίο ατύχημα του 22χρονου φοιτητή Πάνου Μυλωνά, καθώς πήγαινε να παρακολουθήσει τα μαθήματά του στην Πάτρα, δημιουργήθηκε ένα πρόγραμμα κυκλοφοριακής αγωγής…
Η ΑΧΑ Ασφαλιστική και το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας “Πάνος Μυλωνάς” δημιούργησαν ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα ασφαλούς οδήγησης και κυκλοφορίας, το οποίο απευθύνεται σε μαθητές Γυμνασίου-Λυκείου και παρουσιάζεται στα σχολεία.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει παρουσίαση – συζήτηση για τα βασικά αίτια και αποτελέσματα των τροχαίων, καθώς και για την πρόληψη αυτών. Επιπρόσθετα, γίνεται προβολή video για θέματα όπως η χρήση ζώνης ασφαλείας και κράνους, απόσπασης προσοχής, ευγένειας στο δρόμο και τις επώδυνες συνέπειες των τροχαίων.
Ταυτόχρονα, στο πλαίσιο του προγράμματος δημιουργήθηκε μια ιστοσελίδα με ένα διαδραστικό τρόπο εκπαίδευσης με θέμα «Κάντο σωστά… γιατί σ’ αρέσει. Εάν σου κάνει κλικ, παίξε για την ασφάλειά σου στο www.kantososta.gr ». Οι μαθητές καλούνται να τη χρησιμοποιήσουν μετά την εκπαίδευση για την πληρέστερη ενημέρωσή τους και για να δοκιμάσουν τις γνώσεις τους. Ο επισκέπτης πρέπει στην αρχή να συμπληρώσει το σχολείο, την περιοχή, την ηλικία και το μέσο μεταφοράς που χρησιμοποιεί. Οι σωστές απαντήσεις, προσφέρουν πόντους σε κάθε χρήστη και στο τέλος γίνεται αξιολόγηση βάσει αποτελεσμάτων. Οι ερωτήσεις είναι πολλαπλής επιλογής και σε κάθε ερώτηση υπάρχει μία απάντηση και με αρνητική βαθμολογία.
Στο σύνολο υπάρχουν 40 ερωτήσεις με 6 διαφορετικά θεματικά πεδία:
1. Ασφάλεια Πεζών
2. Ασφάλεια Ποδηλατών
3. Αλκοόλ και Οδήγηση
4. Ταχύτητα
5. Μηχανοκίνητος αθλητισμός
6. Πρόληψη
Στόχος της ενέργειας είναι να ενημερώσει και να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές, διατηρώντας παράλληλα το ενδιαφέρον τους, με ένα δημιουργικό, νεανικό και διαδραστικό τρόπο, μιλώντας τη γλώσσα τους, καθώς η πλειοψηφία των θυμάτων τροχαίων αφορά ανθρώπους ηλικίας 15 – 29 ετών.
Δεδομένου ότι τα οδικά δυστυχήματα αποτελούν μία από τις κύριες αιτίες θανάτου στον κόσμο, με 1.3 εκατομμύρια ανθρώπους να χάνουν κάθε χρόνο τη ζωή τους, τα Ηνωμένα Έθνη ανακήρυξαν το 2011-2020 Δεκαετία Δράσης για την Οδική Ασφάλεια.
«Για την ΑΧΑ το ζήτημα της οδικής ασφάλειας αποτελεί προτεραιότητα, καθώς ως εταιρία της οποίας η δραστηριότητα είναι η προστασία των πολιτών σε μακροπρόθεσμη βάση, έχουμε την ευθύνη να αναπτύξουμε τις δεξιότητές μας, τους πόρους μας και την εμπειρία μας στη διαχείριση κινδύνων, για να οικοδομήσουμε μία ισχυρότερη και ασφαλέστερη κοινωνία. Πιστεύουμε ότι η ευαισθητοποίηση για το θέμα αυτό είναι ένας τρόπος για την καταπολέμηση των τροχαίων και θεωρούμε ότι η εκπαίδευση είναι ένα πολύ σημαντικό μέρος της προσπάθειάς μας στην Εταιρική Ευθύνη», δήλωσε ο Θωμάς Πουφινάς, Offer Director της ΑΧΑ.
Η Βασιλική Δανέλλη-Μυλωνά, Πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» από την πλευρά της ανέφερε για το συγκεκριμένο πρόγραμμα: «Κάθε μέρα χάνουν τη ζωή τους στους δρόμους της χώρας μας περίπου 5 συμπολίτες μας, ενώ οι διπλάσιοι τραυματίζονται σοβαρά. Απ’ αυτούς, η πλειοψηφία αφορά σε νεαρές ηλικίες 15 έως 29 ετών. Η συνεργασία μας με την ΑΧΑ Ασφαλιστική στο πρόγραμμα εκπαίδευσης, επιμόρφωσης και ευαισθητοποίησης νέων, στοχεύοντας στην πρόληψη των τροχαίων αποκτά μεγάλη αξία, γιατί μέσα απ’ αυτό καταφέρνουμε να προσεγγίσουμε χιλιάδες νέους ανθρώπους που αποτελούν την ελπίδα για το μέλλον και την ανάπτυξη της χώρας μας».
Σχετικά με την ΑΧΑ και το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς»
Η ΑΧΑ έχει υπογράψει μία τριετή συνεργασία με το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας Πάνος Μυλωνάς και είναι μέλος της «Συμμαχίας για την Ασφάλεια και τον Πολιτισμό στο Δρόμο». Μαζί με τα μέλη της Συμμαχίας γίνονται διάφορες δράσεις σε όλη τη χώρα με στόχο την ευαισθητοποίηση και ενημέρωση για την οδική ασφάλεια. Κάθε μέλος αναλαμβάνει ένα άξονα δράσης. Η ΑΧΑ έχει αναλάβει τον άξονα «Νέοι και οδική ασφάλεια».
Σχετικά με την ΑΧΑ και την Εταιρική Υπευθυνότητα
«Εκπαίδευση και έρευνα για την μείωση των κινδύνων» είναι το κύριο θέμα της Εταιρικής Ευθύνης του Ομίλου της ΑΧΑ σε παγκόσμιο επίπεδο, και με αυτό είναι ευθυγραμμισμένες οι δραστηριότητες της ΑΧΑ στην Ελλάδα. Ως ειδική στη διαχείριση κινδύνου, η ΑΧΑ βρίσκεται στην ιδανική θέση να προσφέρει την τεχνογνωσία της στην κοινωνία για την πρόληψη των κινδύνων (οικονομικών, κοινωνικών και περιβαλλοντικών) μέσω προγραμμάτων έρευνας και εκπαίδευσης.
Η Εταιρική Ευθύνη της ΑΧΑ δομείται σε 3 στάδια: την έρευνα, με την οποία καθίσταται δυνατή η κατανόηση και η πρόληψη των μεγάλων κινδύνων, την εκπαίδευση, μέσω στοχευμένης επιμόρφωσης με σκοπό την αλλαγή στην συμπεριφορά και τη δράση, όπου με συγκεκριμένες ενέργειες στοχεύουμε στην αντιμετώπιση των κινδύνων ενεργά. Αποδέκτες της προσέγγισης αυτής είναι όλοι όσοι την περιβάλλουν, οι εργαζόμενοι, οι μέτοχοι, οι πελάτες, οι προμηθευτές, το περιβάλλον και η κοινωνία.
Σχετικά με τον Όμιλο ΑΧΑ
Ο Όμιλος ΑΧΑ είναι παγκόσμιος ηγέτης στην χρηματοοικονομική προστασία εξυπηρετώντας 101 εκατ. πελάτες. Για το έτος 2011, τα έσοδα ανήλθαν σε 86,1δις ευρώ και τα καθαρά κέρδη προ εκτάκτων κερδών επενδύσεων σε 3,9δις ευρώ. Στις 31 Δεκεμβρίου 2011, η ΑΧΑ είχε 1,079 δις ευρώ κεφάλαια υπό διαχείριση.
Η κοινή μετοχή της ΑΧΑ είναι εισηγμένη και διαπραγματεύεται με το σύμβολο της ΑΧΑ στο Χρηματιστήριο του Παρισιού. Ο Όμιλος ΑΧΑ συμπεριλαμβάνεται στους κύριους διεθνείς δείκτες βιώσιμης ανάπτυξης, όπως ο Dow Jones Sustainability Index (DJSI) και ο FTSE4GOOD.
Σχετικά με το Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς»
Το «Ελληνικό Ινστιτούτο Έρευνας και Εκπαίδευσης για την Οδική Ασφάλεια και την Πρόληψη & Μείωση των τροχαίων ατυχημάτων “Πάνος Μυλωνάς”» συστάθηκε στις 12 Μαΐου 2005. Αποτελεί μη κερδοσκοπικό Οργανισμό με ιδρυτικά μέλη του Πανεπιστημιακά Ιδρύματα, Επιχειρηματικούς φορείς, Ελεγκτική Εταιρεία και φυσικά πρόσωπα.
Αιτία για την ίδρυση του Ινστιτούτου είναι το γεγονός ότι έχουμε τη θλιβερή πρωτιά στα τροχαία ατυχήματα στην Ευρώπη τα οποία αποτελούν και την πρώτη αιτία θανάτου για τους νέους μας στην Ελλάδα.
Αφορμή αποτέλεσε η τραγική άδικη απώλεια του Πάνου Μυλωνά ενός νέου, με εξαίρετο ήθος, τεταρτοετή φοιτητή του Τμήματος Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών και συντάκτη του ειδικού Τύπου του αυτοκινήτου που έχασε τη ζωή του σε ηλικία 22 ετών σε τροχαίο ατύχημα το μεσημέρι της 22ας Μαρτίου 2004 ενώ πήγαινε να παρακολουθήσει τα μαθήματά του στην Πάτρα. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Πανεπιστημίου του που καθιέρωσε ήδη υποτροφία στη μνήμη του, «υπήρξε φοιτητής εξαίρετου ήθους, πολλά υποσχόμενος στο χώρο της τεχνολογίας και της δημοσιογραφίας, ιδιαίτερων ικανοτήτων, με πολλαπλά ενδιαφέροντα και η απώλεια του απετέλεσε πλήγμα για την Πανεπιστημιακή Κοινότητα».
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ